کد خبر 871351
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
پرچم نمایه موریتانی

وزارت خارجه موریتانی مدعی است که رسانه‌های ایران «گزارش‌های نادرستی از محتوای دیدار» وزیر خارجه کشورشان با سفیر ایران منتشر کرده و بر همین اساس، سفیر ایران را برای دریافت توضیحات احضار کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه موریتانی با ادعای انتشار اخبار کذب از یک دیدار رسمی در این کشور، سفیر ایران در نواکشوت را احضار کرد.

آنطور که العربیه گزارش داده، این احضار در اعتراض به نوع پوشش رسانه‌ای خبر دیدار اخیر «محمد عمرانی» سفیر ایران در موریتانی با «اسماعیل ولد احمد شیخ» وزیر خارجه جدید موریتانی صورت گرفته است.

ولد احمد شیخ پیش از این فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود.

العربیه گفته که پس از مذاکره «مریم بنت اوفی» مدیر امور آسیای وزارت خارجه موریتانی با سفیر ایران در محل این وزارتخانه، طرفین به این نتیجه مشترک رسیده‌اند که رسانه‌های ایران «اطلاعات نادرستی در خصوص محتوای دیدار» سفیر ایران و وزیر خارجه موریتانی منتشر کرده‌اند و از چنین پیشامدی اظهار ناخرسندی شده است.

شبکه خبری الجزیره پنج‌شنبه گذشته از دیدار محمد عمرانی و وزیر خارجه تازه منصوب موریتانی خبر داده و گفته بود که طرف آفریقایی در این دیدار، تصمیم نواکشوت برای برقراری رابطه با ایران را «تصمیمی حاکمیتی» خوانده و ادامه ارتباط با تهران را امری مهم برشمرده است.

وزارت خارجه موریتانی اما امروز گفته که این دیدار به درخواست طرف ایرانی و برای عرض تبریک به مناسبت انتصاب احمد ولد شیخ به پست وزارت خارجه این کشور صورت گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس