آلمان و مکزیک

تنها ۳ تیم در دنیای فوتبال هستند که توانسته اند به رغم قهرمانی در جام جهانی در دور بعد هم به دیدار پایانی رسیده و فینالست یا قهرمان شوند.

سرویس ورزش مشرق – وقتی تیم ملی فوتبال آلمان مدافع عنوان قهرمانی در مسابقه اول خود در جام جهانی ۲۰۱۸ برابر مکزیک شکست خورد، اولین شگفتی بزرگ در این دوره از رقابت‌ها رقم خورد.

براساس این گزارش تیم ملی آلمان که در گروه ۶ یا F جای گرفته هنوز دو دیدار دیگر مقابل سوئد و کره جنوبی پیش رو دارد که می تواند با دو برد و ۶ امتیاز حتی به عنوان تیم صدرنشین راهی دور دوم شود. اگر این اتفاق رخ بدهد و آلمان ها که نشان داده اند در تورنمنت های اینچنینی نتایج خوبی می گیرند، این تیم می تواند به حضور در فینال هم امیدوار شود.

پیش از این تنها ۳ تیم در تاریخ ۲۰ دوره گذشته جام جهانی بوده اند که در دور بعد از قهرمانی شان به فینال رفته و قهرمان یا نایب قهرمان شدند. البته یکی از تیمها دوبار موفق به این کار شده است.

* ایتالیا جام جهانی ۱۹۳۸؛

لاجوردی پوشان کشور چکمه ای که در جام جهانی ۱۹۳۴ قهرمان شده بودند در دور بعدی این مسابقات نیز با اقتدار حضور یافته و موفق شدند عنوان دور قبلی شان را تکرار کنند.

ایتالیا با شکست 4-2 مجارستان برای دومین بار با هدایت ویتوریو پوتزو قهرمان جام جهانی 1938 شد.

* برزیل جام جهانی ۱۹۶۲؛

هر جا اسمی از فوتبال و رکوردهای درخشان و خاص هست نام برزیل هم وجود دارد؛ طلایی پوشان کشور قهوه هم پس از کسب جام قهرمانی ۱۹۵۸ در جام جهانی بعد در سال ۱۹۶۲ به فینال رفته و بار دیگر این عنوان را از آن خود کردند.

برزیل با شکست 3-1 چکسلواکی در فینال جام جهانی 1962 برای دومین دوره پیاپی قهرمان شد

* آرژانتین جام جهانی ۱۹۹۰؛

یکی از تلخ ترین فینال‌های تاریخ برای فوتبالدوستان ایرانی که اغلب از سبک فوتبال آمریکای جنوبی لذت می برند فینال جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا و دیدار بین آلمان غربی و آرژانتین بود. یاران مارادونا پس از قهرمانی در ۱۹۸۶ با شکست آلمان غربی، تا فینال پیش رفتند ولی در بازی نهایی با یک پنالتی مشکوک مغلوب ضربه آندریاس برمه و تیم حریف شده و نایب قهرمانی را با قهرمانی دور قبل عوض کردند.

اشکهای ماندگار مارادونا پس از شکست برابر آلمان غربی در فینال جام جهانی 1990

* برزیل جام جهانی ۱۹۹۸؛

هم تیمی های رونالدو برزیلی وقتی برای دفاع از عنوان قهرمانی شان در سال ۱۹۹۴ راهی فرانسه شدند تا در جام جهانی ۱۹۹۸ شرکت کنند، با کمترین مشکل به فینال رفتند ولی در پایان فرانسۀ میزبان جام را به مهمانش نداد تا برزیلی ها با گریه نایب قهرمانی شان را جشن بگیرند!

برزیل هجومی با بازیکنان دوست داشتنی آن قدر آماده بود که کمتر کسی فکر می کرد در فینال 3-0 به فرانسه ببازند و اینگونه مغموم شوند!

* آلمان جام جهانی ۲۰۱۸؛

آیا شاگردان یوآخیم لو پس از شکست در دیدار اول برابر مکزیک این توان را دارند که از جا برخاسته و مسیر سخت تا فینال را طی کنند؟ اگر این موفقیت برای این تیم رقم بخورد نام آلمان ها نیز در جمع ۳ تیم قبلی جای خواهد گرفت!

اگر مانشافت در قهرمانی هم دبل کند نام «یواخیم لوو» در کنار «ویتوریو پوتزو» ایتالیایی به عنوان مربیانی که دوبار پیاپی فاتح جام جهانی شده اند قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس