کد خبر 868783
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
علی لاریجانی نمایه

رئیس مجلس با بیان اینکه بنی‌صدر به جای ایجاد سکینه، مستمرا از هر ابزاری برای آشفته‌سازی استفاده می‌کرد، گفت: برخی پرفسورای آشفته‌سازی دارند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه، 5 تیر) در همایش سراسری قوه‌قضائیه که به مناسبت سالروز واقعه هفتم تیر به همراه رؤسای جمهور و قوه‌قضائیه در سالن اجلاس سران حضور یافته بود، به بررسی ابعاد شخصیتی شهید بهشتی (ره) پرداخت و گفت: مرحوم آیت‌اللّه شهید بهشتی (ره) نماد ممتاز قوه‌قضائیه است، چنانچه آیت‌اللّه مدرس (ره) نیز نمادی برای مجلس شورای اسلامی است.

وی، به مراوده خود با شهید آیت‌الله بهشتی (ره) اشاره کرد و یادآور شد: شخصیت ایشان ذوابعاد بود و یک خصوصیت برجسته ایشان که برای همه تاریخ پایه است، طمأنینه و حضور وی در صحنه‌های مختلف نظام به عنوان تکیه‌گاه و آرامش‌بخش بود.

بیشتر بخوانید:

رئیس‌ مجلس ادامه داد: در سال‌های بعد از انقلاب شخصیت‌های مختلف سیاسی را دیدیم که برخی از آن‌ها با قرارگیری در جایگاه‌های مختلف به جای آرامش دادن به جامعه و قراردادن روال کار کشور در مسیر آرام، آشفته‌سازی می‌کردند که بنی‌صدر نمونه آن بود و مسئله اصلی وی مبارزه با مسئولان نظام به خصوص شهید بهشتی (ره) بود.

لاریجانی اضافه کرد: بنی‌صدر به جای ایجاد سکینه، مستمرا از هر ابزاری برای آشفته‌سازی استفاده می‌کرد، چنانچه از روزنامه انقلاب اسلامی که به نام وی بود برای داستان‌سازی و انتشار مقاله به جای حمایت از نظام و دفاع مقدس استفاده می‌کرد.

وی با بیان اینکه برخی پرفسورای آشفته‌سازی دارند، عنوان کرد:مرحوم آیت‌اللّه شهیدبهشتی (ره) شخصیت ممتازی بود که در سخت‌ترین شرایط، آرامش ایجاد می‌کرد. در حالیکه بسیار به او توهین و وی را متهم به سرمایه‌دار بودن می‌کردند و با بدترین الفاظ وی را مورد تهمت قرار می‌دادند، اما ایشان بردبار بود و به خاطر همین بردباری برخی افراد تغییر کردند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور افزود: شهیدبهشتی (ره) نه تنها تکیه‌گاه قوه‌قضائیه، بلکه تکیه‌گاه تمام کشور بود، از این رو شما که این شخصیت را نماد خود قرار دادید، باید این ویژگی را برجسته کنید.

لاریجانی با اشاره به تلاش‌های قوه‌قضائیه در سال‌های گذشته اظهار داشت: قوه‌قضائیه یک وظیفه ذاتی دارد که آن تحقق عدالت است و مسئولیت مهمی که باید نتیجه کار خود را با این میزان بسنجید.

** ایجاد امنیت در ابعاد مختلف از فعالیت‌های مهم قوه‌قضائیه است

وی، ایجاد امنیت در ابعاد مختلف جامعه را از فعالیت‌های مهم قوه‌قضائیه دانست و افزود: ایجاد امنیت در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از وظایف مهم قوه‌قضائیه است که سایر قوا نیز در کنار آن قرار می گیرند، همچنین بخش دیگر وظایف این قوه پیشگیری از جرم است که البته فقط به این قوه مربوط نیست،  اما محوریت کارT قضائی بوده که قانونی نیز در این رابطه تصویب شده است.

رئیس مجلس با اشاره به تشکیل شورایی در قوه‌قضائیه برای پیشگیری از وقوع جرم یادآور شد: قبل از اینکه وقایع مجرمانه رخ دهد، باید بتوانیم از لحاظ فرهنگی و رفتاری اقداماتی داشته باشیم تا به نقطه پایانی یعنی وقوع جرم نرسیم.

لاریجانی با اشاره به یکی از مسائلی که در قوه‌قضائیه مغفول مانده است، گفت: علی‌رغم تلاشی که قضات دارند، این قوه با مشکل رسانه‌ای روبه‌رو است، چنانچه برخی قضات اعتقادی به کار رسانه‌ای نداشته و صرفا فرمایشات آیت‌اللّه آملی‌لاریجانی و حجت‌الاسلام اژه‌ای پوشش داده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس