منتجب‌نیا الیاس حضرتی

یاران فتنه‌گر در حصر، درباره فسادها، رانت‌ها و قدرتی‌طلبی‌های یکدیگر دست به افشاگری زدند و نشان دادند که اصلاح‌طلبان با فساد هم‌آغوش هستند.

سرویس سیاست مشرق - به دنبال انتخاب الیاس حضرتی به‌عنوان قائم‌مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی - که با واکنش و ابهام اصلاح طلبان همراه شد - و مصاحبه روز گذشته وی با روزنامه اعتماد - رسانه تحت مدیریت خود حضرتی-، دفتر رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در بیانیه‌ای به انتخابات اخیر شورای مرکزی این حزب که در آن الیاس حضرتی به‌عنوان قائم‌مقام جدید انتخاب شد، واکنش نشان داد.

دفتر منتجب‌نیا در نامه افشاگرانه خود با توجه به تشکیل جلسه در روز جمعه نوشت: جلسه مزبور از تعداد ۶۱ نفر اعضاء اصلی و علی‌البدل شورای مرکزی زمان رأی‌گیری فقط تعداد ۲۵ نفر صاحب‌رأی حضور داشتند که جلسه رسمی نبوده و مصوّب آن فاقد اعتبار است، ضمن آنکه به دلایل متعدد آن جلسه غیرقانونی و کودتاگونه بوده و نمی‌توان آن را جلسه حزبی نام گذاشت و لذا ۳۶ نفر از اعضاء اکثراً تعمداً شرکت نکردند چون آن را غیرقانونی می‌دانستند.

در این جوابیه همچنین درباره اظهارنظر حضرتی درباره استعفای منتجب‌نیا آمده است: «از طرفی آقای منتجب‌نیا نیز تا امروز ۴ بار استعفا داده‌اند»؛ این حرف درست است منتهی هر استعفایی از نامبرده به دنبال یکی از چهار کودتای حزبی دوستان شما بوده است که مکمّل آن‌ها در ۹۷.۴.۱۵ صورت گرفت و در هر نوبت، دبیر کل محترم با استعفای ایشان مخالفت کرده است.

اما یکی از نقاط افشاگرانه جوابیه دفتر منتجب‌نیا، مسئله رانت، فساد و قدرت‌طلبی توسط حزب اعتماد ملی است که در انتخاب شهردار بروز پیداکرده است.

در این نامه آمده است:

"حضرت‌عالی [الیاس حضرتی] به موفقیت حزب در انتخاب شهردار تهران اشاره کرده و آن را دلیل اثرگذاری و توفیق این حزب دانستید! ای‌کاش به معاملات و قرار و مدارهای پشت‌صحنه با افراد و احزاب تندرو برای رسیدن به این پیروزی و نیز ستاد تقسیم غنائم مسئولیت‌های شهرداری بین دوستان و همفکران خود یا مافیای دلّالی پُست‌ها و وعده‌هایی که در زمان دعوت به کنگره و نیز شورای مرکزی اخیر به افراد داده شده است و همچنین افرادی که به‌ناحق و بدون شرائط لازم در مسئولیت‌های گوناگون شهرداری اخیراً منصوب شده‌اند اشاره می‌فرمودید و در صورت لزوم نام افراد را همراه با سوابق و پرونده فساد مالی و اخلاقی آن‌ها به‌اطّلاع عموم خواهیم رساند."[۱]

چرا باید این نامه را جدی گرفت؟

اگرچه اختلافات در حزب اعتماد ملی نشأت گرفته از دعوا بر سر قدرت‌طلبی است اما حضور شهردار تهران در حزب اعتماد ملی، نکات افشاگری در انتخاب شهردار را دوچندان می‌کند و نشان می‌دهد که باید به ادعاهای نامه منتجب‌نیا درباره فسادهای جدید بعد از ورود افشانی در شهرداری رسیدگی شود.

از سوی دیگر، الیاس حضرتی برخلاف منتجب‌نیا، به دنبال هضم شدن اعتماد ملی در حلقه تندروهای اصلاح‌طلب در شورای عالی اصلاحات است؛ لذا باید به این نکته نیز توجه کرد که به‌احتمال بسیار بالا، حضرتی یکی از سربازان طیف تندروی اصلاحات برای به حاشیه بردن مجدد اعتماد ملی است به‌نحوی‌که وی درباره اقدامات آتی حزب می‌گوید:

"جمهوری اسلامی ایران راهی جز برخورد صادقانه با مردم ندارد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل ایران یأس و ناامیدی است. این مهم سبب می‌شود که مردم به مسئولان اعتماد نکنند. ما باید این بی‌اعتمادی را حل کنیم. لازمه حل این بی‌اعتمادی از دید حزب اعتماد ملی، برداشتن گام‌های عملی است. سخن و صحبت بس است. به‌عنوان‌مثال حضور خانواده‌ها در استادیوم در روز بازی ایران و اسپانیا یک‌قدم است. برطرف کردن محدودیت‌های آقای خاتمی یک گام عملی است. حل مشکل حصر آقای کروبی و موسوی یک گام عملی است. برطرف کردن مشکلات دراویش زندانی، دانشجویان، روزنامه‌نگاران، روشنفکران و فعالان سیاسی گام عملی بعدی است. این موضوعات برای جمهوری اسلامی هیچ‌گاه برازنده نیست." [۲]


[۱] - mshrgh.ir/۸۷۲۵۹۶

[۲] - http://www.etemaad.ir/Default.aspx?NPN_Id=۱۰۳۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 3
  • هموطن IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    63 7
    واقعا سطح دغدغه ما رو کشته
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    10 0
    الان اینایی که مثال زد علت نا امیدی مردم و بدبین بودن به مسیولین هست خخخخ اصلاحات و حزب اعتماد ملی و بقیه همفکراشون بدونن مردم به دولت های لیبرال اعتماد ندارن و مسولین انقلابی الان دارن کارهای جهادی میکنن و مردم بهشون اعتماد کامل دارن . یاس و نا امیدی همفکراتون رو به کل جانعه ایران تعمیم ندین . اون پاراگراف آخر نه تنها ازادیشون دغدعه ی ما نیست بلکه برخورد در چهارچوب قانون رو خواستاریم تا دیگه هرکی دلش خواست جرات نکنه مملکت رو به آشوب بکشه.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    13 0
    وقتی خودشان می گویند اصلاح طلبان فساد اخلاقی و مالی دارند ما چه بگوییم؟؟ البته رهبر اصلاحات که عامل اصلی «تکرار» فساد اخلاقی و مالی هست باید پاسخگو باشد.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    8 0
    بیخود نیست در این یک سال و اندی هنوز یک کوچه هم آسفالت نشده. خوب همه شان فاسدند
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    9 0
    مشتی دزد و حیض.
  • US ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    2 2
    اقای مشرق حرف های ما را که منتشر نمیکنی.... حد اقل خودت برهی سوابق اخلاقی روز نامه اعتماد را منتشر کن فقط یک چیز یادت باشه : وقت زیادی نداریم. بزودی خیلی اتفاقات میفتد شماها هم با خودسانسوری در مصایب آینده شریک هستید
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    7 0
    اقای حضرتی! به نظر شما رزمندگان دفاع مقدس را اعدام کنیم بهتر نیست؟! احتمالا به نظر شما دستگیری و اعدام داعشی های لعین هم زیبنده نظام نیست!!!! مبارزه با اشرار چی؟ جاسوسان امریکا چی؟ همه باید ازاد شوند؟؟ مشکل شما با اینها حل میشود اما مردم دغدغه ی دیگری دارند و ان این است که امثال شما و دوستان مفسد شما مجازات شوند و نجومی بگیر و مفسد اقتصادی و رانت خوار و آقازاده ها و همه و همه ی این بلاها برداشته شوند شما از چه ناراحتید؟؟
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    1 0
    عجب
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    10 3
    فساد = اصلاح طلبان
  • افشین IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    5 0
    حضرتی همیشه سر کرده فساد بوده و هست .منتهی هیچ کس توان حذفش را نداره
  • مصطفی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    8 0
    اللهم الشغل الظالمین بالظالمین
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    14 0
    با سلام خوش بحال ما رشتی ها که الیاس حضرتی رو در سال 1378 دیپرت کردیم ولی بدا به حال شما تهرانی ها که همه رو از حضرتی گرفته تا برادران نوبخت و دیگران را که همه را یکجا به آغوش کشیدید ؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس