کد خبر 866573
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
آسم

رئیس نهمین همایش داروسازی بالینی ایران با اشاره به افزایش آمار ابتلا به آسم گفت:استفاده از سموم در کشاورزی، اسپری‌های مختلف اعم از خوشبو کننده‌ها در محیط های زندگی و آلودگی هوا از دلایل این مسئله است.

به گزارش مشرق، خیرالله غلامی در افتتاحیه نهمین کنگره داروسازی بالینی ایران و هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی اظهار داشت: این کنگره از امروز سی‌ام خرداد آغاز و تا اول تیر ماه سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی در حال برگزاری است و این نخستین بار بوده که ایران میزبان این کنگره بین المللی با این شاخص در حوزه بالینی بوده است.

بیشتر بخوانید:

تمام فواید تنفس عمیق را بشناسید


وی با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره در واقع راه را برای برگزاری کنگره‌های پیش رو باز خواهد کرد افزود: مهمانان این کنگره از کشورهای آلمان، انگلستان، آمریکا، کانادا، چین، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، هند مالزی، تایلند، امارات، عربستان، پاکستان، ویتنام، نپال و نیجریه بوده که برخی از این شرکت کننده ها در قالب سمپوزیوم و برخی در قالب پوستر مطالب خود را ارائه می‌کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: برگزاری این کنگره نیازهای محققان، متخصصان داروسازی و دانشجویان را در گستره وسیع نوآوری‌ها در حوزه دارو درمانی، داروسازی بالینی و آموزش داروسازی تأمین می‌کند.

غلامی بیان داشت: این کنگره دارای 7سخنرانی اصلی، 24 سخنرانی 20 دقیقه ای و 40 کارگاه آموزشی بوده و موضوعات گذشته حال و آینده آموزش داروسازی و مراقبت دارویی توسط اساتید برجسته در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

رئیس نهمین همایش داروسازی بالینی ایران افزود: در این کنگره تازه‌های درمانی در مورد استئوپروز، استئوآرتریت، نقرس، استروک، بیماری های چربی خون، آسم، ام اس و .... بررسی خواهد شد و جدیدترین مباحث در این زمینه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مهارت ارتباطی داروسازان، نحوه انجام آزمون‌های رایج در مطالعات بالینی، کنترل درد در سرطان، تلفیق دارویی، ژن درمانی و .... نیز از جمله دیگر مباحث مورد گفت‌وگو در این کنگره است.

غلامی با بیان اینکه تاکنون 240 چکیده مقاله به منظور ارائه به صورت فرمت شفاهی و پوستر به دبیرخانه کنگره واصل شده است، خاطرنشان کرد: این کنگره نوعی دستاورد ملی تلقی شده و در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی می‌تواند نتایج پرباری را به همراه داشته باشد و راه را برای برگزاری کنگره‌های تخصصی مشاوره هموار سازد.

غلامی در ارتباط با موضوع آسم اظهار داشت: این بیماری به دلایل مختلفی همچون استفاده از سموم در کشاورزی، اسپری‌های مختلف اعم از انواع خوشبو کننده‌ها در محیط های زندگی و آلودگی هوا افزایش یافته است.

وی افزود: کنترل آسم بسیار حائز اهمیت بوده چرا که هر حمله آسم می‌تواند منجر به مرگ برای بیمار شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: درمان آسم صرفا استفاده از اسپری و تنها چند پاف زدن نیست و بیماران باید تحت نظر پزشک متخصص باشند.

غلامی در پایان افزود: هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی برای اولین بار در ایران و توسط انجمن متخصصین داروسازی بالینی ایران برگزار می شود .

نهمین همایش داروسازی بالینی ایران و هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی با محوریت داروسازی بالینی، داروسازی بیمارستانی ، فارماکواپیدمیولوژی ، فارماکواکونومی ، فارکاکوژنومیکس، فارماکوکینتیک، فارکاکودینامیک 30 خرداد لغایت 1 تیر در مرکز همایش های رازی با حضور سخنرانانی از کشورهای آلمان، انگلستان، آمریکا، کانادا، چین، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، هند مالزی، تایلند، امارات، عربستان، پاکستان، ویتنام، نپال و نیجریه در حال برگزاری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس