کد خبر 868703
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
پرتغال

با وجود حذف تیم ملی ایران از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸، عملکرد قابل قبول این تیم مقابل پرتغال مورد توجه جهان قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایران در یک‌قدمی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 از تاریخ‌سازی برای ثبت اولین صعودش به مرحله حذفی رقابت‌ها باز ماند وقتی که مقابل پرتغال، قهرمان جام ملت‌های اروپا در سال 2016 به تساوی یک بر یک بسنده کرد.

عملکرد خوب ملی‌پوشان کشورمان که حتی شانس کسب پیروزی و حذف قهرمان یورو را هم داشتند مورد توجه گروهی از رسانه‌های اروپایی قرار گرفته است که یکی از آنها شبکه ESPN‌ است.

این شبکه در مطلبی با عنوان « کریستیانو رونالدو و پرتغال از وحشت ایران جان سالم به در بردند» نوشته است: بازی نه بازی کریستیانو رونالدو نبود و نه بازی پرتغال. هر کسی می‌توانست احساس کند که ورزشگاه موردوویا به سمت رودخانه اینسار شیب دارد که به آرامی از کنار هزاران هوادار گریان ایران که منتظر رخ دادن یک معجزه‌ بودند می‌گذشت، معجزه‌ای که هرگز نیامد. درام دیرهنگام با اعلام پنالتی به سود ایران از سوی داور مسابقه انریکه کاسرس و گلزنی کریم انصاری‌فرد ادامه پیدا کرد هرچند وقتی سوت پایان بازی به صدا درآمد، کلی از بازیکنان روی زمین افتادند، بازیکن سفید پوش با اندوه و بازیکنان قرمزپوش با نفسی راحت.

تمام چیزی که برای مردان فرناندو سانتوس اهمیت داشت، این بود که حضورشان در جام جهانی ادامه پیدا کند در حالی که برای تیم بسیار تحسین‌برانگیز ایران، داستان حضور در جام جهانی به پایان رسید. با این حال شاید تا چند روز دیگر در اردوی سلسائو اروپا، حسرت امتیاز دادن به ایران خیلی بیشتر احساس شود وقتی که فرصت بازی مقابل حریفی آسان‌تر مانند روسیه را از دست داد و راه سخت‌تر صعود با مواجهه با اروگوئه را در پیش گرفت.

نشریه مارکا، دیگر رسانه معتبر اروپایی بوده است که به نتیجه بازی تیم‌های ملی ایران و پرتغال اشاره داشته و به نوعی از ایران به خاطر نتیجه‌ای که گرفت تشکر کرده است. این نشریه اسپانیایی نوشته است «ایران در حق اسپانیا لطف کرد، پرتغال ژن قهرمانی‌اش را از دست داد. پرتغال برای مدتی طولانی از بازی صدرنشین گروه بود اما در نهایت ایران آن را به رده دوم پایین آورد. ایران حتی می‌توانست پرتغالی‌ها را به خانه‌شان بفرست اگر ضربه طارمی دقیق‌تر بود. در این بازی کمک داور ویدئویی مجازاتی بزرگی را برای تیم کارلوس کی‌روش در نظر گرفت و رونالدو حتی می‌توانست اخراج شود. کارلوس کی‌روش یک تیم کاملاً متفاوت نسبت به تیمی که در دور قبل مقابل اسپانیا دیدیم را به میدان فرستاد. پارسی‌ها می‌خواستند به محوطه جریمه حریف برسند و مانند بازی قبلی‌شان نبودند. ایران به خوبی ترمز رونالدو را کشیده بود و نزدیک به محقق کردن یک رؤیا بود. ایرانی‌ها می‌توانست اولین کشور آسیایی باشند که در این جام به مرحله حذفی راه می‌یابد اما توپ نمی‌خواست وارد دروازه شود. با این حال ایران سربلند از جام خداحافظی کرد.»

در حالی که بازی خوب ایران مورد توجه اکثر رسانه‌های اروپایی قرار گرفته است و برخی از این رسانه‌ها هم به عملکرد بازیکنان ایران نمره‌ای خوب داده‌اند که عملکرد علیرضا بیراوند با پنالتی مهمی که از کریستانو رونالدو گرفت برای او بالاترین نمره را به ارمغان آورده است.

در این میان سایت آماری تحلیلی WhoScored به بیراوند نمره 7.5 داده است که بالاترین نمره در میان بازیکنان ایران و بالاترین نمره در میان تمام بازیکنان میدان پس از پپه، مدافع میانی پرتغال است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    1 0
    فکرکنم که ایران با آرایش 3 - 2 - 4- 1 بازی می کرد نه 4 - 1- 4 - 1
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    2 0
    احسنت بر بازیکنان ایران خسته نباشین بچه ها خیلی خوب بازی کردین ان شاءالله خدا بهتون سلامتی بده ان شاءالله زنده و سلامت باشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس