آیت الله امامی کاشانی

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران با تقدیر از نامه سردار سلیمانی به رئیس‌جمهور آن را کاری عقلانی دانست و گفت:‌ این نامه خیلی موثر بود و دشمن از چنین حرکاتی می‌ترسد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمّد امامی کاشانی امام‌جمعه موقّت تهران، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز (15 تیر) تهران با اشاره به در پیش بودن شهادت حضرت امام‌جعفر صادق(ع) خاطرنشان کرد: خداوند سیّد ابوالقاسم کاشانی را بیامرزد که وقتی ریاست مجلس شورای ملّی را به عهده داشت، 25 شوال؛ روز شهادت امام صادق(ع) را تعطیل اعلام کرد.

وی با بیان اینکه آزادی علمی حقیقی را امام‌صادق(ع) به دنیای اسلام عرضه کرد، خاطرنشان کرد: حضرت، 4 هزار شاگرد داشتند که اکثراً از اهل سنت بودند و اقلیّت آن‌ها، از شیعیان بودند. مرحوم شیخ طوسی در رجال، نام 3222 نفر از شاگردان امام‌صادق(ع) را با مشخصات ذکر می‌کند و می‌نویسد که اکثریت نزدیک به اتفاق آن‌ها، اهل سنت بودند.

بیشتر بخوانید

نامه سردار سلیمانی به روحانی

خطیب جمعه تهران اظهار داشت: ارتباط با کشورهای اسلامی و همه مردم، کار امام صادق بود و آن حضرت، پیوند مردم با پیغمر(ص) و علی(ع) را محکم کرد و می‌فرمودند باید پیوند ما طوری باشد که دشمن نتواند در ما نفوذ کند.

امامی کاشانی با بیان اینکه کلام امام صادق(ع) درباره عصر ما نیز است، به اظهارات رهبر انقلاب در دانشگاه امام‌حسین(ع) در مورد ضرورت محکم کردن پیوند با مردم اشاره کرد و تصریح کرد: کلام رهبر انقلاب، همان بیان امام ششم است. رهبر انقلاب می‌فرمایند باید مراقب باشیم که دشمن نفوذ نکند؛ آن روز هم امام صادق(ع) می‌فرمودند نباید بگذاریم دشمن نفوذ کند.

وی ضرورت همبستگی میان امّت اسلامی را مورد تأکید قرار داد و افزود: نفرت بر آنها که در شبکه‌های تلویزیونی مطالبی را مذهب یکدیگر بیان می‌کنند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه اختلاف، خواست صهیونیت‌هاست، تصریح کرد: امروز، وحدت کلمه، خواست امام زمان(عج) است.

امامی کاشانی ادامه داد: مردم، از شدت علاقه به امام‌صادق(ع) آن حضرت را «قائم آل محمّد» می‌خواندند، اما حضرت می‌فرمودند من خادم مهدی موعود هستم.

آیت‌اله امامی کاشانی در ادامه ضمن تشکر از سردار سلیمانی به دلیل نوشتن نامه به رئیس جمهور گفت: این نامه در انسجام ملت خیلی موثر بود و دشمن از چنین حرکاتی می‌ترسد و حساب می‌کند و می‌گوید اینها با هم هستند. بدون تردید این اقدام یک اقدام اساسی، علمی ،‌ نقلی،‌ دینی و عقلی است. 

وی در ادامه با اشاره به آموزه‌های دیگر امام صادق (ع)تصریح کرد: امام ششم در عصر خودش برنامه‌ریزی کرد یعنی کارها را به افراد واجد شرایط می‌داد و کار را به دست هر کسی نمی‌سپرد. برنامه ریزی در عصر امام صادق(ع) اقتصادی بود اما آن زمان افکار نوعا فرهنگی بود اما عصر امروز ما عصر اقتصادی است. 

وی در ادامه ضمن تاکید بر برخورد مستحکم و جدی با مشکلات اقتصادی تصریح کرد: قوه قضاییه، مجلس و دولت همه به این مساله توجه دارند که برنامه‌ریزی باید برای حل مشکلات یک برنامه‌ریزی تهاجمی باشد. ما الان در جنگ سرد و جنگ اقتصادی هستیم،‌ دفاع هم نمی‌کنیم. هجوم بر ما آوردند پس باید تهاجم داشته باشیم نه اینکه صبر کنیم. 

امامی کاشانی با بیان اینکه کشور امروز به برنامه تهاجمی نیاز دارد تاکید کرد: دست مردم نقدینگی زیاد است در رسانه‌ها و اخبار نیز حدود نقدینگی اعلام شده که چقدر زیاد است. این را باید به تولید هدایت کرد و راه تولید را باز کرد. 

وی افزود: برای دولت ، برای قانون‌گذار وظیفه است که ثروت در کشور رها نباشد و به سمت تولید برود که تولید پولی حلال برای صاحبش دارد و اشتغال ایجاد می‌کند. 

امامی کاشانی اظهار داشت: ملت اگر می‌خواهند ایستاده باشند باید اقتصادشان درست باشد. باید برنامه‌ریزی کرد و با آدم‌های قوی، دلسوز،  برنامه‌ریز و پیگیر با تهاجم حرکت کرد. دشمن الان با تمام توان به سمت ما حرکت می‌کند و ما نیز باید با تمام توان در مقابل دشمن بایستیم. 

امامی کاشانی به نام‌گذاری سال اشاره کرد و اظهار داشت: اگر امام‌صادق(ع) امروز حضور داشتند همین کار را انجام می‌دادند.

وی درباره ضرورت حمایت از کالای ایرانی گفت: چطور وقتی پای تلویزیون نشسته‌اید و برنده‌شدن فوتبالیست‌های کشور را می‌بینید، خوشحال می‌شوید و به خیابان‌ها می‌آیید؛ این ناشی از فطرت و وجدان است؛«حب‌الوطن من الایمان».

خطیب جمعه تهران ادامه داد: به آنهایی که قاچاق می‌کنند و جنس خارجی وارد کشور می‌کنند، می‌گویم آیا حس ایرانی و وجدان ندارید؟ آیا فطرت ندارید؟ تا کی می‌خواهید پول جمع کنید؟ این‌پول‌ها تبدیل به آتش جهنم می‌شود.

امامی کاشانی افزود: البته تولیدکنندگان هم سعی کنند جنس خوب تولید کنند و کیفیت را بالا ببرند. باید افتخار کنید به خریدن و فروختن جنس ایرانی. 

وی ادامه داد: آدم این غصه را چه کند که می‌شنود در مراکز بزرگ، آبمیوه هم خارجی است. چقدر ما نسبت به کشورمان بی‌فطرت هستیم و نسبت به مملک‌تمان بی‌وجدان هستیم. این فطرت انسان  است که می‌گوید کالای ایرانی بخریم. چرا برخی‌ها پا روی فطرت گذاشته‌اند و جنس قاچاق وارد می‌کنند یا جنسی که نمونه ایرانی آن موجود است، خارجی‌اش را می‌خرند.

امامی کاشانی تصریح کرد: البته به ملّت عزیز ایران بشارت می‌دهم که همانطور که قرآن می‌فرماید؛ «ان مع العسر یسرا»؛ همانا به همراه سختی، آسانی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    1 5
    نسخه جدید را هم باید از برجام بگویید و ایران هم باید آنرا بنویستد. کمی اقتدار و اعتماد به نفس داشته باشید ایرانی ها
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    8 117
    موافقم. باید از سردار سلیمانی برای نامه به رئیس‌جمهور تقدیر کرد
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    4 1
    اجب
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    0 1
    مشکل ایران انسجام نیست صداوسیما هم هر روز میگه وحدت وحدت مشکل ایران غرب گرایی عجیب طیف حاکم بر ایران هست که با وجود خروج امریکا بازگشت تحریم ها و اسفناک شدن اقتصاد ایران برجام رو داره ادامه میده تا همه چیز به نام دولت بعدی در سال 1400 تمام بشه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس