کد خبر 868739
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
ترنجستان سروش

برای استفاده تمامی گروه‌های سنی از ترنجستان سروش، مدیران این فروشگاه تصمیم گرفتند تغییراتی را در بخش‌های مختلف ایجاد کنند تا فضایی برای خردسالان و بازی‌های فکری و گیم بوردها داشته باشند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، سال 91 بود که در محافل فرهنگی نامی از ترنجستان سروش در خیابان انقلاب در جهت اهدافی بلند مدت شنیده شد. 

محلی که بسیاری از فعالان عرصه نشر از آن به عنوان حلال مشکلات توزیع کتاب به دلیل زنجیره وار بودن یاد می‌کردند و حتی عده‌ای هم آن را به دلیل عرضه محصولات فرهنگی یک پاتوق خوب برای خانواده‌ها برشمردند. ترنجستان سروش چند سال پیش با همکاری انتشارات سروش و شرکت ترنج در خیابان انقلاب راه‌اندازی شد. هدف از راه‌اندازی این کتابفروشی، عرضه بهتر و در دسترس بودن کتاب‌ها در حوزه علوم انسانی عنوان شده است.

اما از سال 91 تا به امروز فعالیت‌های متنوعی در راستای عرضه خدمات از سوی ترنجستان سروش را شاهد بودیم و به نوعی به نظر می‌رسد این فروشگاه به یکی از اهداف خود که عرضه کردن کتاب سالم است به خوبی دست یافته است. این کتابفروشی توانسته در سال‌های اخیر با عرضه کتاب‌های مفید در حوزه علوم انسانی، ایجاد فضای مناسب و زیبا به عنوان یکی از کتابفروشی‌های موفق در خیابان انقلاب مبدل شود. برخی از اهالی نشر، از این کتابفروشی به عنوان یکی از مدل‌های موفق در حوزه کتابفروشی‌ یاد می‌کنند که توانسته بدون عرضه کتاب‌های آموزشی، جای خود را در میان مخاطبان پیدا کند.

ترنجستان سروش طی این شش سال سعی داشته به مساله توزیع نگاهی جامع داشته باشد، البته در مسیر پیش رو اهدافی را تبیین کرده بود که از آن جمله می‌توان به، ایجاد مراکز پخش، افزایش ویترین و تعدد مراکز فروش و... اشاره کرد. تعدد و تنوع ویترین‌های عرضه کتاب در کشور و شهرهایمان، نشان از رویکرد فرهنگی متفاوتی دارد که در سال‌های اخیر در کشورمان در پیش گرفته شده است.

با تمام این تفاسیر چند روزی است که طرحی جدید از سوی مدیران این فروشگاه در جهت پوشش تمام گروه‌های سنی مدنظر است. شکل و شمایل این روزهای فروشگاه و تغییرات درونی آن گواه این مدعاست چرا که طبقه فوقانی ترنجستان در حال حاضر روزهای تغییر را سپری می‌کند.

در خصوص تغییرات اخیر و اخبار جدید این فروشگاه با «علی رکاب» مدیر داخلی فروشگاه ترنجستان سروش گفت‌وگویی صورت گرفت و او به جزئیات اشاره کرد.

رکاب در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره فروشگاه در خیابان انقلاب اظهار داشت: فروشگاه در دو طبقه فعال بود، اما با توجه به نیازهای روز جامعه و تحت پوشش قراردادن تمام گروه‌های سنی که در چشم انداز ما بود، بر این اساس تصمیم گرفته شد گروه سنی خردسال و کودک و نوجوان در رویکرد جدید مورد توجه بیشتر باشند.

به گفته مدیر فروشگاه ترنجستان سروش، طبقه دوم فروشگاه فضایی به مساحت حدود 70 متر داراست که در شمایل جدید قرار است فضایی به خردسالان و بازی‌های فکری نوجوانان تخصیص یابد؛ این تغییرات برای سهولت خرید خانواده‌ها و بهره بیشتر نوجوانان در حال انجام است.

رکاب در توضیح بیشتر بخش خردسال تصریح کرد: این قسمت از آن جهت در دست احداث است که مادران در بدو ورود به فروشگاه خردسالان خود را در این قسمت قرار دهند و با خیال راحت به خرید و بازدید بپردازند. در این بخش با توجه به مطالعات صورت گرفته فضای کف «تاتامی» برای این گروه خردسال با پوشش مناسب ایجاد می‌شود و وسایل بازی و سرگرمی هم مهیا خواهد شد.

وی اضافه کرد: بخشی هم به بازی‌های فکری اختصاص یافته، امروزه بازی‌های موبایلی و گیم‌ها در میان نوجوانان طرفداران بسیار دارد اما با توجه به اهداف پیش رو ما بازی‌های حرفه‌ای گروهی را مدنظر قرار داده ایم تا نوجوانان گروهی به بازی‌های فکری مشغول شوند، البته در کنار آن کافه هم به گیم بورد تبدیل خواهد شد. با توجه به بازی‌های متعدد و مهیج کامپیوتری و خلأ بازی‌های فکری و فیزیکی و همچنین غرق شدن در فضای مجازی و دوری از همدیگر، بازی‌های رومیزی(گیم‌بورد) ها می‌توانند خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان را دور هم جمع کرده و برای ساعاتی علاوه بر فعالیت سالم فکری، اوقات خوش و خاطره‌انگیزی را در کنار هم برای آن‌ها رقم بزند.

رکاب اما در ادامه سخنان خود به یکی از بخش‌های مهم اشاره و ابراز داشت: بخشی را به شکل ویژه به دایره المعارف‌های ویژه کودک و تربیت کودک اختصاص داده‌ایم. در کنار آن گلخانه کوچکی در انتهای بخش کودک در نظر گرفته شده و امور مربوط به آن در دست انجام است تا فضای متفاوتی را برای این گروه سنی رقم بزنیم. با توجه به اینکه در راسته خیابان انقلاب فضایی مناسب برای کودکان و نوجوانان وجود نداشت و یا اغلب فروشگاه‌ها کاربری فروشگاه اسباب بازی را داشتند از این نظر با مطالعات انجام شده تلاش داریم فضای متفاوتی را به این گروه سنی آماده کنیم.

وی در پایان اعلام کرد: با وجود این تغییرات، فروشگاه در خیابان انقلاب فعال و دایر است و نهایتا طبقه دوم نیز تا یک هفته آتی به روز رسانی و آماده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس