آلمان و مکزیک

در روزی که همه انتظار برد آسان آلمان و برزیل را مقابل حریفانشان داشتند، اتفاقات جالبی رخ داد و هر دو تیم در کسب برد ناکام ماندند.

سرویس ورزش مشرق - روز چهارم جام جهانی 2018 روز رونمایی از دو تیم شانس قهرمانی بود اما نتایجی که رقم خورد شگفتی‌های جام بیست و یکم را کلید زد. در این روز آلمان مدافع قهرمانی به سرنوشت آرژانتین سال 90، فرانسه سال 2002، ایتالیای 2010 و اسپانیای 2014 دچار شد و در نخستین دیدار خود با شکست زمین را ترک کرد.

در ادامه مروری کوتاه به 3 بازی برگزار شده در روز چهارم جام جهانی خواهیم داشت:

صربستان 1-0 کاستاریکا

در اولین دیدار صربستان و کاستاریکا به مصاف هم رفتند و کولاروف با یک ضربه ازاد بسیار زیبا دروازه کیلور ناواس را باز کرد تا 3 امتیاز شیرین به حساب صرب ها ریخته شود. (خلاصه فیلم دیدار صربستان کاستاریکا)


آلمان 0-1 مکزیک

اولین شگفتی جام در مسکو رقم خورد و آلمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در روز قضاوت خوب علیرضا فغانی نتوانست از پس مکزیک بر بیاید و با تک گل دقیقه 35 لوزانو نماینده کونکاکاف پیروز شد تا آلمان پس از 36 سال اولین بازی خود را در جام جهانی نبرده باشد. ژرمن ها در جام جهانی 1982 در اولین بازی به الجزایر باختند اما در ادامه به فینال هم رسیدند. (خلاصه فیلم دیدار آلمان - مکزیک)

آرژانتینی ها هم در جام جهانی 1990 در اولین بازی به کامرون 1-0 باختند و مانند آلمان تا فینال صعود کردند.

اما دو دوره اخیر کمی آلمان را نگران کرده چرا که ایتالیا در سال 2010 و اسپانیا در سال 2014 به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در نخستین دیدارهای خود باختند و از گروه خود حتی صعود هم نکردند!

اگر دیدار سوئد و کره جنوبی برنده داشته باشد این باخت برای آلمان مشکل آفرین خواهد شد و صعود این تیم را لااقل به عنوان تیم اول به مخاطره خواهد انداخت و در صورت دوم شدن شاید به صدرنشین احتمالی گروه ششم یعنی برزیل برخورد کند!


برزیل 1-1 سوئیس

به گزارش مشرق، در آخرین دیدار روز چهارم همه منتظر برد طلایی پوشان برزیل مقابل سوئیس بودند و با گل زیبای «فیلیپه کوتینیو» در دقیقه 20 همه چیز مهیا بود اما با شروع نیمه دوم سوئیس روی یک ضربه کرنر و مشکوک به خطا، استیون زوبر دروازه سلسائو را باز کرد تا در شبی که اکثر ستاره های برزیل مثل نیمار کم فروغ و پراشتباه بودند، یک امتیاز به سوئیس رسید و برزیل پس از 40 سال نتوانست در بازی اول خود پیروز از میدان خارج شود. (فیلم خلاصه دیدار برزیل و سوئیس)

برزیل که از شانس‌های اصلی قهرمانی به شمار می رود در ادامه دو بازی نه چندان آسان با کاستاریکا و صربستان خواهد داشت.

جدول رده بندی گروه E را در زیر ببینید:


برنامه بازی‌های روز پنجم (دوشنبه) به شرح زیر است:

* سوئد-کره جنوبی (گروه F) ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران - ورزشگاه نیژنی نووگرود
* بلژیک - پاناما (گروه G) ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران - ورزشگاه فیشت
* تونس- انگلیس (گروه G) ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران - ورزشگاه ولگوگراد آرنا


در همین رابطه بخوانید:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس