کد خبر 870441
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
متهم

مرد معتاد که برای پیدا کردن نیم کیلو تریاکی که از او سرقت شده بود دوستش را شکنجه داده و با آویزان کردن از سقف، مرگ وی را رقم زد به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه و زندان محکوم شد.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از 30آبان ۹۵ به دنبال پیدا شدن جنازه حلق آویز یک مرد جوان در کانکس نگهبانی کارگاه عمرانی در حاشیه اتوبان چمران در دستور کار پلیس قرار گرفت.

ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس وقتی به محل جنایت رفتند با جنازه خونین روبه‌رو شدند که آثار جراحت روی سر و بدنش نمایان بود و پیکر وی از سقف با یک طناب آویزان شده بود. جنازه حلق‌آویز با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به بررسی پرداخت .شواهد نشان می‌داد جنازه متعلق به مرد ۲۹ ساله به نام کیوان است که معتاد کارتن خواب بود و گاهی اوقات شب‌ها را داخل کانکس نگهبانی می‌گذراند.

بیشتر بخوانید:

قتل پدر توسط پسر روانی

پلیس در نخستین گام از تحقیقات به پرس‌وجو از سایر معتادان پرداخت. یکی از آنها گفت: قاسم ۶۰ ساله را که از دوستان کیوان است دیروز در حوالی کانکس نگهبانی دیدم .او در حالی که عصبانی بود به دنبال کیوان می‌گشت و می‌گفت او مقداری از مواد مخدرش را دزدیده است.

همین سرنخ کافی بود تا تلاش برای ردیابی متهم ۶۰ ساله آغاز شود. بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد همزمان با کشته شدن کیوان به مکان نامعلومی گریخته است. چند روز از این ماجرا گذشته بود که پلیس رد قاسم را در یک کمپ ترک اعتیاد در فاشافویه یافت و وی را بازداشت کرد.

مرد میانسال گفت: من و کیوان بعضی شب‌ها را در کانکس نگهبانی سپری می‌کردیم. آخرین بار وقتی از خواب بیدار شدم متوجه شدم نیم کیلو تریاکی را که از قبل تهیه کرده بودم در کانکس نیست. می‌دانستم کیوان آن را دزدیده و کانکس را ترک کرده است .به همین خاطر صبح روز بعد سراغ او رفتم .من دست و پایش را با طناب بستم و او را از سقف آویزان کردم. او را شکنجه دادم تا محل پنهان کردن تریاک را به من بگوید اما سکوت کرد. من با چوب چند ضربه به بدنش زدم و سپس او را رها کردم ولی قصد کشتن او را نداشتم. کیوان را به نحوی از سقف آویزان کرده بودم که پایش به زمین برخورد می‌کرد به همین خاطر مطمئن بودم خفه نمی‌شود.

محاکمه متهم

با اعتراف‌های این مرد وی در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدای این جلسه اولیای‌دم برای متهم حکم قصاص خواستند .

سپس متهم به دفاع از خود پرداخت و گفت: گزارش پلیس نیز نشان می‌دهند پیکر کیوان به نحوی از سقف آویزان شده بود که پایش به زمین برخورد می‌کرد می‌توانست روی زمین بایستد. من باعث خفگی او نشده‌ام و نمی‌دانم چه عاملی باعث مرگ او شده است.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به نظر پزشکی قانونی که علت مرگ را خفگی اعلام کرده بود قاسم را از اتهام قتل تبرئه کرد. ولی به خاطر قتل شبه عمد و جراحت‌های روی بدن قربانی به پرداخت دیه و همچنین سه سال زندان محکوم شد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس