امیر قطر

یک نشریه الجزائری خبر داد که امیر قطر تصمیم گرفته کمک مالی هنگفت عربستان، کویت و امارات به اردن را به تنهایی پرداخت کند ولی این تصمیم منوط به موافقت امیر سابق قطر است.

به گزارش مشرق، الجزائر به نقل از منابعی آگاه نوشت که «تمیم بن حمد»، امیر قطر تصمیم گرفته کمک‌ مالی اعلام شده در «نشست مکه» توسط عربستان به اردن را به تنهایی پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:

سفیر روسیه: معامله قرن، صلح نیست، تسلیم است

این منابع گفته‌اند «قطر متعهد شده است این مبلغ را که مساوی است با کمک مالی سه کشور عرب خلیج (فارس) متقبل شود ولی این تصمیم به موافقت "حمد"، امیر سابق قطر نیاز دارد».

کشورهای عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی به همراه اردن یازدهم ژوئن (۲۱ خرداد) در مکه دور هم جمع شدند و با کمک مالی به اردن به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری آمریکا موافقت کردند.

کمک مالی سه کشور مذکور به اردن بعد از آن شروع شد که اردن به دنبال طرح افزایش قیمت کالا و حامل‌های انرژی شاهد تظاهرات گسترده بود و کابینه این کشور به دنبال این تظاهرات مجبور به استعفا شد و پادشاه اردن اعلام کرد که این طرح لغو خواهد شد.

روزنامه الحوار می‌نویسد، قطر تا به این لحظه میزان کمک مالی خود به اردن را به دلیل مردد بودن امیر سابق اعلام نکرده است.

قطر پیشتر و بعد فاصله دو روز بعد از نشست مکه از زبان «محمد بن عبدالرحمن آل‌ ثانی»، وزیر خارجه خود اعلام کرد که نیم میلیون دلار به اردن کمک مالی می‌کند. دوحه پیش از این نیز قول کمک مالی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ هزار دلار به اردن داده بود.


 

وزیر خارجه قطر (چپ) و پادشاه اردن (راست)

بیش از یک سال است که روابط چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر با قطر به طور کامل قطع شده است و این کشور از سوی کشورهای محور عربستان تحریم شده و در محاصره زمینی، دریایی،‌هوایی قرار دارد.

چهار کشور مذکور خرداد ماه گذشته به دنبال انتشار اظهاراتی منتسب به امیر قطر از رسانه‌های این کشور، دوحه را به حمایت از تروریسم و تأمین مالی آن متهم کردند.

قطر این اتهام را رد و تأکید کرد که این حملات از پیش طراحی شده بوده و هدف از آن ضربه زدن به استقلال و حاکمیت دوحه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    1 0
    خوش بحال اردن...دخترمون فعلا قصد ادامه تحصیل داره
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      0 0
      خوب اردن باید توسط مسئولان خفته ایرانی و بیدار ترکیه و قطر به سوی محور مقاومت کشیده شود و این کار هزینه دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس