کد خبر 867151
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
قطر

روزنامه‌ای مصری به نقل از منابعی نزدیک به خاندان حاکم قطر مدعی شد که به‌زودی این کشور شاهد کودتا خواهد بود.

به گزارش مشرق، بحران قطر و کشورهای عربی محور عربستان سعودی وارد دومین سال خود شده است؛ بحرانی که برخلاف انتظار محور ریاض، دوحه در برابر تبعات آن ایستاد و از قبول شروط آن سرباز زد.

کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر بعد از گذشت یک سال از اعمال فشار به قطر و و مخالفت این کشور با شروط این کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که دور جدیدی از فشارها و جریان سازی‌ها علیه دوحه را شروع کنند.

بیشتر بخوانید:

روزنامه «الیوم السابع» مصر پنجشنبه به نقل از منابعی در بین مخالفان دولت قطر که به ادعای این روزنامه، روابط محکمی با منابع سیاسی در دوحه داشته و نزدیک به «تمیم بن حمد»، امیر قطر هستند، نوشت که طی ساعت‌های آینده بیانیه «بسیار مهمی» از کاخ «الوجبه» قطر صادر خواهد شد که همانند زلزله‌ای ارکان نظام حاکم در این کشور را به لرزه خواهد درآورد.

به نوشته الیوم السابع، رسانه‌های اسپانیایی و ایتالیایی اطلاعات موثقی در رابطه با وجود اختلافات شدید در داخل خاندان حاکم قطر منتشر کرده‌اند.

 بر اساس این گزارش، این اختلافات به دلیل تداوم بحران کنونی و وخامت اوضاع اقتصادی قطر بوده است، به گونه‌ای که تاثیر منفی در ایجاد زیرساخت‌های جام جهانی 2022 گذاشته است.

روزنامه مصری به نقل از وب سایت خبری «نوتیتاریو» اسپانیا می‌نویسد، بیانیه‌ای که به‌رودی از کاخ الوجبه صادر خواهد شد، احتمال دارد «محمد بن حمد»، پسر دیگر امیر سابق قطر را به عنوان جانشین تمیم تعیین کند.

براساس ادعای این روزنامه، «حمد بن جاسم»، نخست وزیر اسبق قطر پشت تحرکات مشکوک برای تغییر امیر این کشور قرار دارد.

الیوم السابع می‌نویسد: «بن جاسم با شخصیت‌های مهمی در ایتالیا جهت تدارک یک کودتای احتمالی در داخل قطر حاکمت قطر دیدار کرده است».

براساس ادعای این رسانه مصری، نخست وزیر اسبق قطر از تصمیمات امیر قطر که به نفع منافع مردم این کشور نبوده، انتقاد داشته است.

الیوم السابع مدعی است که براساس اطلاعاتی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی متعلق به مخالفان و اپوزیسیون قطر منتشر شده، تمیم بن حمد و مادرش «موزه»، به شدت از کودتا در قطر می‌ترسند؛ به همین دلیل امیر قطر نیروهای از سپاه پاسداران و ترکیه را به دوحه آورده تا از او حمایت کنند.

روزنامه مذکور به نقل از منابعی در کشورهای عربی خلیج فارس نوشت که امیر قطر از ترس اینکه علیه او کودتا شود، سفرهای خارجی خود را کم کرده است.

ادعای وقوع کودتای احتمالی در قطر از سوی این روزنامه مصری، مورد استقبال رسانه‌های عربستان سعودی از جمله روزنامه «سبق» قرار گرفته است.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر خرداد ماه سال گذشته قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و به روابط دیپلماتیک خود با این کشور پایان داده‌اند.

به رغم تلاش‌های آمریکا و سایر کشورهای غربی جهت ازسرگیری روابط بین کشورهای درگیر بحران قطر، شکاف بین این کشورها بیشتر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس