خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*در آستانه ورود به انتخابات نهم مجلس، بار دیگر شاهد کلید خوردن دوگانه هاشمی- احمدی نژاد هستیم. برخی حامیان دو طرف معتقدند با دو قطبی کردن فضای انتخابات، شانس جمع آوری آرای مردم را در انتخابات خواهند داشت. این بازی در هفته گذشته با استارت روزنامه دولت آغاز و متعاقب آن جنگ رسانه ای دو طرف شعله ور شد. حاصل این نبرد رسانه ای که همراه با سیاه نمایی علیه نظام اسلامی است، یقینا به سود دشمنان نظام اسلامی تمام خواهد شد.

*با لابی های چهار مدیر سابق دولتی، جلسه رسیدگی به تخلفات یک بانک خصوصی در شورای پول و اعتبار با آبستراکسیون مواجه شد و رسیدگی به تخلفات این بانک به آینده موکول شد . در هفته گذشته دستور جمع آوری بنرهای تبلیغاتی این بانک متخلف از سطح شهر تهران صادر شد. همچنین این بانک حق گشایش شعب جدید را تا بررسی پرونده اش ندارد.

* بر اساس دو نظر سنجی انجام شده در آذر ماه، متوسط مشارکت مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس در 103 حوزه انتخابیه بالای 70 درصد خواهد بود. همچنین طبق این نظرسنجی ها تاکنون در 170 حوزه انتخابیه رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان جریان خواهد داشت.

* اختلافات شدیدی که میان خاتمی و هاشمی رفسنجانی وجود دارد، این گمانه را تقویت کرده که اصلاح طلبان با دو لیست در انتخابات مجلس شرکت کنند. خاتمی علیرغم مذاکرات تلفنی و حضوری دو تن از وزرای کابینه اش، حاضر نشد به مراسم ختم داماد خانواده هاشمی رفسنجانی برود. هاشمی هم در مراسم ختم داماد خانواده خاتمی شرکت نکرد.

 * شنیده ایم جبهه ایستادگی نام سه کاندیدای خود را برای حضور در لیست جبهه متحد اعلام کرده است. از آقایان روح الامینی، سید محمود علوی و امیدوار رضایی به عنوان نامزدهای این جریان نام برده شده است.
 
*ارزیابی یک نهاد فرهنگی نشان می دهد مراسم محرم امسال از حیث افزایش جمعیت عزاداران، کیفی شدن منبرها و مداحی ها ، فراگیر شدن نماز ظهرعاشورا، نظم دستجات، فراگیری نذورات و همچنین کاهش آسیب ها و خرافات همچون قمه زنی،تمثال سازی وعلم کشی، محرمی مثال زدنی در دهه های اخیر بوده است. براساس این گزارش در برخی شهرها جمعیت عزاداران بی سابقه بوده است.
 
*آخرین استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان" مشارکت مشروط" اعلام شده است. در جلسه آخر این طیف، مطرح شده که ما مشروط می آییم تا هم انگ تحریم را نخوریم و هم متهم به سازشکاری با نظام نشویم و هم ظرفیت جریان فتنه سبز را برای انتخابات از دست ندهیم.
 
 
*شرکت پورشه اعلام کرده از 24 پورشه سفارش داده شده به این کارخانه توسط کشورهای خاورمیانه، 12 سفارش آن متعلق به ایران بوده که همگی آنها هم وارد ایران شده است. قیمت این خودروهای لوکس و تجملی بیش از 500 میلیون تومان است.

* گفته می شود کمیته خواهران جبهه متحد اصولگرایان پیشنهاد افزایش سهمیه زنان را در لیست انتخاباتی جبهه متحد ارائه کرده است. این پیشنهاد در شورای مرکزی اصولگرایان در حال بررسی است.

*یک ایرانی مقیم آمریکا بالاترین رقم معامله را با خودرو سازان کشورمان داشته است. وی در سال جاری حدود هزار میلیارد تومان قطعه به کارخانجات خودرو سازی فروخته و حتی توانسته یک صندلی هیات مدیره در یکی از شرکتهای مطرح خودرو ساز را نیز به دست آورد.

*در جلسه اخیر شورای راهبردی اصلاح طلبان یکی از اعضا مطرح این شورا گفته است:" دیگر از ما پیرمردها کاری بر نمی آید.سازمان و مشارکت هم که منحل و از هم پاشیده اند. مشکل ما این است که اصلاح طلب از جان گذشته نداریم و ارزیابی درستی هم از وضعیت رای استان ها نداریم ."

*پس از آنکه دو نهاد نظارتی خواستار لغو مجوز یک بانک خصوصی متخلف شدند، مدیر عامل این بانک با لابی دو مدیر اجرایی در دولت طی روزهای گذشته با لیدر جریان انحرافی دیدار کرده است. گفته می شود این مدیر عامل قول های مثبتی را نیز دریافت کرده است. مدیر عامل این بانک سابقه کمک های انتخاباتی به جریان انحرافی را دارد.

* به گفته یکی از وزرای کابینه دولت اصلاحات یکی از استدلال های خاتمی برای حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس این است که" اگر ما نیاییم هاشمی رفسنجانی با پرچم اصلاح طلبان که اکثریت اعضای آن را حزب کارگزاران سازندگی تشکیل می دهند وارد انتخابات شده و پرچم اصلاح طلبی را از ما خواهد گرفت."

*برخی دلسوزان نظام اسلامی نسبت به بحث های غیر کارشناسی برخی مسوولان و رسانه ها از جمله بحث انتقال پایتخت ابراز نگرانی کرده اند. این دلسوزان با اشاره به عدم امکان انتقال پایتخت در فرصت نزدیک، طرح این بحث باعث از بین رفتن ثبات سیاسی نظام می شود.

*در جلسه پنجشنبه شب اصلاح طلبان که در منزل محمد خاتمی برگزار شد ارزیابی مبسوطی ازدو مجلس ترحیم برگزار شده و حضور قابل توجه اصلاح طلبان به عمل آمد. برخی حاضران در جلسه نسبت به پوشش وسیع این مراسم توسط رسانه ها بویژه اصولگرا ابراز رضایت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ش ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    0 0
    چه عجب خبر از مشایی و جریان انحرافی ندارید! بی خبر از اونا حال نمیده
  • سید ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    ایجاد 1000 وبلاگ وسایت خبری در ایام ثبت نام تا روز انتخابات توسط جریان انحرافی کلید خورده
  • سارا ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    اخبار شما تازه و جالب است لطفا در این ایام حساس مربوط به انتخابات با اخباری در این حوزه به خوانندگان خود اطلاع رسانی کنید.
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    * اختلافات شدیدی که میان خاتمی و هاشمی رفسنجانی وجود دارد، ..................... lمشرق ! بازیمون نده 2 این نفر 2 روی 1 سکه اند
  • مهدی منتظر ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    آره 100 % موافقم اینا جنگ صوری راه انداختند که متوجه تبانی شان نشویم
  • میترا ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    بگو 10000 تا کی به کبه ؟؟
  • محسن ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    این دو نفر پدر و پدرخونده این حزب اند. اینا هم بازی جدید شونه! مشرق جان.
  • محسن ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    اونا سخت مشغولند. دارن برنامه های جدیدشونو پیاده می کنند. و نمی زاند خبرا بیرون درز پیدا کنه تا تموم بشه.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    شنيده ها حاكي از اين است- به گزارش منابع موثق- يك منبع اگاه و... چرا اينقدر با عقل و شعور مخاطب بازي ميكنيد؟ اينقدر مطالبتان بي مايه شده است كه دست به دامن اين خاله زنكيها شده ايد
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    واقعاً این گنده کردن به اصطلاح اصلاح طلبان قبل از انتخابات کار خنده دار و بی ارزشی است. همین الان با مشرق سر مشارکت زیر 35% شرط میبندم!
  • دادا ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    خدا بخواد مجلس تو مشت عمو اسفندیاره!؟
  • دولت حق ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    مشرق می دونم جرات انتشار نداری ولی لذت می برم وقتی می بینم دیگه از هر ده خبر نه تاش مربوط به جریان موهم و ساحتگی انحرافی نیست و شما دیگه فهمیدید مخاطبان از این واژه خسته شدند و درک کردند شما یک مشت دروغگو بیش نیستید. مدارک غیر قابل خدشه ات کجاست مشرق عزیز؟؟؟!!!
  • شهاب ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    تا وقتی در این مملکت رانت نفتی و دولتی وجود داره هر جایی که به عنوان پایتخت انتخاب بشه باز هم تمرکز و تراکم یه تهران دیگه درست میکنه!!!!!
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    باید به شدت مواظب این جریان انحرافی بود
  • سعید ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    باتشکرازاطلاع رسانی سایت ارزشی مشرق
  • سعید ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    بسیجی واقعی همت بود و باکری
  • اسدی ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    رقابت میان اصول گرایان واصلاح طلبان ؟رقابت ؟ رقابت؟ رقابت؟ها ها ها ها ها ها ها ها ها !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    شرط حرامه آقای ذوب شده در ولایت
  • iM ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    برادر من موندم قضیه پورشه این وسط چیه ؟
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    0 0
    به نظر من مشارکت سراسری حدود 40 درصد خواهد بود-در تهران زیر بیست درصد و در شهرهای بزرگ حدود بیست درصد.اصلاحطلبان هم که نمیان چون اگه هم بیان رد صلاحیت می شوند رقابت بین طیف لاریجانی-قلیباف با طرفداران احمدی نژاد هستش.
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    0 0
    من زير 5 شرط ميبندم.
  • دولت حق ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    0 0
    بیش از 60 درصد مشارکت خواهیم داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس