رحمانی‌فضلی نمایه

رحمانی فضلی با اعلام اینکه در خرمشهر یک مورد تیراندازی بوده و یک نفر زخمی شده است گفت: اما کسی کشته نشده است.

به گزارش مشرق،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز یکشنبه 10 تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هر سه ماه بنایمان این است که در خدمت اصحاب رسانه باشیم.

وی افزود: اولویت های وزارت کشور، موضوع امنیت، وحدت و انسجام ملی، رضایت مندی مردم، توسعه بر مبنای موضوعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، حوزه آسیب‌های اجتماعی، مشارکت عمومی، آزادی های مدنی، بوده است.

بیشتر بخوانید:

از شایعه تا واقعیت تجمع شب گذشته خرمشهری‌ها

رحمانی فضلی در ادامه گفت: قطعاً در نیمه دوم سال تحرکات گروه‌های سیاسی برای انتخابات مجلس آغاز می شود، مذاکراتی با احزاب و گروه‌ها داشته‌ایم و سعی می‌کنیم فضایی آرام با نشاط، امن، امیدوار کننده و کار آمد را مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اعلام اینکه در خرمشهر یک مورد تیراندازی بوده و یک نفر زخمی شده اما کسی کشته نشده است، خاطرنشان کرد: ما با اعتراض کنترل‌شده که بتوان امنیت آن را کنترل کرد مشکلی نداریم، اما بعضی مواقع این اعتراضات به کف خیابان می‌رسد و از دست همه افراد و معترضین نیز خارج می‌شود.

وزیر کشور در مورد لایحه قانون جامع انتخابات گفت: تدوین آن از دوران وزارت آقای موسوی لاری شروع شد و آقای پورمحمدی آن را به دولت بردند که در آنجا رای نیاورد و ایشان نامه‌ای به مقام معظم رهبری در این باره نوشتند که ایشان نیز موضوع را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند؛ این لایحه هفته گذشته دوباره صحن دولت مطرح شد و قرار شد مجدداً ظرف ۲ تا سه هفته مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

* وزارت کشور با تجمع در کنار مجلس بدون مجوز مخالف است 

وی درباره تجمعات اظهار داشت: هر نوع تجمعی از سوی تشکل ها باید در برگیرنده مسئولیت همان تجمع باشد و نباید در جامعه تسری یابد و از کنترل خارج شود؛ وزارت کشور با تصمیم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور برای تجمع در کنار مجلس بدون مجوز مخالف است و قطعا هم مجلس به آن رای نمی دهد.

* تا الان به این موضوع نرسیده‌ایم که گروه خاصی مردم را تهییج کرده باشند

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد چنین تجمعاتی در بازار نشد،‌ گفت: ما در حوزه‌های مختلف دچار ناکارآمدی بوده‌ایم، ما تا الان به این موضوع نرسیده‌ایم که گروه خاصی مردم را تهییج کرده باشند، اما وقتی روندها را بررسی می‌کنیم بی‌اعتمادی و تهمت، تخریب و سیاه‌نمایی را می‌بینیم.

وی ادامه داد: ما با فهم درست فضا اقدامی کنیم که دیگر شاهد این مسائل نباشیم اولین کار وحدت و انسجام ملی است، این به معنای عدم اعتراضات قانونی نیست بلکه باید جامعه را به سمتی ببریم که موجب انفعال نشویم.

* سپاه با وجود کمبودهای مالی خود پیمانکار طرح حل مشکل آب آبادان و خرمشهر

وزیر کشور در بخش دیگر از سخنان خود در نشست خبری امروزش با خبرنگاران درباره مشکل آب خرمشهر و آبادان گفت: از سال 71 همین طرح غدیر مطرح بود و این دولت آن را ظرف سه ماه انجام داده و 15 تیر افتتاح می‌شود؛ پیمانکار آن هم سپاه بوده که با وجود کمبودهای مالی به عنوان طرح ملی این کار را انجام داد، اما هنوز برخی در حال تهییج مردم هستند که چرا در این پنج روز تا 15 تیر کاری نمی‌کنند؟ در حالی که با این طرح مشکلات آبی عمده‌ای حل می‌شود.

* امام جمعه ایرانشهر گفت که اطلاعاتش درست نبوده است

وی در مورد حادثه ایرانشهر اظهار داشت: ابتدا اطلاعات غلط به امام جمعه داده بودند که خودشان هم گفتند اطلاعات درست نبوده است، اما آمار صحیح این ماجرا چهار نفر بوده که شکایت کردند و با قاطعیت برخورد می‌شود؛ یک مورد دیگر هم در یکی از شهرها گزارشش برای ما آمده که به استاندار گفتم با جدیت برخورد شود.

* تجاوز به 41 نفر در ایرانشهر قطعاً کذب محض است

رحمانی فضلی گفت: خود آقای آملی هم از دیر انجام شدن مراحل دادرسی ناراحت بودند، اما گفتند امکانات قانونی ما در همین حد است، ولی حتماً موضوع رسیدگی می شود، تجاوز به 41 نفر در ایرانشهر قطعا کذب محض است.

وی تصریح کرد: تجمعات صنفی و اعتراضی امنیتی نیست، مساله امنیتی دستگیری 20 تیم عملیاتی در سه ماه گذشته و فعالیت 36 گروه با تزریق پول و کمک‌های اطلاعاتی بیگانگان است که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی نیروهای امنیتی روبرو هستند، این مسائل امنیتی است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد شکستن شیشه مغازه‌ها در بازار تهران از طرف ماموران نیروی انتظامی گفت: من همین امروز هم در جلسه شورای امنیت از فرمانده نیروی انتظامی همین موضوع را پرسیدم و گفتند با هدف دستگیری برخی افراد این اقدامات بوده است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اینکه روزی پنج میلیون نفر مراجعه به ادارات وجود دارد، اظهار داشت: من همیشه به استانداران و فرمانداران تاکید کرده‌ام بحث تکریم ارباب رجوع را داشته باشند و شکایات مردمی را ظرف 24 ساعت پاسخ دهند و گرنه با همان مسئول برخورد خواهد شد، زیرا بنای ما در وزارت کشور از صدر تا ذیل رسیدگی به مراجعات مردم است و رضایتمندی مردم فقط ناشی از پول و ارز نیست بلکه این مسائل را نیز در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از دو میلیون نفر بیکار در کشور بوده و سالی یک میلیون نفر به آن اضافه می شود اما دولت سال گذشته هشتصد هزار شغل ایجاد کرده که در ده سال گذشته بی سابقه بوده است، تاکیدم به همه این است برای رفع مشکل تلاش آنها تلاش کنیم نه اینکه آنها را تهییج کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی درباره دیدار خود با کمیسیونر مهاجرت اتحادیه اروپا، اظهار داشت: ایران در مبارزه با مواد مخدر بیش از ٣٧٠٠ شهید داده و همین امسال بیش از ١٠٠٠ درگیری داشتیم که منجر به کشف ١٢٠٠ تن مواد مخدر شد که بخشی از آن برای انتقال به اروپا بود. به اروپایی ها گفتم نگاه ایران به این موضوع انسانی است و اگر این نگاه نباشد کافی است وزیر کشور ٢٤ ساعت چشمش را روی هم بگذارد ٢ میلیون پناهنده و ٢ هزار تن مواد مخدر به اروپا خواهد رفت.

* اروپا دستگاه ایکس ری و سگ موادیاب به ایران نداد

وی افزود: اما آنها از دادن دستگاه ایکس ری و سگ های موادیاب به ما خودداری کردند. به اروپایی ها گفته ام که ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و شما باید در این مبارزه کمک کنید.

رحمانی فضلی ادامه داد: در درگیری اخیر در مرزهای شرقی کشور آنها فقط سی گلوله آر پی جی-٧ شلیک کردند و حتی با خودروهایی تردد می کنند که دید در شب دارد.موضوع مواد مخدر، پناهندگان و تروریسم موضوعی بین المللی است و نهادهای بین المللی باید به کشورهای فعال در این موضوع کمک کنند.

وی در مورد تغییرات استانداران گفت: پیداکردن فردی برای استانداری که هم کمی اقتصاد، امنیت و توانایی اداره استان را داشته باشد واقعا کار ساده ای نیست

* هر مدیری با دولت همسو نباشد،‌ نیم ساعته برکنار می‌شود

وزیر کشور با اشاره به اینکه در وزارت کشور کادرسازی نشده اما نظارت ها انجام می‌شود، گفت: با معاونین هر دوهفته یکبار یک استاندار را می آوریم و بررسی های لازم را انجام می دهیم و نقاط ضعف و قوت را مطرح می کنید البته قبول دارم ضعف هایی هست. من اگر مدیری ببینم که نظرش با دولت همسو نیست نیم ساعت هم تحمل نمی‌کنم و برکنارش می‌کنم، اما اینکه بگوییم چون فلانی فرماندار زمان احمدی نژاد بوده الان چرا هست یک نظر اشتباه است؛ اگر اینطور باشد پس دولت بعد هم اگر آمد همه مدیران سوار کامیون بشوند بروند و یک عده جدید بیایند.

وی در مورد شایعه هواپیمای اختصاصی خود اظهار داشت: من با یک هواپیمای ۱۰ نفره نیروی انتظامی می‌روم؛ جایزه می‌دهم اگر کسی با این هواپیما یکبار بیاید و جرأت کند دوباره سوار شود.

* می‌توانستم با یک تلفن خانه‌ام را به طرح هادی روستا اضافه کنم، اما این کارها را نکردم

رحمانی فضلی گفت: یک خانه باغچه در «فشند» از زمان صداوسیما دارم که قسطی هم آن را خریدم، بعد خبر می‌زنند: عمارت وزیر در «فشم»، در حالی که «فشند» با «فشم» ۲۰۰ برابر قیمتش متفاوت است؛ من از کسی شکایتی ندارم، حتی الان هم که خراب شده است اثاث من زیر خاک است، می توانستم با یک تلفن آن را به طرح هادی روستا اضافه کنم، اما این کارها را نکردم.

وی درباره امنیت مرزهای شرقی کشور خاطرنشان کرد: نیروی زمینی سپاه به جد در مرز پاکستان کار می کند و پاسگاه هایی را که می سازد در اختیار نیروی انتظامی قرار می دهد و شرایط خوبی وجود دارد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از همه حوزه‌ها با عراق در مسائل امنیتی همکاری دارد، گفت: با عراق رابطه خوبی داریم و نمونه آن اربعین است و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر به این کشور می‌فرستیم که بدون همکاری‌های ۲ جانبه امکان‌پذیر نیست؛ الان هم در حوزه قاچاق در غرب کشور عراق برای معبرهای غیر قانونی اقدامات خوبی انجام داده و آن را مسدود کرده است و ما هم همین کار را کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگری عنوان داشت: ما ۲۵ استاندار را در یکسال گذشته تغییر و جابجا کردیم و در پنج استان دیگر هر زمان لازم شد این تغیرات را انجام می‌دهیم.

*عکس‌های کازان را به اسم عکس خانم‌ها در ورزشگاه آزادی منتشر کردند

رحمانی فضلی گفت: با اعتمادی که به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دارم اجازه دادم که در بازی ایران و اسپانیا خانواده‌ها هم در ورزشگاه حضور یابند؛ دیدم بعضی سایت های خارجی و داخلی را که عکس خانم های کشف حجاب کرده در کازان روسیه را به اسم عکس خانمها در ورزشگاه آزادی پخش کردند،‌ در حالی که هیچ گزارشی در مورد مسال اخلاقی به ما نشده است.

وی با اشاره به اینکه 247 حزب در کشور فعال هستند که هیچ کدام برای تجمع درخواستی به وزارت کشور نداده‌اند، در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری بیان داشت: اتفاقات کازرون برای همه متاثرکننده بود؛ به هر حال جمعیت آنجا زیاد شد و باید ارتقا می‌یافت تا بودجه بیشتری برایش در نظر گرفته شود.

* تقسیمات کشوریِ بی‌مورد مشکلات زیادی به همراه دارد

رحمانی فضلی با تصریح بر اینکه وزارت کشور علاقه‌مند به تقسیمات کشوری نیست و تقسیمات کشوریِ بی‌مورد مشکلات زیادی به همراه دارد، اظهار داشت: در مورد کازرون قرار شد تا رضایت همه محقق نشود کاری صورت نگیرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد کشت مواد مخدر در افغانستان، اظهار داشت: در سازمان ملل همیشه می
گوییم که افغانستان دارای امنیت و توسعه می تواند جلوی انتقال مواد مخدر و پناهندگان را بگیرد.

وزیر کشور گفت: به آنها پیشنهاد کشت جایگزین مانند زعفران و انار را دادیم تا درآمد کشاورزان دو برابر کشت مواد مخدر شود؛ این طرح را ارائه کردیم اما افرادی که در حاشیه سود قرار دارند نگذاشتند این طرح جایگزین شود.

* اروپایی‌ها ضدپولشویی هستند اما ٥٠ میلیارد دلار گردش مالی مواد مخدر دارند

وی تاکید کرد: در مجامع بین المللی همواره به آنها می‌گویم شما که می‌گویید ضد پولشویی هستید، چطور است که ٥٠ میلیارد دلار گردش مالی مواد مخدر در بانک‌های شما وجود دارد؟

وی کاهش مجازات اعدام برای مجرمین مواد مخدر را از نظر خود به‌عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر دارای مشکلاتی خواند و در پاسخ به سوال دیگری اظهار داشت:
ما مدتی از سرباز سعید براتی اطلاعی نداشتیم، حتی از مراکز رسمی و غیر رسمی پیگیر این موضوع بودیم، البته هیچ پیشنهادی به ما نشده بود تا اینکه عکس وی منتشر شد و ما به دنبال نجات وی هستیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره موضوع کوله‌بری با بیان اینکه این موضوع ۲ بُعد سطحی و عمقی دارد، گفت: کوله بری یک زنجیره و شبکه بزرگی است، چرا که در مقطعی به خاطر تحریم ها اجازه دادند، از مرزهای شرق و غرب کشور کالا وارد شود. الان این تبدیل به یک شبکه ای شده که ٩٠ درصد کالاها از مرز عراق نمی آمد، بلکه عده‌ای کالا را بعنوان ترانزیتی از مرزهای ما وارد می کردند و بعد به عراق می بردند و انجا دپو می کردند و بعد از انجا وارد کشور می شد.

وی افزود: تا اینجا یک تاجر، کامیوندار و کوله بر وارد شبکه می شدند، از طرفی بعضی کالاها در همان شهرهای مرزی مثل بانه، مریوان و غیره در یک شبکه عظیم خرده فروشی عرضه می شد و بعضی از این کالاها به بازار تهران می آمد و الان که ورود این کالاها به مشکل برخورده است این شبکه ناراضی هستند و باعث شد مردم در برخی شهرهای مرزی تجمع کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: از سویی قاچاق باید کم شود، اما نمی‌توانیم خرده فروشان و کوله بران را نادیده بگیریم و به همین جهت طرح ساماندهی بازارچه های مرزی را برای تامین معیشت مرزنشینان تدوین و تصویب کردیم تا در این بازارچه ها کالایشان را با تخفیف عرضه کنند.

* مسئول ادامه حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیستم

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مسئول ادامه حضور زنان در ورزشگاه ها نیست، در پاسخ به سوال دیگری تصریح کرد: در ابتدای مسئولیتم، سه میلیون ۳۹۰ هزار نفر معتاد داشتیم که الان این تعداد به ۲ میلیون ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

رحمانی‌فضلی در پایان خاطرنشان کرد: ما در مواقعی که قاچاقچیان به کشور پاکستان فرار می‌کنند در محدوده خاصی طبق مذاکراتی که در حال انجام است امکان تعقیب را خواهیم داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    16 14
    اگر سپاه نبود دولت روحانی چه غلطی می خواست بکنه
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      5 14
      همون غلطی که تو و اصلاح طلبان میکنن
    • امیر IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      0 6
      تعلیم و تربیت(دقت کن تربیت) عبادت است.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    12 5
    کار خود حکومته. مردم رو سرکار گذاشتن
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    8 1
    . آب نمیدن تا مردم بروند دریا آب بیاورند
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      3 0
      موافقم. اما با چی بریم دریا
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    19 13
    من خودم خرمشهدی هستم اینها 100 نفر هم نبودن. ما اهل آتش زدن و کشتن نیستیم اما ناراضی ایم از مسئولان
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    14 7
    من خودم دیشب بودم . اینها بعضیاشون اهل شهر من نبودن مخصوصا اونهایی که خیلی شلوغ میکردن
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    6 31
    عراقی هایی هستند که داخل ما شده اند و مردم را تحریک میکنند
    • فرزند شهید از خوزستان IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      20 8
      خجالت بکش!
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    8 5
    بری خرمشهر انگار رفتی عراق . عراقی موج میزنه دوپشته هم دارن مواد غذایی بازارها رو میخرن برمیدارن میبرن عراق . آخر ما رو ببین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس