رهبر انقلاب

آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز بیانات مهمی در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسدرای امام حسین(ع) سپاه ایراد کردند.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز بیانات مهمی را در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) سپاه ایراد کردند.

 در ادامه مهمترین بخش‌های صحبت‌های رهبر انقلاب را می‌خوانید:

۱- مسئولان از تنبلی و اشرافیگری بپرهیزند

ایشان همه آحاد ملت ایران و مسئولان را به هوشیاری و مراقبت از کار خود دعوت و خاطرنشان کردند: مسئولان مراقب باشند از سهل انگاری، تنبلی، اشرافی‌گری، تکبر نسبت به مردم و تکیه به جایگاه چند روزه ریاستی اجتناب کنند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: آن روزی که ملت ایران در جایگاهی قرار گیرد که دشمنان جرأت تهاجم نظامی، اقتصادی و امنیتی و سیاسی را نداشته باشند، دیر نخواهد بود و جوانان آن روز را خواهند دید.

۲- توطئه دشمنان برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام 

حضرت آیت اللّه خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به توطئه دشمن برای ایجاد شکاف میان نظام اسلامی و مردم، همگان به‌ویژه مسئولان را به هوشیاری، ایستادگی، تدبیر، انسجام ملی و دوری از اشرافی‌گری فراخواندند و تأکید کردند: اگر مؤلفه‌های اقتدار ملی تقویت شوند و در مقابل دشمن سستی و تسلیم نشان داده نشود، بدخواهان بار دیگر در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.

رهبر انقلاب سپس به طراحی دشمن در شرایط کنونی اشاره کردند و گفتند: برنامه دشمن، ایجاد شکاف و جدایی میان نظام و مردم است و این طراحی نشان دهنده حماقت آنها است زیرا نمی دانند نظام جمهوری اسلامی، چیزی جز ملت ایران نیست و این دو جدا شدنی نیستند.

۳-  انقلاب ریشه‌دار و آینده دار است

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، لازمه بی‌اثر شدن توطئه‌های دشمنان را صبر و تقوا برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامی، ریشه دار و آینده‌دار است و دستیابی به آرمان‌های بلند آن، به صبر و استقامت نیاز دارد.

ایشان همچنین گفتند: تقوا به معنای مراقبت از خود در مقابل دشمن است و لازمه این مراقبت، هوشیاری در برابر حیله‌های دشمن و اعتماد نکردن به او، تدبیر و عقلانیت، و پرهیز از سهل‌انگاری و سستی است.

حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای تأکید کردند: اگر همه مردم و جوانان و همچنین مسئولان سیاسی، اقتصادی و امنیتی و نظامی، این صبر و تقوا را به‌کار ببندند، به توفیق الهی، هیچ ضربه و صدمه‌ای وارد نخواهد شد.

۴- اعتماد به نفس ملی یکی از عناصر قدرت نظام است

رهبر انقلاب فرمودند: این اعتماد به نفس ملی همراه با ایمان بود، ایمانی که همچون روحی در کالبد حرکت عمومی کشور زمینه ساز زنده شدن، امید و ایثار و فداکاری در جامعه شد که نمونه های فراوانی از آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

حضرت آیت اللّه خامنه‌ای، جرأت اقدام را از دیگر ثمراتِ ایمان و اعتماد به نفس ملی برشمردند و خاطر نشان کردند: با این روحیه و جرأت، سپاه، جهاد سازندگی، بسیج و حرکت‌های عمومی در کشور شکل گرفت و نیروهای مسلح جان تازه‌ای گرفتند و مجموعه‌های خدماتی و سازندگی و حرکت‌های پر افتخار علمی ایجاد شد.

۵-خرید و انبار کردن بی استفاده سلاح اقتدار نیست، حماقت است

رهبر انقلاب اسلامی، اقتدار واقعی را جوشنده از درون ملت و بر پایه استقلال و آزادی دانستند و افزودند: این اقتدار نیست که برخی به بیگانگان پول بدهند و از آنها سلاح بخرند و انبار کنند اما حتی نتوانند از آن سلاحها استفاده کنند، و یا از آن طرف دنیا بیایند در کشوری پایگاه بزنند و خون ملت آن را بمکند تا اقتدار یک خاندان را حفظ کنند؛ اینها نمونه‌های حماقت و ذلت است نه اقتدار.

۶-سپاه باید روز به روز کیفی‌تر شود

ایشان با تأکید بر اینکه ملت ایران باید ضمن حفظ و تقویت عناصر قدرت خود از آنها استفاده به‌هنگام کند، خاطرنشان کردند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مؤلفه‌های قدرت است که باید از نظر کیفی، روزبروز اعتلاء یابد و از ظرفیت‌های فراوان آن استفاده شود.

۷- تمام جریان‌های مقابل نظام منکوب شدند

ایشان با تأکید بر اینکه علاوه بر دشمن خارجی، دشمنان داخلی هم در طول این سال‌ها مشغول تحرک و توطئه بودند، گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سه جریان معارض در داخل کشور وجود داشتند؛ «جریان باصطلاح لیبرال که دلبسته آمریکا و غرب بود»، «کمونیست‌های اسلحه به‌دستی که از هیچ اقدامی اِبا نداشتند» و «منافقین، با ظاهر اسلامی و با باطنی خبیث و کفرآمیز و بی‌هویت» که حتی حاضر به همراهی با صدام بدنام نیز شدند و اکنون هم مشغول ارائه خدمات جاسوسی و خبرچینی برای دولتهایی امثال فرانسه و انگلیس و آمریکا هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هر سه جریان، مغلوب و منکوب انقلاب اسلامی شدند، افزودند: البته یک جریان تحجر و ارتجاع داخلی هم بود که آنها قابل ذکر نیستند و ملت از آنها عبور کرد.

۸-تشکیل ائتلاف آمریکایی برای مقابله با ایران

ایشان، دلیل دیگر بر قدرت و اقتدار ملت ایران را تشکیل ائتلاف‌های منطقه‌ای از جانب آمریکا برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی دانستند و افزودند: اگر آمریکا می‌توانست به تنهایی به اهداف خود برسد، نیازی به تشکیل ائتلاف با کشورهای روسیاه و مرتجع منطقه نداشت.

حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای خاطر نشان کردند: به دلیل قدرت و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی، دشمنی امریکا بیشتر شده است و البته نفرت ملت ایران هم از آمریکا، روزبروز بیشتر شده است.

۹-هدف از فشار اقتصادی به ستوه آوردن مردم است

ایشان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یک نظام متکی بر آحاد مردم و ایمان و محبت و عواطف آنان است، به شکست تلاش‌های رؤسای جمهور قبلی امریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: هدف از فشارهای اقتصادی کنونی، به ستوه آوردن مردم است اما به حول قوه الهی، ما پیوندمان را روزبروز با مردم بیشتر خواهیم کرد و با حفظ انسجامِ دشمن‌شکنِ خود، جوانان مؤمن و پرانگیزه و اهل اقدام را تقویت خواهیم کرد.

حضرت آیت اللّه خامنه‌ای خطاب به نسل جوان و غیور کشور گفتند: دشمن با استقلال و عزت و پیشرفت و حضور شما در میدان علم و سیاست و اعتلای کشور مخالف است.

۱۰- هزینه تسلیم شدن بیشتر از ایستادگی است

ایشان با اشاره به تجویز برخی‌ها برای تسلیم شدن مقابل دشمن، افزودند: هزینه تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت و ایستادگی است و فایده و دستاوردهای ایستادگی صدها برابر بیشتر از هزینه‌های تسلیم شدن است.

حضرت آیت اللّه خامنه‌ای تأکید کردند: تسلیم شدن در برابر دشمن عنود و لجوج نتیجه‌ای جز لگدمال و بی‌هویت شدن نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس