کد خبر 865934
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کریس رونالدو

بیست و یکمین دوره جام جهانی در روسیه شب چهارم خود را با برگزاری ۳ بازی پشت سر گذاشت تا جمع بازی‌های برگزار شده به عدد ۱۱ برسد.

به گزارش مشرق، جام جهانی در روسیه همچنان روی نوار شگفتی‌ها پیش می‌رود. جام بیست و یکم در چهار شب و با ۱۱ بازی دنبال شده که در این بازی ها ۲۵ گل به ثمر رسیده باشد. کریستیانو رونالدو تنها بازیکن۳ گله و تنها بازیکنی که در این جام موفق به هت تریک شد تا خود را بعنوان شانس اول آقای گلی این مسابقات معرفی کرده باشد. اگر تیم پرتغال موفق به صعود از گروه مقدماتی شود ستاره تیم ملی پرتغال قطعا یکی از شانس‌های مسلم برای کسب عنوان آقای گلی خواهد بود. کاپیتان تیم ملی پرتغال توانست در اولین بازی برابر اسپانیا نمره جالب توجه ۹/۸ را از کارشناسان بگیرد تا با این نمره بهترین بازیکن جام در بازیهای انجام شده باشد. الکساندر گولووین روس نیز با نمره ۹/۳ بعد از رونالدو دومین بازیکن برتر جام است.

* رکورد جالب آرژانتین در مالکیت

تیم ملی آرژانتین باوجود این که در نخستین بازی خود مقابل حریف نه چندان اسم و رسم دارش با نتیجه تساوی یک - یک متوقف شد، اما توانست با ۷۸ درصد مالکیت در این بازی رکورد جالب توجهی از خود بر جای بگذارد. آرژانتینی ها در چهار شب اول مسابقات و در بین ۲۲ تیمی که در این جام به میدان رفته اند با این رکورد جالب در صدر قرار دارند.

تیم ملی مراکش رقیب تیم ملی کشورمان که در شب دوم مسابقات با یک گل مغلوب ملی پوشان ما شد بعد از آرژانتین با ۶۸ درصد مالکیت دومین تیم از این نظر است و اسپانیا با ۶۷ و آلمان با ۶۶ درصد دیگر تیم های خوب از این نظر هستند. ایسلند ضعیف ترین تیم از نظر در اختیار داشتن مالکیت بازی است و تیم ملی کشورمان و پرتغال بعد از ایسلند دومین و سومین تیم ضعیف از این نظر هستند.

* خشن‌ترین تیم های جام

دو تیم فوتبال روسیه و مراکش که برگزار کننده اولین و سومین دیدار جام مقابل عربستان و ایران بودند هر کدام با انجام ۲۲ خطا در بازیهای مقابل عربستان و ایران خشن ترین تیم های جام بودند. کرواسی نیز با ۲۰ خطا از جمله تیم های پر خطا در مرحله اول بازی ها می باشد که بعد از دو تیم مراکش و رسیه در رتبه سوم پر خطا ترین تیم های جام قرار دارد.

* پرو، تیم پر آفساید

بازیکنان تیم ملی پرو که در اولین دور از این بازی ها به مصاف دانمارک رفت و با یک گل هم مغلوب این تیم شد، ۵ بار در تله آفساید بازیکنان دانمارک قرار گرفت تا پر آفسایدترین تیم جهان در این ۱۱ بازی انجام شده باشد. روسیه، دانمارک و اسپانیا هر کدام با ۳ بار گیر کردن در تله آفساید دیگر تیم های پر آفساید در این مسابقات هستند.

* خشن وگل‌ساز مثل گولووین

تکلیف بهترین گلزن را کریستیانو رونالدو با ثبت کلین شیت در یک بازی مشخص کرده و بعد از وی نیز دیه‌گو کاستا و دنیس چریشف از اسپانیا و روسیه با دو گل در رده‌های بعدی قرار دارند. اما در جام بیست و یکم تنها یک بازیکن توانسته بیشتر از یکبار گل‌سازی کند که آن هم الکساندر گولووین هافبک تیم ملی روسیه می‌باشد.

هافبک - مهاجم روس‌ها که با پیراهن شماره ۱۷ برای این تیم بازی می کند متولد سال ۱۹۹۶ است و تنها ۲۱ سال سن دارد. گولووین عضو تیم زسکا مسکو است و بلندی قامت وی ۱۸۰ سانتی متر است. گولووین در نخستین دیدار روسیه در جام جهانی ۲ پاس گل داد و یک گل زد تا نظرها را به سوی خود جلب کند.

همین بازیکن توانمند در تک بازی روسیه در جام جهانی ۷ بار مقابل بازیکنان عربستان مرتکب خطا شد تا خشن ترین بازیکن جام بیست و یکم در پایان شب چهارم باشد. گولووین به ازای این ۷ خطا یکبار هم از داور کارت زرد گرفت تا در این بازی همه کار کرده باشد.

خاویر ماسکرانو هافبک میانی تیم ملی اسپانیا هم مقابل پرتغال ۶ بار مرتکب خطا شد تا این ستاره پرتغالی بعد از هافبک روس ها دومین بازیکن پر خطا در این مسابقات باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس