کد خبر 872039
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
طلا

با اعمال تعرفه‌های آمریکا بر کالاهای چینی که بر ارزش دلار تاثیر گذاشت و نگرانی در مورد شعله‌ور شدن یک جنگ تجاری کامل میان دو کشور، کاهش قیمت طلا ملایم تر شد و هر اونس طلا 1255.21 دلار فروخته شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، با اعمال تعرفه‌های آمریکا بر کالاهای چینی که بر ارزش دلار تاثیر گذاشت و نگرانی در مورد شعله‌ور شدن یک جنگ تجاری کامل میان دو کشور، از خسارات وارده بر قیمت طلا در معاملات امروز کاسته شد.

بیشتر بخوانید:

چین بلافاصله پس از اینکه آمریکا تعرفه‌هایی بر 34 میلیارد دلار واردات از چین اعمال کرد، تعرفه‌های دیگری بر برخی محصولات وارداتی از آمریکا اعمال کرد.                     

هلن لو، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «در صورتی که جنگ تجاری تشدید شود و چین می‌تواند اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را بفروشد و طلا بخرد. این یک رویداد بزرگ خواهد بود.»

هر اونس طلا (هر اونس معادل ۳۱.۱۳۲ گرم) در بازارهای جهانی با 2.70 دلار کاهش 1255.21 دلار فروخته شد. طلا در آستانه ثبت نخستین هفته افزایشی در 4 هفته گذشته است.

دلار امروز و در آستانه انتشار گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا در برابر دیگر ارزها کاهش ارزش داشت و سرمایه‌گذاران نیز بر اقدامات تلافی جویانه‌ای که چین می‌تواند انجام دهد، تمرکز کرده‌اند.

وزارت تجارت چین امروز اعلام کرد، پکن چاره‌ای جز مقابله علیه قلدری تجاری آمریکا ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس