صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۱۷ تیر

دشمن در پی استمرار خسارت محض برجام به دیگر مؤلفه‌های قدرت ساز ایران (از جمله توان موشکی و قدرت منطقه‌ای) است و متاسفانه جریانی خاص نقش جاده صاف کنی این نقشه شوم را ایفا می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** برای دورشدن سایه جنگ، باید با ترامپ مذاکره کنیم!

«علی بیگدلی» از حامیان برجام در مصاحبه با روزنامه قانون در پاسخ به این سؤال که «آیا ترامپ به برجام بازمی گردد و مذاکره ایران و آمریکا از نظر شما ضروری است؟» گفت:

«اکنون شرایطی در ایران حاکم است که روز به روز سخت‌تر می‌شود.۱۳ مرداد مهلت ۹۳ روزه توقف تحریم‌های مرحله اول به پایان می‌رسد. درمرحله دوم، نفت و تجارت دریایی و...تحریم می‌شود. اگر به آن مرحله برسیم، راهی برای ما باقی نمی‌ماند و باید مقاومت کنیم. حتی ممکن است وارد جنگ شویم که بحث جداگانه‌ای است. در مصاحبه‌های قبلی گفته بودم که راهی جز مذاکره وجود ندارد. اگر قرار باشد نظام را حفظ کنیم و خود را درگیر جنگ ناخواسته نکنیم، به نظر من نزدیک‌ترین و صحیح‌ترین راه مذاکره است و در مذاکره می‌توانیم سهم خود را بگیریم».

این حامی برجام با «هراس افکنی» مدعی شده است که برای دورشدن سایه جنگ باید با ترامپ مذاکره کنیم! این در حالی است که این جماعت تا پیش از این مدعی بود که مهمترین دستاورد برجام، دورشدن سایه جنگ از کشور است!

البته دروغ «دور شدن سایه جنگ به واسطه برجام» نیز به دلیل بی دستاوردی و عایدی تقریباً هیچ این توافق، از سوی بزک کنندگان مطرح شد. «علی اکبر ولایتی» عضو هیات نظارت بر اجرای برجام-آبان ۹۵- گفت: «دور شدن سایه جنگ ربطی به برجام ندارد، چرا که اساساً گزینه جنگ، قبل از مذاکرات به بایگانی کاخ سفید رفته بود».

پایگاه «امریکن اینترست»-بهمن ۹۵- در گزارشی تحت عنوان «هشت قدرت بزرگ ۲۰۱۷» به قدرت‌های برتر جهان پرداخته و در این گزارش ایران را در شمار هشت قدرت برتر دنیا و در رده هفتم و بالاتر از رژیم صهیونیستی (متحد نخست آمریکا) معرفی کرد.

امنیت بی‌بدیل و مثال زدنی ایران در منطقه مدیون هزاران پدر و پسری است که در ۸ سال جنگ تحمیلی بر زمین افتادند تا آمریکایی‌ها حساب کار دستشان بیاید و امروز هم عده‌ای گمنام و بی‌ادعا در نقاط مرزی و همچنین آن سوی مرزها جانانه ایستاده‌اند و مظلومانه بر زمین می‌افتند تا آتش جنگ به این آب و خاک سرایت نکند.

بیگدلی ضمن توصیه به مذاکره با ترامپ، مدعی شده است که «در مذاکره می‌توانیم سهم خود را بگیریم». این ادعا در حالی است که تجربه مهم و پرهزینه برجام در مقابل دیدگان افکار عمومی قرار دارد. قرار بود به واسطه برجام تمامی تحریم‌های ضد ایرانی به یکباره لغو شود و نه تعلیق اما در نهایت علیرغم اینکه در صنعت هسته‌ای بتن ریخته شد، تحریم‌ها سر جای خود باقی ماند. این بود نتیجهٔ مذاکرات «برد-برد»! برجام.

دشمن در پی استمرار خسارت محض برجام به دیگر مؤلفه‌های قدرت ساز ایران (از جمله توان موشکی و قدرت منطقه‌ای) است و متاسفانه جریانی خاص نقش جاده صاف کنی این نقشه شوم را ایفا می‌کند.

** شکوری راد: کسی که مال شبهه دار دارد، اصلاح طلب نیست!

«علی شکوری راد» دبیرکل حزب اتحاد ملت (تابلوی جدید حزب منحله مشارکت) در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سؤال که «معیارهای اصلاح‌طلبی چیست؟» گفت:

«در این زمینه ما ابهام چندانی نداریم. از نظر من کسی که مدعی اصلاح‌طلبی است اگر عامدانه چراغ قرمز را در چهارراه و خیابان رد کند، دیگر اصلاح‌طلب نیست. اگر کسی مال شبهه‌دار داشته باشد و حقوق بقیه شهروندان را زیر پا بگذارد یا تبعیض ناروایی برقرار کند، اصلاح‌طلب نیست...اصلاح‌طلبی آمیزه‌ای از قانونگرایی و اخلاق و قائل بودن به حکمرانی خوب است.»

شکوری راد در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «بین سال‌های ۸۸ تا ۹۲ تعدادی از اصلاح‌طلبان اصیل در زندان بودند».

این ادعا که «کسی که مال شبهه دار دارد، اصلاح طلب نیست»! در حالی است که در کارنامه اصلاح طلبان مصادیق بسیاری از حمایت قبیله‌ای از مفسدان اقتصادی و مدیران دریافت کننده حقوق‌های نجومی به چشم می‌خورد.

اصلاح طلبان در جریان برگزاری دادگاه غلامحسین کرباسچی-شهردار وقت تهران- در سال ۷۷ تمام قد از فساد کلان وی در شهرداری دفاع کردند. عبدالله نوری، وزیر کشور دولت اصلاحات که متولی رسمی امنیت کشور بود، با سوءاستفاده از موقعیت خود برای نجات رفیق خویش، اقدام به بحران آفرینی کرد و رسماً قوه قضائیه را تهدید نمود و با قلدری در برابر قانون، اقدام به اردوکشی خیابانی کرد. علاوه بر این، همزمان در وزارت کشور، ستادی ویژه برای آزادسازی کرباسچی تشکیل شد.

«صادق زیباکلام» در دفاع از «مه‌آفرید خسروی» متهم اول فساد ۳ هزار میلیارد تومانی که با چمدان‌های رشوه پر از پول مشغول آلوده‌سازی اقتصادی بود، گفت: «او نه تنها جرمی مرتکب نشده بلکه باید به وی نشان لیاقت داداما در عمل وی به اعدام محکوم شده است... او دارای توان بالای مدیریتی در  حد بیل گیتس و استیو جابز است و اساساً روح کارآفرینانی از این دست، از زد و بند و اختلاس و کارهای خلاف بری است. او بزرگ‌ترین خدمات را به اقتصاد کشور کرده است».

روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد-مرداد ۹۶- در مصاحبه اختصاصی با شهرام جزایری، مفسد اقتصادی نام آشنای دوره اصلاحات، وی را «برند اقتصاد ایران» و «صاحب نظر بخش‌های مختلف اقتصادی» نامیده و برای حل مشکلات اقتصادی کشور نسخه شهرام جزایری را توصیه کرد!

روزنامه اصلاح طلب آرمان- مردادماه ۹۵- یک مصاحبه اختصاصی با شهرام جزایری ترتیب داد و عکس وی را در صفحه اول منتشر کرد. جزایری در این مصاحبه گفت: «مفسدخواندن من توهم رسانه‌ای است و در مقابل فسادهای چند سال اخیر، مصلح اقتصادی هستم»! جزایری در بخشی از این مصاحبه گفت: «ماهی ۵۰۰ میلیون تومان خرج می‌کنم»!

بابک زنجانی-شهریور ۹۲- در مصاحبه با نشریه آسمان- رسانه حزب کارگزاران- گفت: «زمانی که در پادگان ولی‌عصر تهران سرباز بودم، آقای هاشمی رفسنجانی برای بازدید به آنجا آمدند، گفتند تعدادی سرباز برای ریاست‌جمهوری، بانک مرکزی و جاهای مختلف انتخاب کنند. وقتی به عنوان سرباز به بانک مرکزی رفتم گفتند شما باید به‌عنوان راننده، آقای نوربخش را جابه‌جا کنید. حدود ۵ ماه از سربازی‌ام مانده بود. من در دفتر آقای نوربخش کار ثبت نامه‌ها را انجام می‌دادم،  بعد هم رانندگی آقای نوربخش را می‌کردم. بعد از خدمت ... آقای نوربخش ۴-۵ جا را انتخاب کرده بود و برای کنترل بازار به آنها دلار می‌داد تا در بازار پخش کنند. دلار ۳۰۰ تومان بود و همه می‌گفتند دلار می‌خواهد هزار تومان شود. مردم می‌رفتند شب تا صبح در صف بانک‌ها می‌خوابیدند تا دلار بگیرند و در بازار بفروشند. آقای نوربخش به من گفت: شما هم  بیا در این مجموعه‌هایی که دارند دلار تزریق می‌کنند و ۴ یا ۵ نفر بودند، کار کن. اولین روز ۱۷ میلیون دلار ارز در بازار توزیع کردم و اولین کارمزد من هم ۱۷ میلیون تومان (۲ دهه پیش) بود. با آن پول هم یک دفتر در میرداماد (خیابانی که بانک مرکزی نیز همان جاست) خریدم. هر روز دلار می‌گرفتم و در بازار می‌فروختم... (درباره عکس با هاشمی و خاتمی و روحانی) من پیش این آقایان رفتم تا جایزه بگیرم... تا حالا سه چهار بار آقای هاشمی را از نزدیک دیده‌ام. بعد از انتخابات خدمت ایشان رفتم و توضیحی درباره کارهایم به ایشان دادم. بیشتر از ۸ سال است که عکس ایشان در اتاقم هست».

در مجموع می‌توان گفت اصلاح طلبان در عوض کردن جای «ارتشا» و «اختلاس» و «کارچاق‌کنی» با «کارآفرینی» تبحر خاصی دارند و صراحتاً می‌نویسند مدیران نجومی به همراه مفسدان کلان اقتصادی، کارآفرینان شایسته و نابغه‌ای در حد «استیو جابز» (مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای apple) هستند که باید تیمار شوند و حقوق‌های هنگفت بگیرند!

اصلاح طلبان دفاع تمام قد از حقوق‌های نامشروع مدیران نجومی را هم در کارنامه خود دارند.

شکورای راد در مصاحبه مذکور گفته است «بین سال‌های ۸۸ تا ۹۲ تعدادی از اصلاح‌طلبان اصیل در زندان بودند». مقطع مورد اشاره مربوط به زندانی شدن فتنه گرانی است که در سال ۸۸ با زیر پا گذاشتن قانون و حق الناس، با دروغ تقلب، حدود ۹ ماه کشور را درگیر آشوب کردند و در نهایت گرای تحریم به دشمن دادند.

** تنفس مصنوعی به برجام با بستن دهان منتقدان

روزنامه ایران در مطلبی با عنوان «حمایت از تیم مذاکره‌کننده اوجب واجبات است» نوشت:

«علیرضا رحیمی] که با لیست امید وارد مجلس شد[ضمن اوجب واجبات خواندن حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در وضع فعلی و لزوم مخابره پیام وحدت از جامعه ایران به خارج از کشور بیان کرد:"اگر امروز تیم مذاکره‌کننده تضعیف شود منافع یک ملت به خطر خواهد افتاد"».

روزنامه‌های اصلاح طلب و برخی از نمایندگان و حامیان دولت، تلاش دارند تا به هر طریق ممکن دهان منتقدان را ببندند تا بلکه با تنفس مصنوعی، اتفاق جدیدی برای برجام رخ دهد.

این در حالی است که رویکرد غلط و خسارت آفرین «حفظ برجام به هر قیمت» و دلخوشی به اروپا بعد از مأیوس شدن از خوش بینی به آمریکا، ضمن فرصت سوزی، اقتصاد کشور را همچنان معطل نگه داشته و تبعات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 24
  • غیر قابل انتشار: 54
  • اصلاحات و تعامل با آمریکا IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    درود بر اصلاحات و مدرنیته باید زودتر مذاکره موشکی را شروع کنیم تا دچار حمله نظامی به کشور عزیزمان نشیم درود بر روحانی درود بر خاتمی
    • محسن IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      74 19
      خاک
    • تمدن - قدرت - فرهنگ - تاریخ ایران IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      64 22
      امام صادق گفته هر مسلمانی که از یه سوراخ دوبار گزیده بشه مسلمان نیست. کره شمالی رو ببین - لیبی - عراق - برجام - امثال تو یا خائنید یا وطن فروش یا بی سواد چون نمیتونی عبرت بگیری- تا زمانی که امثال تو وجود دارند بایدم ایران روز به روز افول کنه.
    • حسین IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      68 17
      آخه حماقت تا چه حد عزیز من؟؟؟؟؟ کی آدم میشید امثال تو
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      51 13
      ذلیلی تا چه حد یک جو شرف و غیرت هم خوب است
    • US ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      24 14
      افغانستان . پاکستان . ایرانستان و . . . نقشه جدید منطقه طراحی شده اگه مردم ایران موافق باشن تا اجراش کنیم . استان ایرانستان به مرکزیت ایرانشهر استانی در جنوب عربستان . . .
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      55 15
      آخه احمق با همین بهانه اینکه دوباره جنگ نشه رای آوردید، آخرشم شرایط از شرایط جنگی بدتر شده. خواهشن چرت و پرت نگید
    • علی ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      43 15
      لعنت بر خاتمی خائن و وطن فروش و ارنابش
    • مهندس علی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      21 5
      با شعور!! موشکی جلوی حمله عربستان اسراییل و پاکستان رو به کشور گرفته و هزینه حمله امریکا و ناتو رو به ایران به شدت بالا بره! شما فکر کردی تهدید ایران به خروج از برجام یا واکنش نشان دادن در صورت حمله یا محاصره کشور بر اساس چی هست؟ قراره امثال تو برن جنگ؟؟؟؟؟؟؟
    • دراز گوش شناس IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      30 2
      میشه قسم خورد IQ طیف اصلاح طلب در ایران بخصوص در بین جامعه رسانه ای و کارشناسان حتی از 90 و سطح میانگین متوسط هم پایین تر هست چون حتی یک خر هم می دونه امریکایها زمانی به پای مذاکره آمد که فهمید جنگ و برخورد سخت با ایران براش فعلا هزینه داره و باید اون رو نرم کنه...
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      23 2
      کود کود و بخور حالت بهتر بشه
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      14 4
      این بار تو دهنت میزنیم میخوای راحت خلع سلاح کنی؟
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      4 0
      لطفا به جای درود بنویس ...حماقت امثال شما اطلاحاتی ها که معنی اصلاح طلبی را دست به سینه بودن وسواری دادن به دشمن می دانید مردم را به این روز انداخته. این از وضع مملکت که فعلا دست به قول شما نه اصلاح طلب بلکه فساد طلب هستند.
    • محسن121 IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      3 0
      دوست عزیز این همون خفت و تسلیم است که ریس جمهور روحانی گفتند . یکم فقط یکم هویت داشته باش فرزندان این کشور بعد ها از تسلیم امثال شما سر افکنده خواهند بود
    • ن IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      3 1
      دست خاتمی ونوچه های خائنش درد نکنه که خیلی برای تجزیه ونابودی ایران وخشنودی دشمنان ایران زمین زحمت می کشند
    • اسماعیل IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      7 0
      بعدش حقوق همجنس گرایان و...،بعدش ناموس فروشی، بعدش لیبی و سودان
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      6 2
      اصلاحات نه غربگدایان احمق
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    61 20
    بابا این اسهال طلبا رو از کشور بیرون بندازید
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    55 40
    امام خمینی رحمت الله علیه: مامردجنگیم وازجنگ نمی هراسیم
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    45 19
    مذاکره اگر ارزش داشت با همین برجام بدست می اوردیم
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      25 9
      دیدی که بعد از برجام چی شد
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    21 9
    چرا کسی نیست که با این ترسو های خائن برخورد کنه.بابا یکی بیادرو کارو بره مذاکره کنه که مرعوب دشمن نباشه
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    50 17
    خاک توی سرتون کنم که طرفداری از مذاکرات از سوی شماها باعث شد اینقدر ذلیل شیم. قطعاً مذاکرات ما رو به سمت جنگ می بره ولی اگر انقلابی عمل کنیم، آمریکا همه جبهه رو خالی می کنه، شک نکنین، نترسین!
    • US ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
      2 0
      واقعا راست میگید، با چه کسانی مذاکره کنیم، با امریکا یعنی با نتانیاهو، امریکا دست صهیونیست هاست، این مرتیکه ترامپ هم که طرفدار سر سخت صهیونیست هاست. دامادش صهیونیسته، و خودش هم یک ادم دهن بین و بی منطق
  • نادر IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    27 9
    برای دوری از سایه جنگ ،اصلاح طلبان بزدل باید مدتی خفه شوید تا عقلای ملت تصمیم درست را به موقع بگیرن اینجا دیگر میدان عمل است شما هم که حالشو ندارین ،فک کنم ۶ سال مدت کمی نباشه تا بی لیاقتیتون ثابت بشه
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      10 3
      احسنت
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      2 0
      آقایان آنها اصلاح طلب نیستند تعدادی در بین آنها جاده صاف کن دشمنان هستند روزی گردنشان زده خواهد شد وآنهای که منفی دادند در ایران نیستند در خارج بسر میبرند وتعدادی هم کاربران در فضای مجازی کارمیکنند آنها هم از طرف دشمنان گزینشی هستند وبرای دلار عبستان کار میکنند وبر علیه ایران منفی میدهند ومطلب می نویسند
  • فرهاد رهجو AE ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    26 9
    تفکرات لیبرالی(اصلاح طلبان)باعث عقب افتادگی کشور و خواری و ذلت مردم میشود.در دوره آیای خاتمی یکبار همین آقای روحانی با اروپا مذاکره کرد نتیجهاش جز بد عهدی و توهین به ملت ایران و خسارت چیزی نبود. الان هم که ۵ سال است کشور را معطل آمریکا کرد و نتیجه ای نگرفت دوباره اروپا....؟ آزموده را آزمودن خطاست. پس کی میخواهند به خود بیایند.البته امام خمینی فرمود نگذارید مملکت به دطت لیبرالها بیفتد . که متاسفانه افتاده و ثروت کشور را چپاول میکنند . مگر میشود فرزند رییس ... یک کشور در دامان دشمن آن کشور باشد . این چه افتضاحی است.
  • فرهاد رهجو AE ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    20 11
    البته میدانم که روزنامه شرق نظر بنده را نمایش نمیدهد . چون خود یک دستگه تبلیغاتی برای نابودی ایران است.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    15 15
    تو روح اصلاح طلبها ورتنگسن
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    21 7
    این حسنی مبارک و صدام های احمق کشورند
    • AU ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      11 6
      اینهایی که نام بردی شرفشون صد مرتبه بیشتر بود.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    26 8
    پیش بینی من این است در سال آخر روحانی دکتر زریف روبه روی آینه نشسته و مذاکرات ۱=۱را انجام میدهد و به سازنده آینه امتیاز هایی نیز میدهد تا ماییه حیرت عالم شود .
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      8 27
      تو اول برو یک کم سواد خواندن ونوشتن یاد بگیر بعد پشت سر یک دانشمند حرف مفت بزن هربلایی سر ما وکشور میاد زیر سر شما بی سوادهاست
    • طاهره سادات IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      12 8
      واقعا 1+1 راخوب اومدی
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      4 0
      ظریف دانشمنذه ؟ برو قرصاتو بخور !
  • حسن IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    14 1
    آنچه آقای بیگدلی انجام داده تحلیل نیست باید تای اول آنراتبدیل به { اِ } کرد درست در می آید حالا هر بزغاله ای برای مردم نظریه میدهد معلوم است آقا آبستن بعضی اندیشه هاست آمریکا هر غلطی که میتوانست در منطقه ازقبیل 8 سال جنگ ایران وعراق ؛ 7سال سوریه 30 سال در افغانستان وچند سال در لبنان وفلسطین انجام داده وبجائی نرسید حالا آفا تازه به دوران رسیده آمریکارا برخ مردم می کشد .......
  • فرهاد رهجو AE ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    19 2
    تنها راه نجات کشور دقت در انتخابات است .انتخاب اصلح .یک رییس جمهور شجاع.انقلابی .متدین .کارآمد ...البته تجربه نشان داده مردم ما خیلی به افراد صالح و درستکار ندارند. بیشتر افراد دروغگو. دزد و غربگرا را میپسندند.....
    • US ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
      3 0
      افرین
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    22 7
    برای دور کردن جنگ تنها راه تولید قدرت است. قدرت که باشد ثبات و پیشرفت هم هست. قدرت که نباشد هر راهزنی مدعی می شود.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    20 6
    خاک تو سر هرچی اطلاح طلب احمقه
    • نوقابی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      12 2
      سلام . احمق احمقه . اصلاح طلب یا اصولگرا یا هرکی باشه .
  • سعید IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    19 3
    نام خائن در تاریخ ثبت خواهد شد و همواره نام خائنین و ترسوها با بدی و زشتی برده می شود
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    12 1
    یک سوال:ایا لیبرال ها با سازمان مجاهدین خلق متحد شده اند؟؟رفتارشان اینگونه نشان میدهد
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    12 4
    بنده مدتیه به گوسفندام به جای گوسفند می گم اصلاح طلب.....چون اون هم نمی دونن می اگر تفنگ و چوب چوبان نباشه هر شب باید منتظر خورده شدن توسط گرگ ها باشن
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      1 1
      ازچوپان بیشتر ازاین انتظاری نیست
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      1 0
      مثل به جایی بود
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    16 4
    خاک بر سر کسانی که اینقدر از مذاکره حرف میزنند اگر میترسند خوب بروکد پیش اربابشان ما که از جنگ هراسی نداریم کدامیک از این طرفداران مذاکره در جنگ هشت ساله شرکت کردند خاک بر سر این اصلاح طلبانی که جاده صاف کن دشمن هستند
  • امین IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    3 6
    جدای از نظرات مختلف سیاسی کشور با شرایط حساسی چه خارج و چه داخل کشور رو برو شده به جای به هم پریدن باید به فکر هم بستگی باشیم چون حقیقت اینه که هیچکسی جز خودمون نمیتونه مشکلات مارو حل کنه اینکه بخوایم باز مذاکره کنیم که اوضاع درست بشه چیزی جز یه خیال بی ارژش نیست
  • علی علیمحمدی NL ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    13 6
    ترامپ عددی نیست که با ایران این کشور کهن سال جنگ کند
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    13 1
    دست بر زانو بگذارید و از این حالت کرختی و رخوت بیررون بیاید و کشور رو صنعتی کنید
  • محمد IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    4 14
    رهبر کره شمالی قدرت اتمی بود،با کلی موشک و فلان...بالاخره با آمریکا کنار آمد. ..
  • کوروش اصلاح طلب AU ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    5 13
    مبادا کدخدا را ناراحت کنید. اون وقت میاد شما را با خاک یکسان می کنه.
  • ناصر امرایی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    9 1
    خاک این دنیا و آن دنیا بر سرتان بزدل های ترسو احمق های نادان آدم خورد توباگو خور سه بار از گول بخوره خوب لیاقتش همینه خواب توی سر شما از ترامپ بدتر هستین خاک عالم توی سرطان شما از دشمن خارجی بدتر هستیم ما همه ایرانی ها سر میدهیم اما تن به ذلت نمیدهیم تمام
  • Ali IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    3 2
    من چيززيادى نميدونم فقط ميدونم كه عشق است درآمد نفتى باد آورده كه گاهى به كام اصلاحات و گاهى به كام اصولگراها اين آخور به صورت نوبتى پيشكش آقايان و آقازاده ها حالا شما ساده لوهاى گمانه همش توي سر هم بزنيد.....وأين دراستان ادامه دارد....
  • Ali IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    3 3
    من چيززيادى نميدونم فقط ميدونم كه عشق است درآمد نفتى باد آورده كه گاهى به كام اصلاحات و گاهى به كام اصولگراها اين آخور به صورت نوبتى پيشكش آقايان و آقازاده ها حالا شما ساده لوهاى گمانه همش توي سر هم بزنيد.....وأين دراستان ادامه دارد....
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
      2 0
      اصلاح طلبان هر موقع گند می زنند بر طبل حزب تخیلی اصولگرا می کوبند تا مردم ذهنشان به افراد با سواد و وطن دوست و مومن نرود چون در آنصورت این افساد طلبان از آخور و قدرت رانده می شوند
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    13 0
    امام خمینی امریکا را شیطان بزرگ نامید.کسانی که با چنین دشمنی مذاکره بکنند خودشان دشمن نظام هستند.
  • محمد آرین IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    11 0
    ( اندیشه ترسوها ) داستان آمریکا وما داستان قرآنی بنی اسراییل و جالوت است اونایی که از جالوت تا بن دندان مسلح ( آمریکا) میترسن بدونن پیروزی با پیروان داوود است نه زورگوهای قلدر مثل آمریکا و این قانون خداوند است
  • محمد IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    11 0
    وطن فروش مذاکره به چه قیمتی .
  • حسین IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    12 1
    اگردین‌نداری‌آزادمردباشید‌غیرت‌ومردانگی‌ایرانت‌کجاست
  • طاهره سادات IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    10 1
    خدا لعنت کنه هرچی اصلاح طلبه دست ایران را برای آمریکا رو کردن ما قبلا آمریکا ازمون حساب می برد ولی الان متوجه این شدن که ما ضعیف هستیم و آخرش ترامپ کار دست ایران میده
    • نادر IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      3 0
      دقیقا امریکایها فکر کردن همه مردم ایران یک سری بچه سوسول اصلاحاتی هستن که با مایو مست می کنن و می رقصن و همه چیزشون رو لو دادن...
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    12 0
    اتفاقا این دفعه برعکس احتمالا جنگ هم بشود گفتند اگر جلیلی و رییسی بیاید دلار فلان قدر پنج هزار تومان میرسد و بدتر شد احتمالا خدا برای گوش مالی این راحت طلبان جنگ را هم مقدر کند چرا که یک بار با نتوانستیم از تحریم اقتصادی عبور کنیم و خدا کارش با شیعیانش شوخی بر دار نیست
  • دوست IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    4 6
    با سلام و احترام آقايان محترم بهتر نيست به جاي جبهه گرفتن عليه يكديگر با اتحاد و يكدلي با مشكلات روبرو شويم . دشمن دنبال همين است كه بين ملت دو دستگي ايجاد نمايد. ايران فقط يك مشت گره كرده در مقابل دشمنان است . زنده باد ايران
    • GB ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      2 0
      نه. ممکن نیست. اشتباه بزرگ وحدت و همدلی با کسانی است که دلشان با دشمن است.
    • نادر IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      2 0
      اصلاح طلبان از زمان روی کار آمدن ترامپ نقاب رو کنار گذاشتن و عملا رفتن در جبهه مجاهدین خلق و از جمهوری اسلامی عبور کردن و عملا بیانیه تسلیم برای رهبری می فرستن شما میگید باز هم خودمون رو بزنیم به خواب!! سر داستان برجام هم گفتن به بهانه وحدت سکوت کنید و با وجود مشخص بودن دروغ بودن ادعاها و قول ها چیزی نگید بیشتر ضربه خوردیم نمیشه که وقتی انسان جلوی چشمش عاشورا رو می بینه به اسم وحدت خودشو بکشه کنار.......
    • محمد IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      1 0
      والا ما هم می خواهیم اتحاد برقرار بشه فقط اگر افرادی که عقل خودشان را از دست داده باشن در شیپور مذاکره بدمند خوب معلومه باید جوابشون را داد وگرنه دوباره بلای برجام سرمون میاد
  • امیر IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    3 0
    نویسندگان روزنامه شرق یاترسو هستند یا احمق و کودن ویا خیانتکار .خدا به راه راست هدایتشان کند
  • شریف زاده IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    2 0
    اگر آمریکا و ازنابش فقط چنددرصد احتمال بدن در جنگ با ایران می توانند پیروز شوند. دیگر از دور اینقدر پارس نمی کنند. کارش خودشان را می کنند. اما می بینندکه اگر یکی بزنند. ده تا می خورند. می ترسند سمت ایران بیایند. به همین منظور همواره تلاش دارندتا اول ایران را خلع صلاح کنندو وقتی بارشان را بستندآن موقع با خیال آسوده می توانند.حمله نمایند.البته فکر می کنند ما با دستان خالی هم نفسشان را می گیریم.
  • علي IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    4 0
    حضرت امير المومنين (ع) مي فرمايند : مرگ زماني هست كه شما ذليل دشمن باشيد عرض ومال و ناموس شما را به غارت ببرند وشما نتوانيد كاري انجام بدهيد عزت وشرف شما زماني هست كه سرتسليم در برابر فرود نياوريد حتي اگر بميريدهيهات منا الذله ما عزت وشرفمان را در جنگ نابرابر هست ساله را در مقابل تمام دنيا ثابت كرديم ترسوها وتسليم شده ها ازمانيستند
  • فرا جناحی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    1 0
    برجام به انتهای خود رسیده البته گرین کارتی ها و افرادی که منافعی در غرب دارند سعی میکنند برای نگه داشتن جای پای حود در غرب دست به گل به خودی و منفعت تراشی برای برجام شده اند فقط خواستم بدونید این حرفها از کجا اب میخوره
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    3 0
    افتادن فضای رسانه ای کشور دست فراریان از جبهه خودش یک خیانت هست که بیش از همه صداوسیما مقصر هست که برای حمایت از روحانی کولاک کردن...
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    2 0
    این طور آدمها هی دم از مذاکره میزنند در هر مذاکره ای منافع اساسی کشوررا به دشمن بذل وبخشش میکنند . برای لای جرز دیوار خوب هستند .که از نق زدن ونسخه پیچی ذلت گونه آنها در امان باشیم
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    3 0
    خیانت ونفوذی که شاخ ودم ندارد
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    3 0
    احمق ها ترسوها دلواپس های اصلی اهل جبن و خفت. برای دوری سایه جنگ فقط با سردار حاجی زاده و سردار سلیمانی مشورت کنید. و خبرش را رسانه ای کنید. خواهید دید ک چ اکسیری داره.این سپاه نترس مخلص شجاع دشمن ستیز.
  • علی IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    2 0
    شهامت یعنی راستی، عدالت ،درست کاری ولا غیر اون موقع می تونی جلوی آمریکا با دست خالی بجنگی نه با دزدی به هم وطن خیانت
  • .... IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    2 0
    خدایا حکمت تو را شکر...
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    4 0
    به کلمه سایه جنگ دقت کردید؟ سایه ، از چیزی که وجود دارد ایجاد میشود. خب ، پس وقتی که خود جنگ وجود دارد ، چرا از سایه اش بترسیم؟؟ میجنگیم ، با قدرت.
  • محمد IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    5 0
    امام صادق ع فرمود شیعه ما از گرسنگی بمیرد ذلیل دشمن نمی شود اما این جماهت با اینکه 5ساله ذلیلانه دریوزگی میکنند اما ادم نمی شوند
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    3 1
    واقعا جای نواب صفوی در ایران خالی میباشد
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    2 0
    نمیدونم این اقای بیگدلی چه سن وسالی داره ولی مطمئنم وقتی صحبت ازهشت سال دفع سرافرازان دلیرمردان این مرزوبوم بشه این یاورهمیشه خودش رو خط مقدم جبهه قلم دادمی کنند.مرگ بر بزدلان دنیاپرست
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    1 0
    باتوجه به بیانات جناب شکوری راد تواین مملکت هیچ اصلاح طلبی وجودنداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس