جعفری دولت‌آبادی نمایه

دادستان تهران گفت: براساس این قانون افراد حقوقی و حتی برای مثال شرکتهای تعاونی و خودروسازی هم در صورت انجام اعمال مجرمانه مشمول مجازات خواهند شد.

به گزارش مشرق، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: براساس قانون مصوب سال ۱۳۶۹ هفت مصادق برای فساد اقتصادی از جمله قاچاق ارز، احتکار و موارد اینچنینی مشخص شده است.

بیشتر بخوانید:

مبارزه قاطع و صریح با مفسدان اقتصادی از وظایف مهم قوه قضاییه است

وی افزود: براساس ماده دو این قانون  دو مجازات اعدام و بیست سال حبس و مصادره اموال مجرم در نظر گرفته شده است که اعدام زمانی است که فرد اضرار به نظام برساند.

جعفری دولت آبادی گفت: نکته قابل توجه این است که این قانون فقط درخصوص اشخاص حقیقی نیست بلکه در خصوص افراد دولتی و تعاونی های دولتی و به خصوص شرکت های خودروسازی هم صدق می کند و نکته جالب تر اینکه تصریح دارد که کلیه عوامل از جمله مباشر، معاون و شریک شاملش می شوند.

دادستان تهران گفت: نکته مهم این است که مجازاتهای مقرر در این قانون شامل تقلیل و تخفیف نیست و اگر محکوم به حکمش اعتراض کند دادگاه بالاتر نمی تواند حکم را تقلیل دهد.

وی ادامه داد: از همین جا به همه کسانی که در امر تجاری فعالیت می کنند هشدار می دهیم که بدانند که اگر مشمول این قانون و جرائم عنوان شده در آن باشند باشند حتما ما رسیدگی کرده و آنها را به مجازات می رسانیم.

جعفری دولت آبادی درخصوص تجمعات روزهای اخیر در اطراف بازار تهران هم گفت: همان روزی که این تجمعات شکل گرفت به پلیس و دستگاه های امنیتی دستور دادیم تا عوامل بروز تجمعات شناسایی شوند زیرا معتقدیم این تجمعات و عوامل آن از بازاری ها نبوده اند و قرار شد با آنها برخورد شود و بلافاصله نسبت به دستگیری و شناسایی افراد اقدام شد و تا امروز هم افراد زیادی از این عوامل اخلالگر شناسایی و به زندان معرفی شده اند.

دادستان تهران گفت: در کنار این اقدامات تاکید می کنیم که ما وظیفه مان حمایت از بستر فعالیتی سالم است و ما از همه مراکز تولیدی و اشتغال زایی سالم که نیاز به کمک داشته باشند حمایت میکنیم. 

وی درخصوص اینکه برخی ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته اند اما گرانفروشی و احتکار کرده اند گفت: در قانون مبارزه با قاچاق کالا تصریح شده که اگر تعزیرات به موقع عمل نکند باید گزارش به ما برسد و ما ورود کنیم اما تا این لحظه گزارشی به ما نرسیده است.

جعفری دولت آبادی گفت: هرچند اگر تعزیرات اعلام کند که شرکتهایی ارزهایی گرفته اند و خارج از شبکه هزینه کرده اند و یا اقدامات سازمان یافته ایی کرده اند حتما دادستانی ورود می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    3 1
    بازم اجرای قانون ...
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    7 0
    اگه قرار براین باشه اول باید رئیس جمهور جلوی توپ گذاشته بشه بقسیه کاراش هم به جای خود تا تیکه تیکه بشه ولی حیف ولی حیف
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    6 0
    اول باید رئیس جمهور ...شود
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    3 0
    باید برای همه مفسدین اقتصادی قتل اجرا شود
  • افوس IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    2 1
    ولی در باره ی سران اخلالگر منتظر تعزیرات و گزارش هستید؟؟؟امان از دنیازدگی مسئولان!!! خدایا امروز به وضوح مظلومیت امام علی و مخصوصا غربت امام حسن رو با آن اطرافیان دنیازده و خائن میبینیم.#دنیازدگی آفت دینداری و شرافت
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    4 1
    مجرمان اصلی اسلاحتلبا هستن که همگی باید اعدام شن
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    5 0
    درصف اول اعدام شدگان برخی مسئولین هم هستند شما اعدامشان می کنید؟
  • علی IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    5 0
    جناب آقای دادستان محترم خلاف کاران دانه درشت و دانه کوچک و همه را باید محاکمه و برخورد کنید. فقط سریعتر طول دادن پرونده ها خیلی ضرر میزنه
  • امید IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    5 1
    اعدام . چهارتاشون را اعدام کنید حساب کار دستشون میاد نه که فک کنند فقظ بد بخت بیچاره ها همش محکومند
  • ایرانی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    7 0
    اگر با اخلاگران اقتصادی برخورد انقلابی میشد نه هزار فامیلی نه مافیای اقتصادی ونه اختلاس که مثل سرطان ریشه نمی دواندند ؟باز هم اقدام عملی صورت گیرد خوبه
  • حمید AE ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    3 0
    همین دو روز پیش وزیر ارتباطات اسامی خیلی از شرکت هایی رو که ارز ۴۲۰۰ گرفتن واسه واردات گوشی رو اعلام کرد.که همه این شرکت ها هم گوشی رو با ارز آزاد تو بازار فروختن.این نمونه بارز چرا دادستانی ورود نمیکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس