پنالتی راکیتیچ - دانمارک و کرواسی

تیم ملی کرواسی پس از تساوی در وقت‌های معمول و اضافی در ضربات پنالتی مقابل دانمارک به برتری رسید و حریف روسیه در یک چهارم نهایی شد.

به گزارش مشرق، در دومین بازی از شب دوم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه، یکشنبه شب از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه نژنی نوگورود، تیم‌های ملی کرواسی صدرنشین گروه چهار و دانمارک تیم دوم گروه سوم به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان 120 دقیقه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت اما کروات‌ها در ضربات پنالتی با نتیجه 3-2 و در مجموع با نتیجه 4-3 پیروز شدند تا حریف روسیه میزبان در مرحله یک چهارم نهایی شوند.

فیلم خلاصه دیدار کرواسی و دانمارک و ضربات پنالتی را اینجا ببینید

گل‌ها: یورگنسن (1) برای دانمارک - مانژوکیچ (4) برای کرواسی

داور: نستور پیتانا (آرژانتین)

اخطار: یورگنسن (115) برای دانمارک

اخراج: -

ترکیب تیم ملی کرواسی: سوباشیچ، ورسالیکو، لوورن، ویدا، استرینیچ (پیواریچ - 81 )، راکیتیچ، بروزویچ ( کواچیچ - 71 )، مودریچ، ربیچ، پریشیچ ( کراماریچ - 97) و مانژوکیچ (بادل - 108 )

ترکیب تیم ملی دانمارک: اشمایکل، یورگنسن، کریستینسن (شون - 46)، کیائر، نودسن، دلانی (کروندلی - 98)، اریکسن، دالسگارد، بریتویت (سیستو - 106 )، پولسن و کورنلیوس (یورگنسن - 66)

شرح نیمه اول:

این مسابقه شروع هیجان‌انگیز داشت چرا که یورگنسن از دانمارک در همان دقیقه اول بازی از ناهمانگی موجود در میان مدافعان کرواسی استفاده کرد و سریعترین گل جام را در ثانیه 57 به ثمر رساند. برتری دانمارکی‌ها اما تنها سه دقیقه دوام داشت چرا که ماریو ماندزوکیچ، مهاجم کرواسی  گل تساوی را دقیقه 4 به ثمر رساند.

پس از تساوی بازی آرام دنبال شد و هر 2 تیم موقعیت‌های نه چندان خطرناکی روی دروازه‌ها ایجاد کردند. 

در دقیقه 39 ضربه‌آزادی برای کرواسی گرفته شد که مودریچ آن را ارسال کرد و ضربه سر لوورن به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دانمارک هم با ضربه زیبای اریکسن موقعیت خوبی ساخت که تیرک دروازه مانع گلزنی این تیم شد. 

در ثانیه‌های پایانی نیمه اول هم اشمایکل توپ راکیتیچ را به خوبی مهار کرد تا بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

شرح نیمه دوم:

در نیمه دوم دانمارکی‌ها بهتر از کرواسی کار کردند و حملات بیشتری روی دروازه ایجاد کردند. برخی از موقعیت‌های مهم آنها توسط مدافعین دفع شد و تعدادی از آنها را سوباشیچ مهار کرد.

کرواسی در دقایق نزدیک به 80 روند بازی را تغییر داد و با کمک ستاره‌های میانی شانس گلزنی ایجاد کرد. 

در دقایق پایانی کرواسی فشار حملات خود را بیشتر کرد و با درخشش ربیچ یک موقعیت خوب بدست آورد ولی مدافعین دانمارک مانع از گلزنی پریشیچ شدند.

نیمه دوم گلی در برنداشت تا به مانند جدال اسپانیا و روسیه کار به وقت‌های اضافی کشیده شود.

شرح نیمه اول وقت‌ اضافی:

دانمارک در وقت‌ اضافی اول تیم برتر میدان میدان بود و موقعیت‌های خوبی را ایجاد کرد. کرواسی تحت تاثیر حملات دانمارک قرار گرفت و بیشتر سعی در دفاع داشت. 

در دقایق پایانی کرواسی نبض بازی را در دست گرفت و موقعیت ایجاد کرد ولی به گل دست نیافت تا بازی با تساوی دنبال شود.

شرح نیمه دوم وقت اضافی:

در نیمه دوم بازی متعادل دنبال شد و 2 تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای ایجاد کردند تا اینکه مودریچ برای ربیچ یک موقعیت عالی ساخت و با خطای پنالتی فرصتی فوق‌العاده برای کروات‌ها بدست آمد. اشمایکل با شیرجه‌ای فوق‌العاده پنالتی مودریچ را گرفت تا دانمارک را از شکست نجات دهد.

بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ضربات پنالتی تکلیف برنده را مشخص کند. 

ضربات پنالتی: 

در ضربات پنالتی ابتدا دانمارکی‌ها پشت توپ ایستادند و سوباشیچ دروازه‌بان کرواسی ضربه اول حریف را که توسط کریستین اریسکن شلیک شد مهار کرد. پس از او هم پیتر اشمایکل، دروازه‌بان دانمارک ضربه بادلی را مهار کرد.

ضربه دوم دانمارک توسط کیائر به گل تبدیل شد و کراماریچ نیز همین کار را برای کرواسی انجام داد.

سومین ضربه پنالتی دانمارک توسط کرون‌دلی به تور دروازه کروات‌ها چسبید و پس از او لوکا مودریچ پشت توپ ایستاد و این بار اشتباه قبلی‌اش را جبران و این ضربه را به گل تبدیل کرد.


در ادامه ضیافت‌ پنالتی‌ها، شونه برای دانمارکی‌ها پشت  توپ ایستاد و ضربه او را سوباشیچ مهار کرد  و به این ترتیب فرصت در اختیار کروات‌ها قرار گرفت تا از حریف پیش بیفتند اما این اتفاق رخ نداد چون اشمایکل برای سومین بار پنالتی گرفت تا همه چیز مساوی دنبال شود.

پنالتی پنجم دانمارک را یورگنسن زد اما یک بار دیگر سوباشیچ ضربه را مهار کرد. در نهایت با ضربه‌ای که ایوان راکیتیچ به گل تبدیل کرد کرواسی با نتیجه 3 بر 2 در ضربات پنالتی و با نتیجه 4 بر 3 در مجموع پیروز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    2 8
    کرواسی هم یکصدو بیست دقیقه دفاع کرد قابل توجه اونهایی که از بازی کیروش ایراد می گیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس