کد خبر 871934
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
حدیث روز

خداوند آنها را از هر گونه پلشتی مصون داشته و از عیوب مبرّایشان کرده و از ناپاکی پاکشان گردانده و از درهم شدگی منزّه شان داشته است و آنها را گنجوران علم خود و مخزن حکمتش و جایگاه سرّش قرار داده است.

مشرق- امام مهدی علیه السلام ـ در توصیف اوصیا ـ : خداوند، دین خود را با آنها احیا کرده و با آنها نورش را به کمال رسانده و میان آنها و برادرانشان و پسرعموهاشان و خویشان نزدیک و نزدیکترشان فرقانی آشکار قرار داده است که با آن حجّت از آن که حجّت برای او آورده شده و امام از مأموم شناسایی می شود .
و این از آن روست که خداوند آنها را از هر گونه پلشتی مصون داشته و از عیوب مبرّایشان کرده و از ناپاکی پاکشان گردانده و از درهم شدگی منزّه شان داشته است و آنها را گنجوران علم خود و مخزن حکمتش و جایگاه سرّش قرار داده است.
خداوند آنها را با دلایل خود تأیید کرده و اگر چنین نمی‌بود مردم همه یکسان بودند و هر کس مدّعی امر [ منصوب شدن از سوی ] خداوند عزّوجل می شد و دیگر حقّ از باطل و دانا از نادان شناخته نمی‌شد.

متن حدیث:

الإمام المهدیّ علیه السلام ـ فی صِفَةِ الأَوصِیاءِ ـ: أحیی بِهِم دینَهُ ، وأتَمَّ بِهِم نورَهُ ، وجَعَلَ بَینَهُم وبَینَ إخوانِهِم وبَنی عَمِّهِم والأَدنَینَ فَالأَدنَینَ مِن ذَوی أرحامِهِم فُرقانًا بَیِّنًا ، یُعرَفُ بِهِ الحُجَّةُ مِنَ المَحجوجِ، و الإِمامُ مِنَ المَأمومِ، بِأَن عَصَمَهُم مِنَ الذُّنوبِ، و بَرَّأَهُم مِنَ العُیوبِ، و طَهَّرَهُم مِنَ الدَّنَسِ، و نَزَّهَهُم مِنَ اللَّبسِ، و جَعَلَهُم خُزّانَ عِلمِهِ، و مُستَودَعَ حِکمَتِهِ، و مَوضِعَ سِرِّهِ، و أیَّدَهُم بِالدَّلائِلِ، و لَولا ذلِکَ لَکانَ النّاسُ عَلی سَواءٍ، ولاَدَّعی أمرَ اللّه ِ عَزَّوجَلَّ کُلُّ أحَدٍ، و لَما عُرِفَ الحَقُّ مِنَ الباطِلِ، و لا العالِمُ مِنَ الجاهِلِ.



«غیبة طوسی، 288 ، الاحتجاج، جلد 2، صفحه 540 »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    21 0
    صلوات
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    21 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    14 0
    خداوند آنها را از هر گونه پلشتی مصون داشته و از عیوب مبرّایشان کرده و از ناپاکی پاکشان گردانده
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    19 0
    سلام بر نورهای خدا... دست ما را هم بگیرید
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    0 7
    مشرق تو که خائن هستی و عمل نمیکنی حرف نزن
  • سیدعلی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    8 0
    بسم الله الرحمان الرحیم * الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس