روحانی

صحبت‌های روز گذشته حسن روحانی در باره صادرات نفت باعث شد امروز قیمت نفت آمریکا به بیشترین میزان سه سال گذشته برسد، کارشناسان صحبت‌های روحانی را به بستن تنگه هرمز تعبیر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روز گذشته حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در سوئیس اعلام کرد: اگر قرار باشد ایران نفت صادر نکند، بنابراین نفت کشورهای منطقه هم نباید صادر شود. این سخنان بازتابی را در بازارهای جهانی نفت داشته است.

خبرگزاری روسیه، راشاتودی امروز اعلام کرد: قیمت نفت آمریکا تحت تأثیر سخنان دیروز حسن روحانی به ۷۵ دلار در هر بشکه رسید که بیشترین قیمت از بحران نفتی ۲۰۱۴ تاکنون محسوب می‌شود. 

راشاتودی می‌نویسد این افزایش قیمت پس از تهدیدهای روز گذشته حمل و نقل کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس اتفاق افتاده است. روز چهارشنبه نفت وست تگزاس آمریکا به ۷۴.۵۹ دلار در هر بشکه رسید که بیشترین میزان طی سه سال گذشته محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

روحانی: تعامل سازنده با جهان اساس سیاست خارجی ایران است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز گذشته در سوئیس اعلام کرد: این معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود در حالی که نفت کشورهای این منطقه صادر شود، در حالی که تحریم‌های جدید در راه است، سه کشور روسیه، عربستان و آمریکا صادرات خود را در بازار های جهانی به منظور پر کردن خلا ناشی از کاهش صادرات نفت ایران افزایش داده‌اند.

اظهارات حسن روحانی اگرچه با ابهاماتی همراه بود اما در سال‌های گذشته ایران بارها تهدید کرده که تنگه هرمز را خواهد بست. تنگه مهم‌ترین کانال و مسیر تردد کشتی‌ها در خاورمیانه است که می‌تواند یک اقدام تلافی‌جویانه برای تحریم‌های جدید واشنگتن باشد.

کارستن فریچ، تحلیل گر ارشد کالاهای اساسی در کامرزبانک به رویترز گفت: با تهدیدهای بستن تنگه هرمز می‌تواند ابهام و ناامنی در منطقه اضافه شود و منافع اقتصادی به خطر بیفتد.

بر اساس این گزارش تجار و سرمایه‌گذاران نفتی انتظار دارند ذخایر نفتی آمریکا با کاهش جدی مواجه شود؛ چراکه صحبت‌های حسن روحانی نشانه‌هایی از بروز افزایش قیمت برای نفت است.

بر اساس برآوردهای بلومبرگ ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۵ میلیون بشکه کاهش یافت که این کاهش‌ها به میزان دو میلیون بشکه در ایالت اوکلاهاما بوده که تا ۱۰ درصد کل ذخایر نفت آمریکا در این منطقه است.

باب یوگرت، مدیر بازار آتی در «میژوسکیوریتی» آمریکا با بیان اینکه همه نگاه‌ها به بازار نفت است، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که بازار روند صعودی داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    4 4
    الحمدلله رب العالمین .
  • US ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    3 4
    بستن تنگه هرمز و اقدام شلیک موشک به ناوها و نفت کش ها بدترین کابوس برای شیوخ عرب و امریکا هست چون سرعت موشک ها خیلی بالاست و عرض عبور معارضین از تنکه کم است و درصد اصابت بسیار بالاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس