انگلیس و کلمبیا

در آخرین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸، داستان ناکامی‌های همیشگی سه‌شیر در ضربات پنالتی برای تیم ملی انگلیس تکرار نشد.

به گزارش مشرق، در آخرین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سه‌شنبه تیم‌های ملی انگلیس و کلمبیا در ورزشگاه اسپارتاک مسکو به مصاف هم رفتند که این بازی پس از تساوی یک -یک در وقت‌های معمول به وقت‌های اضافه و پس از آن به ضربات پنالتی کشیده شد، جایی که سه‌شیر با نتیجه ۴ بر ۳ برد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد تا برای اولین بار در جام جهانی در ضربات پنالتی پیروز شود. انگلیس پیش از این ۳ بار در جام های جهانی حذف شده بود.

فیلم خلاصه دیدار انگلیس و کلمبیا و ضربات پنالتی را اینجا ببینید

گل‌ها: هری کین(۵۷) انگلیس- یری مینا ۹۰+۳

داور: مارک گیگر از آمریکا

اخطارها: باریوس، آریاس، سانچز، فالکائو و باکا(کلمبیا) -هندرسون و لینگارد(انگلیس) -

اخراج: 

ترکیب کلمبیا:  اوسپینا، سانتیاگو، مینا، موجیکا، داوینسون سانچز، باریوس، کارلوس سانچز(۷۸-اوریبه)، کوادرادو، لرما(۶۰-باکا)، کوینترو(۸۸-موریل) و فالکائو.

ترکیب انگلیس: پیک فورد، واکر، استونز، مگوایر، لینگارد، هندرسون، کین، استرلینگ(۸۸-واردی)، تریپیر، یانگ(۱۰۲-روز) و دله الی(۸۱-دایر).

شرح نیمه اول

 نیمه اول این مسابقه در نهایت در حالی با تساوی بدون گل پایان یافت که نیمه جذابی از آب در نیامد و خیلی کم شاهد موقعیت های جدی گل روی دروازه ها بودیم. یکی دیگر از فرصت های مهم نیمه اول، ضربه آزاد تریپیه بود که شوت او با اختلاف اندک از کنار دروازه راهی اوت شد. تلاش های لینگارد و هری کین هم برای گلزنی راه به جایی نبرد.

شرح نیمه دوم

نیمه دوم در حالی آغاز شد که باز هم انگلیس میل بیشتری برای گلزنی نسبت به حریف نشان داد، دقیقه ۵۶ آن ها مزد برتری نسبی خود را گرفتند. هری کین با تجربه بالای خودش، موفق شد از مدافع حریف پنالتی بگیرد و خود او هم با یک ضربه دقیق، دروازه اوسپینا را در دقیقه ۵۷ باز کرد تا انگلیس ۱-۰ پیش بیفتد.  

نکته قابل توجه این مسابقه درگیری بازیکنان دو تیم در اکثر ضربات شروع مجدد است، به شکلی که داور چندین و چند بار به آن ها تذکر یا کارت زرد داده است. چند دقیقه بعد انگلیس روی یک ارسال دیگر می توانست به گل بعدی برسد. سانتر تریپیه به تیر دوم رسید، ضربه سر دله الی خطرناک بود ولی توپ از بالای دروازه اوسپینا به اوت رفت.

در ده دقیقه پایانی فشار کلمبیا بیشتر شد، یک بار در دقیقه ۸۲ اشتباه واکر نزدیک بود کار دست انگلیس دهد که ضربه کوادرادو به آسمان رفت. اما در نهایت در حالی که همه آماده سوت داور می شدند، کلمبیا ناامید نشد و به گل رسید.

در سومین دقیقه از وقت های اضافه بود که سانتر از جناح راست، باز هم با ضربه سری یری مینا همراه شد و توپ بعد از برخورد به تیر دروازه درون تور آرام گرفت و کلمبیا خیلی دیر ولی به موقع و نجات بخش به گل رسید.

وقت های اضافه

در وقت‌های اضافی، برخلاف نیمه اول که دو تیم محتاطانه بازی می‌کردند و خطر خاصی روی دروازه هیچ کدام از آنها شکل نگرفت، در نیمه دوم حملات دو تیم بیشتر شد و سه‌شیر یکی دو موقعیت جدی داشت که البته خطر از بیخ گوش مردان پکرمن گذشت و اینگونه شد که کار به ضربات پنالتی کشید.

ضربات پنالتی

در ضربات پنالتی، به ترتیب رادامال فالکائو، خوان کوادرادو، موریل ضربات خود را به گل تبدیل کردند اما ماتیاس اوریبه و کارلوس باکا ضربات‌شان را هدر دادند.
برای انگلیس هم هری کین، مارکوس رشفورد، تریپیه و اریک دایر ضربات خود را به گل تبدیل کردند اما جردن هندرسون ضربه‌اش (سومین ضربه) را به هدر داد.

بدین ترتیب انگلیس پس از ۱۲ سال به جمع ۸ تیم برتر صعود کرد و در یک چهارم نهایی حریف سوئد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس