کد خبر 872424
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
وزارت کار

کانال تلگرامی صندوق شفاف برخلاف صحبت های ربیعی است و تاکنون هیچ موردی رسیدگی نشده است و آماری که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی داده با واقعیت های این سامانه به اصطلاح شفاف سازی همخوانی ندارد.

به گزارش مشرق، این روزها بحث شفافیت و شفاف سازی اقتصاد موضوع مهمی است که کشور بیش از پیش نیازمند شفافیت وشفاف سازی است. 3 بهمن سال گذشته احمد میدری معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه تلویزیونی پایش خبر از راه اندازی سامانه ای تحت عنوان صندوق شفاف کرد.

میدری در آن برنامه گفت:  ما یک شبکه تلگرامی تحت عنوان صندوق شفاف درست کردیم در آن کانال تلگرامی بخشنامه هایی که اقای ربیعی برای مسائلی مانند حقوق کارکنان و غیره صادر کردند قرارداده شده هر کدام از کارکنان شرکت ها تخلفات خود را برای ما بفرستند ما پیگیری می کنیم.

همان شب با زیر نویس آدرس تلگرامی این صندوق شفاف، تعداد اعضای آن به بیش از 3 هزار عضو رسید این در حالی بود که 23 بهمن سال 95 دادستان کل کشور در نامه ای خطاب به مسئولین استفاده اداری از تلگرام را جرم دانسته و آورده بود.

با توجه به اطلاعات واصله مبنی بر استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی نظیر پیام رسان تلگرام برای تبادل اطلاعات در برخی دستگاه های دولتی، مدیران باید توجه داشته باشند طبق مواد 731 و 733 قانون مجازات اسلامی، بکارگیری شبکه های اجتماعی خارجی نظیر تلگرام برای اشتراک گذاری اطلاعات سازمانی، اطلاع رسانی و انجام امور روابط عمومی و سایر بهره برداری ها اکیداً ممنوع است.

سبک شفاف سازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به این جا ختم نشد و علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در همان برنامه تلویزیونی و قبل از استیضاح خود آماری از گزارشات رسیده به این کانال تلگرامی داد و عنوان کرد: تاکنون 100 گزارش تخلف رسیده و در حال رسیدگی است و برخی گزارش های رسیده راستی آزمایی شده و با متخلف برخورد شده است.

این در حالی است که آخرین پیام های منتشر شده در کانال تلگرامی صندوق شفاف برخلاف صحبت های ربیعی است و تاکنون هیچ موردی رسیدگی نشده است و آماری که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی داده با واقعیت های این سامانه به اصطلاح شفاف سازی همخوانی ندارد. اما سوالی که مطرح می شود این است این سبک گزارش گیری و شفاف سازی تاکنون در کجا رایج بوده است که با کانال تلگرامی شفاف سازی صورت گیرد؟

مگر می شود مکاتبات اداری و گزارش تخلفات را در بستر تلگرام انجام داد و اینکه اکنون که تلگرام فیلتر شده سامانه مذکور هم حتما به پایان عمر خود رسیده است . آیا این وزارتخانه نمی توانست با راه اندازی سایت و یا سامانه ای امن و درست و حسابی شفاف سازی کند ؟ امیدواریم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این مورد این سبک شفاف سازی کند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس