کد خبر 872828
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
 اصلاح‌طلبان

نامه صد نفره به خاتمی برای اصلاح اصلاحات،‌ ایده سعید حجاریان برای تشکیل هسته سخت اصلاحات و صحبت‌های علی شکوری‌راد چند نتیجه مشترک به دست می‌دهد.

به گزارش مشرق، سعید حجاریان اخیرا خواستار تشکیل نهاد جدیدی در راس جریان اصلاحات شده است؛ نهادی با عنوان هسته سخت اصلاحات که کار سیاستگذاری و تعیین خط‌مشی برای اصلاح‌طلبان را برعهده بگیرد.

حجاریان این سخنان را در تحلیل و تبیین نامه صد نفر از اصلاح طلبان به خاتمی در گفت‌وگو با اعتماد بیان کرده است که در آن خواستار اصلاح اصلاحات شده بودند.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت تشکیل پارلمان اصلاحات

در همین راستا علی شکوری راد از اعضای جبهه منحله مشارکت و دبیر کل حزب اتحاد ملت که جمع زیادی از امضاکنندگان نامه صد نفره به خاتمی را تشکیل می‌دهد در گفت و گویی با روزنامه اعتماد ایده حجاریان را تایید کرده است.

به نظر می‌رسد نویسندگان نامه صد نفره به خاتمی که درخواست اصلاح اصلاحات را دارند یا حجاریان و علی شکوری راد همگی دغدغه انتخابات ۹۸ را دارند.

سرخوردگی جریان اصلاحات بعد از انتخابات مجلس و به دست گرفتن بخشی از صندلی‌های مجلس توسط اصلاح‌طلبان هر روز بیشتر از قبل شد.

چرا که فراکسیون امید و نماد اصلاح طلبی در مجلس شورای اسلامی در عمل نتوانست مطالبات اصلاح‌طلبان را در مجلس پیگیری کند و در موارد متعددی یا سکوت کرد و یا شکست خورد.

این امر باعث شده؛ جمعی از نخبگان اصلاح‌طلب به جنب و جوش درآیند تا بتوانند برای انتخاب مصادیق یا کاندیداهای خود در انتخابات آتی مجلس فکر بهتری کنند تا نتایج حاصله از هزینه‌کرد برای لیست‌های انتخاباتی با پرچم اصلاح‌طلبی برایشان دلچسب باشد.

نامه صد نفره به خاتمی برای اصلاح اصلاحات و ایده سعید حجاریان برای تشکیل هسته سخت اصلاحات و صحبت‌های علی شکوری راد ۳ راهبرد مهم جمعی از اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۹۸ را تبیین می‌کند.

اول- عبور ساختاری از خاتمی از اهم مطالب مورد توجه این جریان است، موضوعی که هم در نامه صد نفره به خاتمی برای اصلاح اصلاحات هم در سخنان حجاریان و هم در گفت و گوی علی شکوری راد به آن اشاره شده است.

در واقع جمعی از نخبگان اصلاح طلب تاکید دارند که افراد باید در نهاد ادغام شوند، موضوعی که مدت‌هاست با تشکیل شوراهای مختلف یا ایده پارلمان اصلاحات و حالا هسته سخت اصلاح‌طلبان در حال پیگیری است و خود موجب بروز اختلافاتی در این جریان شده است.

دوم- تنگ کردن حلقه اصلاح طلبی یکی دیگر از موضوعات مهم مورد نظر این جریان است، تاجایی که ایده سعید حجاریان یا همان هسته سخت اصلاحات با آن ویژگی‌هایی که برایش تعیین کرده است را می توان به شورای نگهبان درون تشکیلاتی تشبیه کرد که از طریق آن جلوی ورود مفسدان اقتصادی یا کسانی که مواضع محکم اصلاح‌طلبی ندارند را به این حلقه بگیرند و حتی دایره احزاب اصلاح‌طلب را با اجرای یک طرح آزمایشی تنگ کنند.

سوم- تلاش برای جدا کردن اصلاح‌طلبان از براندازان ویژگی دیگر مطالب مطرح شده از سوی این جریان است؛ بی بندوباری اصلاح‌طلبان در رویکردها و شعارها از سال ۷۸ تا کنون ادامه داشته‌است تا جایی که یک روز شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران دادند و روز دیگر حامی مقاومت و سردار سلیمانی شدند و در نهایت به بهانه تقلب در انتخابات دست به اردوکشی‌های خیابانی زدند تا به شعار انتخابات بهانه است؛ اصل نظام نشانه است؛ رسیدند و حالا اگر چه در همین خصوص توجیهات خاص خودشان را دارند اما در نهایت به خوبی دریافته‌اند که باید از جریان برانداز اعلام برائت کنند و در حال برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به راه و روشی هستند که بدون کمترین خودزنی این کار صورت بگیرد.

 
منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    9 1
    بابا یه عده لاشخور افتادن به جون مملکت ... اصلا هم حالیشون نیست که این وضع اقتصادی از گور اردوگاه اصلاحات بلند میشه فعلا دست پخت دولت ، مجلس و شورای شهرتون را میل بفرمایید بعد به فکر 98 بیافتید....
  • صداقت IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    1 0
    مگر می شود یک نفر هم از جناح مقابل وارد مجلس و شورا نشوند؟!!! رای دادن چه فایده ای دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس