کد خبر 866042
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
داعشی‌های وطنی

امروز محمد ثلاث یکی از عاملان فتنه در خیابان پاسداران که با جنایت داعش گونه داغی بر دل مردم و خانواده ناجا گذاشت، اعدام شد.

به گزارش مشرق، آشوب ۳۰ بهمن ماه سال ۹۶ که با هتاکی و فتنه برخی از دراویش آغاز شده بود، با هجوم دیوانه وار یک اتوبوس به سمت صف ماموران پلیس که منجر به شهادت سه نفر از نیروهای پلیس شد به اوج رسید.

کمتر از چهارماه از آشوب در خیابان پاسدارن می گذرد، آشوبی که با شهادت ۳ پلیس و ۲ بسیجی همراه بود و ۳۰۰ نفر از اغتشاشگران نیز دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید:

پاسخ به شبهات حکم قصاص محمد ثلاث

اعترافات صریح راننده اتوبوس خیابان پاسداران

حکم قصاص راننده اتوبوس خیابان پاسداران اجرا شد +جزئیات

اما قطعا غم انگیزترین بخش این فتنه، رفتار داعش گونه عوامل یک فرقه انحرافی بود که از سوی فردی با نام محمد ثلاث رخ داد؛ او با راندن اتوبوس به سمت مامورین ناجا، آنان را هدف تهاجم عمدی خود قرار داد که منتهی به شهادت سه نفر از ماموران ناجا یعنی گروهبان یکم رضا امامی، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی و سرباز وظیفه رضا مرادی شد.

ثلاث در جریان تحقیقات، ضمن اقرار به عمدی بودن اقدام خود از جمله راندن و هدایت اتوبوس به سمت ماموران ناجا، علت را عصبانیت و خشم اعلام کرده است.

با ارائه پرونده به دادسرا و با عنایت به تقاضای اولیای دم هر سه شهید، حکم قصاص سحرگاه امروز به اجرا درآمد.

درخواست برای محاکمه اغتشاشگران داعشی در کمترین زمان ممکن

فرماندهان نیروی انتظامی، پس از این فتنه عمدتا بر دو موضوع تاکید کردند؛ ابتدا برخود قاطعانه با هر نوع حرکت و هر اندیشه ای که بخواهد امنیت مردم را به مخاطره بیندازد و دوم درخواست برای محاکمه اغتشاشگران در کمترین زمان ممکن.

سردار اشتری در مراسم تشییع این شهدا با تاکید بر اینکه با هر فرقه و تفکری که امنیت را به خطر بیندازد، قاطعانه برخورد می کنیم، گفت: این اغتشاشگران داعشی در کمترین زمان ممکن محاکمه و به سزای عملشان می رسند.

فرمانده ناجا تاکید کرد: نیروی انتظامی با همه اغتشاشگران، همه فرقه ها و تفکراتی که بخواهند امنیت کشور را به مخاطره بیندازند با قاطعیت تمام برخورد می کند و مماشات نمی کند.

سردار اشتری تاکید کرد: نیروی انتظامی همیشه در کنار مردم حضور دارد و به صورت شبانه روزی برای برقراری نظم و امنیت مشغول خدمت رسانی است.

وی گفت: ما از مرزها گرفته تا جاده ها و شهرها و خیابان ها، در کنار مردم هستیم و بیشترین تماس را با مردم داریم و امنیت امروز مرهون انجام وظیفه ماموران نیروی انتظامی و خون شهداست.

سردار اشتری در پایان گفت: ان شاء الله در کمترین زمان ممکن این اغتشاشگران داعشی و مخلان امنیت در محکمه عدل محاکمه خواهند شد و به سزای عملشان می رسند

مردم راهشان را از جریان های انحرافی و هدایت شده جدا کرده اند

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در مراسم یادبود چهار شهید ناآرامی‌های خیابان پاسداران در مدرسه عالی شهید مطهری گفت: قهرمانان خیابان پاسداران در راه مبارزه با خرافه و آن هایی که از مسیر منحرف شده بودند و تلاش داشتند با رفتارهای نادرست اقدامات ضد امنیتی انجام دهند، به شهادت رسیدند.

وی با بیان این مطلب که کسانی که در این آشوب‌ها حضور دارند از آن سوی آبها و سایت‌ها و افراد معاند خط گرفته‌اند، گفت: اما مردم نشان دادند که راهشان را از این افراد و جریان ها جدا کرده اند و امروز هم با حضورشان این قدردانی از شهدا را به اثبات رسانده اند. حضور مردم در این مراسم حضوری معنادار بود و این حضور به نوعی نشانه تکریم از شهدا و این عزیزان بود.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: همکاران من در پلیس و عوامل بسیج از دستگاه قضایی می‌خواهند که با خاطیان و عاملان این جنایت که علی رغم اولتیماتوم و هشدار پلیس این فجایع را انجام دادند برخورد کند.

سران اقدامات داعش گونه باید شناسایی و اعدام شوند

پدر شهید محمدحسین حدادیان از شهدای بسیجی حادثه خیابان پاسداران  و در واکنش به اعدام محمد ثلاث گفت: در وهله اول باید تاکید کنم که نباید مردم شهیدپرور گناباد را با این فرقه انحرافی یکی کنیم؛ چندی پیش به دعوت امام جمعه گناباد به این شهر سفر کردم، ۹۰درصد مردم با حضور در نمازجمعه خودشان را از هر گونه وابستگی به این فرقه جدا کردند.

وی با اشاره به بازی هایی که نیروهای ضد انقلاب و مخالفان نظام در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، گفت: دشمنان انقلاب در فضای مجازی بسیار مانور می دهند؛ آن ها سعی کرده اند که مردم را فریب بدهند و این جریان انحرافی و محمد ثلاث را تبرعه کنند.

حدادیان اضافه کرد: این اقدامات قطعا از خارج کشور مدیریت می شود و باید هم مسئولان و هم جوانان کشور هشیار باشند و اجازه جریان سازی را به این افراد و تفکرها ندهند.

پدر شهید حدادیان با اشاره به اعدام ثلاث گفت: آن هایی که عزیزشان را از دست داده اند، داغی بر دل دارند که به این زودی از بین نمی رود اما مجازات فتنه گران می تواند تسکین کوچکی بر دل آن ها باشد. برخورد با فتنه گران باعث می شود که آن ها هم حساب کار دست شان بیاید و بدانند نظام با فتنه گران و بر هم زنندگان امنیت به هیچ وجه کنار نمی آید.

وی گفت: با این حال ما به دنبال این هستیم که سران این فتنه دستگیر و مجازات شوند. افرادی مانند ثلاث صرفا نیروهای عملیاتی بودند اما باید این اندیشه و این تفکر داعشی هر چه سریع تر از بین برود.

حدادیان در پایان تاکید کرد: به عنوان پدر یک شهید می گویم که این جریان انحرافی کاری را که داعش در سوریه انجام داد، در داخل کشور به انجام رساند. این ها با فرزندان ایران در داخل کشور مانند داعشی ها برخورد کردند و درخواست ما این است که همه آن ها هر چه سریع تر به جزای اعمالشان برسند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    26 20
    شک نکنید جای این خبیث در جهنم خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس