کد خبر 867299
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
سفیر ایران در کنیا

سفیر ایران در کنیا جزئیاتی را درباره آزادی ۱۷ ملوان و ماهیگیر ایرانی که در سومالی بازداشت شده بودند، ارائه کرد.

به گزارش مشرق، هادی فرجوند، سفیر ایران در کنیا درباره آزادی 17 ملوان و ماهیگیر ایرانی گفت: 10 ماه پیش یک لنج ایرانی با 18 خدمه وارد آب های سومالی برای ماهیگیری می شود و پلیس ساحلی ایالت پونتلند به آن ها دستور ایست می دهد. متأسفانه آنها به تصور اینکه ممکن است این دستور ایست از طرف دزدان دریایی منطقه باشد، اعتنا نمی کنند و سعی می کنند فرار کنند که پلیس ساحلی ایالات پورتلند به آنها شلیک می‌کند و متأسفانه ناخدای این لنج جانش را از دست می‌دهد.

فرجوند افزود: پس از اطلاع از این موضوع، ما تماس های خود را با مقامات ایالت پونتلند از طریق رابطین سومالیایی شروع کردیم و موفق شدیم جسد ناخدای کشته شده را با یک لنج دیگر به ایران برگردانیم.

بیشتر بخوانید:

بازگشت 17 صیاد ربوده شده به وطن

تصاویری از 17 ملوان آزاد شده ایرانی

وی ادامه داد: از طرفی، تماس های‌مان را برای آزادی بقیه ملوانان و لنج ادامه دادیم. آقای ظریف هم دستور دادند که هر چه در توان داریم برای آزادی نه تنها 17 نفر بلکه ایرانیانی که در سومالی به هر دلیل در بند هستند، آغاز کنیم.

سفیر ایران در کنیا در پایان گفت: به هر حال با حمایت های ویژه وزارت امور خارجه و شخص وزیر موفق شدیم پس از تقریبا 9 ماه رایزنی با مقامات محلی پونتلند ملوانان را بدون هرگونه شرط یا پیش شرطی آزاد کنیم. پنجشنبه گذشته موفق شدیم آنها را از طریق خطوط هوایی به میهن اسلامی برگردانیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس