رئیس پلیس

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به مهمترین وقایع سال گذشته، افزایش ورود قرص‌های روان‌گردان به کشور و رشد ۶۷ درصدی این پدیده شوم اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سردار مسعود زاهدیان رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور در جلسه آسیب‌های اجتماعی با موضوع مواد مخدر گزارشی از وضعیت مبارزه با مواد مخدر در سطح‌های ملی و استان تهران طی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ و هم‌چنین سه ماهه اول سال جاری ارائه نمود و وضعیت استان تهران را با سایر استان‌ها مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید:

استفاده از کهریزک برای نگهداری معتادان متجاهر

وی کشفیات مواد مخدر در سال ۱۳۹۶ را ۷۱۲ تن و ۸۷۱ کیلوگرم اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته و در این راستا کشفیات شیشه ۲۲ درصد را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا رتبه استان تهران در کشفیات را نسبت به سایر استان‌های کشور، رتبه دهم اعلام کرد و با اظهار این که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند، در خصوص اقدامات پلیس در امحا کشت خشخاش و شاهدانه در کشور، افزود: امسال به دلیل افزایش بارندگی در برخی استان‌ها، پلیس ناچار عملیات امحا را در دو مرحله انجام داد و نتیجه آن که در سه ماهه اول امسال ۵۹ درصد افزایش امحا کشت شاهدانه و خشخاش داشته‌ایم.

زاهدیان ورود مواد روان‌گردان جدید شامل ان.پی.اس‌ها که دارای ریشه گیاهی و صنعتی هستند و هم‌چنین مواد جدیدی که به صورت خودرو رشد کرده و توهم‌زا می‌باشند را از مشکلاتی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و تکمیل قانون نسبت به این مواد را ضروری خواند.

وی کشفیات مواد مخدر و روان‌گردان تهران بزرگ را ۲ درصد کل کشفیات کشور، ۳ درصد برای غرب استان تهران و یک درصد برای شرق استان تهران ذکر کرد و در مقایسه شهرهای استان تهران از نظر کشفیات اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ ملارد با ۴۰ درصد کاهش کشفیات نسبت به سال ۱۳۹۵ مواجه بوده و در مقابل شهریار با ۳۶۲ درصد رشد، شهر اول استان از نظر کشفیات مواد مخدر و روان‌گردان محسوب می‌شود. هم‌چنین در شرق استان، پاکدشت با ۳۵۴ درصد رشد کشفیات در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال قبل، رتبه اول را در شرق استان به خود اختصاص داده است.

وی از کاهش کشفیات پیش‌سازها در سال ۱۳۹۷ خبر داد و این کاهش را ناشی از افزایش قیمت پیش‌سازها به واسطه اقدامات پلیس در مرزها و جلوگیری از ورود پیش‌سازها دانست.

زاهدیان از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در سال ۱۳۹۷ خبر داد که نتیجه آن دستگیری ۳۲هزار و ۷۸۷ معتاد متجاهر و ۱۳هزار و ۱۷۲ خرده‌فروش بود که نسبت به سال گذشته با ۶ درصد افزایش مواجه بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر از وقایع مهم سال ۱۳۹۶ را، افزایش ورود قرص‌های روان‌گردان به کشور و رشد ۶۷ درصدی این پدیده شوم اعلام کرد و با اشاره به تغییر الگوی مصرف در کشور، در خصوص باندهای دستگیر شده طی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵، ۲هزار و ۱۹۱ باند مواد مخدر و روان‌گردان شناسایی و ۳۳۵ هزار و ۱۵۴ فقره پرونده تشکیل شد که این میزان در سال ۱۳۹۶ به ترتیب با کاهش ۱۲ درصدی و افزایش ۷ درصدی مواجه بود.

وی هم‌چنین از توقیف ۲۳هزار و ۹۶۱ دستگاه خودرو و کشف ۹۲۶ قبضه سلاح در سال ۱۳۹۶ از قاچاقچیان خبر داد و پیشنهاد کرد اجرای طرح حاشیه مدارس و پاکسازی مدارس که در سال گذشته به عمل آمد، ادامه یابد.

در ادامه سردار خانچرلی رئیس پلیس غرب استان تهران گزارشی از اقدامات پلیس در جمع‌آوری معتادان متجاهر ارائه داد و مجموع کشفیات پلیس در غرب استان در سه ماهه اول سال جاری را ۱۹ هزار و ۸۸۷ کیلوگرم اعلام کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    0 1
    خدایا یه عقلی به این موادکشها بده یه پولی به من. راستی کی گفته ایرانیها هوش بالایی دارند؟!!! ملتی که اینهمه آمار مصرف مواد مخدرش بالا باشد، ملت خنگ و از مخ آزادی است! البته منظورم فقط موادکشهاست نه کل ملت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس