کد خبر 865448
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

برای شروع فعالیت های ساختمانی و عمرانی نیازمند ایجاد زمینه های لازم جهت انجام کار بوده که این زمینه ها شامل فرآهم آوردن ماشین آلات و ابزار های لازم، دفاتر مهندسین مستقر در محل و تمهیدات ایمنی سازی منطقه می باشد که اصتلاحا به آن تجهیز کارگاه گفته می شود. این روز ها در هر کارگاه ساختمانی کانکس نیز جز لاینفک هر پروژه بوده که در برخی از آنها تعداد بیش از 10 دستگاه در محل مستقر شده است.
 

مزایای استفاده از کانکس در کارگاه های عمرانی
 

در پیش برد پروژه ها زمان به نوعی سرمایه محسوب می گردد چرا که هر چه زود تر پروژه به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد، بازگشت سرمایه سریع تر اتفاق افتاده و این برابر با سود مالی بوده. حال در هنگام تجهیز کارگاه در گذشته زمان زیادی به ساخت بنا های موقت برای اسکان پرسنل صرف می شده که علاوه بر غیر اصولی بودن می بایست در پایان نیز زمانی را صرف تخریب و پاکسازی محل برپایی آنها می کردیم. اما با وجود کانکس کارگاهی این مشکل از میان برداشته شده است چرا که در مدت بسیار کمی دفاتر و اتاق های اسکان نیرو ها را در هر شرایط آب و هوایی مجهز و هر زمن که نیاز داشته باشیم با توجه به میزان پیشرفت پروژه یا تغییراتی که پس از آن ذز ساختار آن صورت می گیرد می توان کانکس کارگاهی را جابجا نموده و آرایش جدید یا سازماندهی جدیدی انجام داد، ضمن اینکه در برابر زازله و شرایط جوی مقاومت مناسبی داشته  و در پایان نیز می توان از آنها حتی در پروژه های بعدی نیز استفاده کرد.
 

مزایای کانکس کارگاهی :
 

صرفه جویی در زمان تجهیز کارگاه
هزینه های مناسب در هنگام خرید
قابلیت جابجایی کانکس کارگاهی نسبت به پیشرفت پروژه
استفاده آز آن در پروژه های بعدی
اتلاف انرژی کمتر
فروش آن در پایان کار
دارای تنوع در ابعاد و امکانات

 

در هر پروژه ای یک سرس سلسله مراتب و اکیپ های کاری بصورت موازی مشغول بکار بوده که فعالیت آنها از نظر تخصصی با یکدیگر متفاوت است و هرکدام دارای نیرو های انسانی و تجهیزات منحصر بفرد خود می باشند. یکی از مزایای استفاده از کانکس در این کارگاه ها تفکیک فعالیت ها و زیر مجموعه های سازمانی و تخصصی بوده که در بخش مانند بخش عمران یا مهندسین مکانیک  بوده که همگی تحت نظرارت یک مجموعه بزرگتر مانند مجموعه معماری بوده که می توان با مدیران هر بخش جلساتی را در مورد نحوه پیش برد کار یا مسائل تخصصی برگزار نمود.
 

همچنین یک سری کاربرد های عمومی و سرویس دهی نیز برای کانکس در کارگاه ها وجود داشته که مانند آبدارخانه یا سرویس های بهداشتی از نوع پیش ساخته و یا اتاق ژنرتور، انبار که همگی آنها را می توان به راحتی جابجا نمود. کانکس نگهبانی نیز جز این موارد بوده که یکی در کنار درب ورودی اصلی پروژه و در کارگاه های بزرگ ممکن است چند عدد دیگر در بخش های مختلف مانند بخش پارک موتوری یا انبار مصالح نصب شده باشد. این سازه دارای ابعاد نسباتا کوچگتری نسبت به دیگر موارد بوده و وظیفه حفاظت و حراست از مجموعه، ماشین آلات و کنترل بر ایمنی محل کار را برعهده دارد.
 

مصالح قالب مورد استفاده در این سازه ها از آهن آلات  با مشخصات فنی مختلف بوده و عایق بندی دیواره های آنها مانع از اتلاف انرژی می شود. این مورد در زمانهایکه انجام عملیات در فصل زمستان است بیشتر مفید واقع می گردد چرا که از توان انرژی کمتری برای گرم کردن محیط داخلی آنها بسبت به سازه های موقت استفاده می شود. کانکس راکو یکی از تولید کنندگان این سازه های پیش ساخته چندی پیش در طی یک آزمایش به این نتیجه رسیدند که اگر یک سازه پیش ساخته با عایق بندی صحیح و استاندارد را با یک سازه اسکان موقت کارگاهی مقلیشه کنیم، در نوع پیش ساخته میزان اتلاف انرژی 50% کمتر خواهد بود که میزان قابل توجه و مناسبی می باشد.

*این محتوا تبلیغاتی است*

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس