کد خبر 871892
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
پرچم نمایه فرانسه

یک مقام در وزارت خارجه فرانسه گفت که به دلیل خروج گروهک منافقین از شمار سازمان‌های تروریستی مدنظر اروپا، این سازمان می‌تواند نشست‌ها و فعالیت‌های خود را در صورت عدم اخلال در نظم عمومی، برگزار کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که دولت این کشور نه از ایدئولوژی و نه از اهداف و فعالیت‌های گروهک تروریستی منافقین پشتیبانی‌ نمی‌کند.

به گزارش یورونیوز، یک منبع آگاه در وزارت خارجه فرانسه با تایید احضار سفیر این کشور در تهران از سوی وزارت خارجه ایران در اعتراض به برگزاری نشست سالانه سازمان مجاهدین خلق در «ویل‌پنت» پاریس گفت که همانطور که سفیر فرانسه در تهران نیز تاکید کرده، پاریس از ایدئولوژی، اهداف و فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق پشتیبانی‌ نمی‌کند.

این منبع آگاه تاکید کرد بر اساس این رویکرد دولت فرانسه، هیچ مقام فرانسوی در این نشست شرکت نکرد.

با این وجود او تصریح کرد که به دلیل خروج نام این سازمان (گروهک تروریستی منافقین) از شمار سازمان‌های تروریستی مدنظر اروپا، این سازمان می‌تواند نشست‌ها و فعالیت‌های خود را در صورت عدم اخلال در نظم عمومی، برگزار کند.

سفیر بلژیک و کاردار آلمان به وزارت خارجه احضار شدند

در پی برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین در روز شنبه 30 ژوئن (نهم تیرماه)، یک زوج ایرانی دارای تابعیت بلژیک به ظن تلاش برای بمب گذاری در این نشست از سوی پلیس بلژیک بازداشت شدند. همچنین یک دیپلمات ایرانی شاغل در اتریش نیز به همین اتهام در آلمان بازداشت شده و سه نفر دیگر هم با اتهام مشابه از سوی پلیس فرانسه دستگیر شده‌اند.

ایران در نخستین واکنش رسمی به این جریان اعلام کرد بازداشت شدگان از اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند.

«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز چهارشنبه از احضار سفیر فرانسه به دلیل حمایت از فعالیت‌های فرقه تروریستی منافقین خبر داد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «دستیار مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه با احضار سفیر فرانسه در تهران حمایت این کشور از فعالیت های گروهک تروریستی منافقین را شدیدا مورد اعتراض قرار داد. در این احضار به سفیر تاکید شد نباید اجازه داد تا برخی جریان های افراطی که دارای ماهیت تروریستی هستند - اگرچه کوچک و بی ارزش - در پناه اصل آزادی بیان به ترویج افراط گرایی و تروریسم بپردازند.»

قاسمی افزود:  در این دیدار همچنین با اشاره به تجمع اخیر منافقین در پاریس و حضور مقامات تندرو و افراطی آمریکایی در آن، به حضور تعدادی از مقامات سابق و ایراد سخنان مداخله گرانه و تفرقه افکنانه علیه مردم ایران اعتراض شد. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    0 2
    اگر کوچک و بی ارزش چرا میترسین.اونا که سلاح ندارن و دارن مبارزه مدنی میکنن.مگه خودتون نمیگویم ملاک احوال زمان حال افراد هست مثل حر و شمر...پس اونا حق مبارزه مدنی دارن .هر چند گذشته نوبت بازی داشته اند
    • مهماندار هواپیما IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      0 0
      توبه جنایتکار مرگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس