ژاپن و بلژیک

دیدار زیبای تیم‌های ملی فوتبال بلژیک و ژاپن در دقایق پایانی به سود شیاطین سرخ اروپا خاتمه یافت و آخرین نماینده آسیا هم از دور مسابقات کنار رفت.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های ملی بلژیک و ژاپن از ساعت 22و 30 دقیقه در ورزشگاه آرنا شهر روستوف آغاز شد که در پایان این دیدار دراماتیک با برتری 3 بر 2 بلژیک به پایان رسید.ژاپن در حالی این بازی را باخت که 2-0 جلو افتاده بود!

فیلم خلاصه دیدار بلژیک و ژاپن را اینجا ببینید

گل‌:  48 هاراگوچی و 52 اینوی برای ژاپن/70 فرتونگن، 74 فلینی و چادلی 4+90 برای بلژیک 

داور:دیدیو از سنگال

اخطار:شیباساکی از ژاپن

اخراج:-

بلژیک: کورتوا،آلدرویرلد، کمپانی، فرتونگن، ویتسل، دی‌بروینه، لوکاکو، ازارد، کراسو، مرتنس، مونیر

ژاپن: کاواشیوا، شوجی، ناگاموتو، شیباسکی، هاراگوچی، کاگاوا، اینوی، اوساکو، هاسبه، ساکای، یوشیدا

شرح نیمه اول:

ژاپن با استفاده از سرعت بازیکنانش و نیز استفاده از تمام نقاط زمین، از ابتدای بازی دست به بازی گروهی و رو به جلو زد و در دقایق ابتدایی از جناحین حملاتی را تدارک دید تا با مالکیت توپ، اجازه ابتکار عمل را از حریف اروپایی بگیرد.

بلژیک در دقایق ابتدایی در زمینه بازسازی‌ به خاطر فشار سامورایی‌های آبی، با مشکل مواجه شد.

شاگردان روبرتو مارتینز بعد از گذشت 15 دقیقه از بازی توانستند خود را زیر فشار حریف آسیایی خارج کنند.

سرخ پوشان با نزدیک شدن به دروازه ژاپن و مالکیت توپ را از آن خود کردند و حریف را تحت فشار گذاشتند.

به این ترتیب 2 موقعیت خوب از آن لوکاکو و کمپانی شد که گلی به ثمرنرسید.

شرح نیمه دوم:

در نیمه دوم ژاپن به بازی خوب خود ادامه داد و مزد آن را خیلی زود گرفت:در دقیقه 48 هاراگوچی با فراری سریع از اشتباه خط دفاع بلژیک نهایت استفاده را کرد و دروازه تیبو کورتوا را فروریخت .

بعد از این گل، بلژیکی‌ها تلاش کردند به سرعت عقب‌ماندگی خود را جبران کنند. آنها دقیقه 50 با شوت محکم ادن ازارد تیر دروازه ژاپن را به لرزه درآوردند اما به گل نرسیدند.

ژاپنی‌ها همچنان نبض بازی را در دست داشتند و 2 دقیقه بعد یکبار دیگر از آشفتگی خط دفاع حریف اروپایی استفاده کردند.در این دقیقه اینوی با شوتی محکم برای دومین مرتبه دروازه تیم تحت امر مارتینز را فروریختند.

به این ترتیب ژاپن در آستانه کسب برد مقابل حریف پرمهره اروپایی قرار گرفت. اما بلژیک دست از کار نکشید و برای جبران 2 گل خورده تلاش کرد تا دروازه‌بان و خط دفاع تیم آسیایی در دقایق 70 و 74 مرتکب اشتباه شدند تا بلژیکی‌ها توسط فرتونگن و فلینی که در نیمه دوم به بازی آمده بود از شکست نجات یافته و عقب‌ماندگی را جبران کنند.

در ادامه دو تیم صاحب موقعیت‌های زیادی شدند اما در نهایت چادلی دیگر بازیکن تعویضی بلژیک در دقیقه 4+90 روی یک ضدحمله سریع دروازه ژاپن را باز کرد تا بلژیک پیروز این دیدار شود.

این گل در شرایطی برای بلژیک زده شد که ژاپنی‌ها یک‌پارچه حمله بودند و روی کرنر ارسالی بر روی دروازه بلژیک، اکثر بازیکنان ژاپن جلو کشیده بودند اما در ضد حمله تیم بلژیک غافلگیر شدند و دروازه‌شان باز شد تا به نوعی ژاپنی‌ها در دقیقه 4+90 هاراگیری کنند!

شاگردان روبرتو مارتینس با این پیروزی در مرحله یک‌چهارم نهایی حریف برزیلی شدند که پیش از این بازی مکزیک را با نتیجه 2 بر صفر از پیش‌رو برداشت. این دیدار جمعه ساعت 22:30 برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • نادر IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    28 2
    انصافا اگر ژاپن فوتبال بازی می کنه این فوتبالی که تیم ملی ایران با کیروش بازی می کنه دقیقا اسمش چی هست!!؟زمانی که صعود کردن گفتن ژاپن فقط شانس داشت حیف که ژاپنی ها زیر توپ زدن و دفاع اتوبوسی رو بلد نبودن وگرنه به قول نکونام راحت بعد گل دوم با یک ضد فوتبال بازی رو می بردن..
  • بازیکن سابق IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    24 2
    ژاپن و کره با دو مربی بومی نشون دادن همه چیز دلار و مربی خارجی نیست...
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    22 1
    درود به شرفت سامورایی
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    28 2
    به این میگن نمایش درخشان نه اینکه جلوی دوتا تیم اروپایی که دوران اوجشون تموم شده و سریع حذف شدند بیای 90 دقیقه اتوبوسی دفاع کنی دوتا گل روی اتفاقات بزنی! و کل افتخارت یه لایی و یه مهار پنالتی باشه!! کی میخوایم شجاع باشیم کی میخوایم روحیه ی پیشرفت و قهرمانی داشته باشیم. تا کی میخوایم بریم و بترسیم چیزی از ارزش هامون کم نشه؟!!!
  • حسن آبی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    7 17
    ژاپنی ها به خاطر بازی تدارکی بیشتر بدون استرس بازی می کنند. اونا شانسی صعود کردن. جلوی کلمبیای ۱۰ نفره ۹۰ دقیقه بازی کردن. روی ضد حمله کار می کردن. در مجموع خوب شد که حذف شدن. به خاطر فوتبال و به خاطر بسته شدن دهن یاوه گویان لنگی.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    14 1
    معلوم شد که ایران ضد فوتبال بازی می کنه نه فوتبال. کیروش مربی بزدلیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس