طرح/ سالروز آغاز ولایت امام زمان (عج)

در آن زمان خداوند از نسل این دو، کسی را بر می‌انگیزد که حصارهای گمراهی را می‌گشاید ودل های غفلت زده را بیدار می‌کند ودر آخر الزمان دین را به پا می دارد.

مشرق- طبرانی در کتاب الکبیر و ابونعیم از هلال، نقل کرده که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله به حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام فرمودند:

سوگند به آن که مرا به حقیقت، مبعوث گردانید، که مهدی این امت، از نسل این دو نفر است - اشاره به حسن علیه‌السلام وحسین علیه‌السلام- زمانی که دنیا آشفته گردد، وفتنه‌ها ظاهر شوند و راه‌ها کوتاه گردند.
و برخی مردم بر برخی دیگر هجوم آورند، نه بزرگسالان به خردسالان رحم کنند، و نه خردسالان به بزرگسالان، احترام نهند، در آن زمان خداوند از نسل این دو، کسی را بر می‌انگیزد که حصارهای گمراهی را می‌گشاید ودل های غفلت زده را بیدار می‌کند ودر آخر الزمان دین را به پا می دارد، چنانکه من در ابتدا، آن را به پا داشتم و دنیا را از عدالت پر می سازد چنانکه از ستم پر شده باشد.

متن حدیث: 

اخرج الطبرانی فی الکبیر، وابو نعیم عن الهلال، ان النبی صلی الله علیه وآله وسلم قال لفاطمه: والذی بعثنی بالحق، منهما - یعنی الحسن والحسین - مهدی هذه الامه. اذا صارت الدنیا هرجا ومرجا وتظاهرت الفتن وتقطعت السبل واغار بعضهم علی بعض فلا کبیر یرحم صغیرا ولا صغیر یوقر کبیرا، یبعث الله عند ذلک منهما من یفتح حصون الضلاله وقلوبا غفلا، یقوم بالدین فی آخر الزمان، کما قمت به فی اول الزمان، ویملا الدنیا عدلا کما ملئت جورا.
 

"معجم الکبیر، ص 94 و95، باب 2، حدیث 19"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    24 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • جواد US ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    34 0
    خدایا به حق حضرت محمد صلی الله علیه و اله ما را از شاهدان ظهور واز یاران حضرت مهدی ع قرار بده .اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم .
    • US ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
      6 0
      الهی امین یا رب العالمین الله اکبر خامنه ای رهبر تا ظهور دولت یار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس