کد خبر 865236
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷
لیونل مسی

شاید حالا و پس از بازی امروز، دیگر این خبر خبری عجیبی نباشد اما ایسلند، یکی دیگر از غول‌های فوتبال جهان را زمین گیر کرد تا نشان دهد که مردان سرزمین یخی در کشتن غول‌ها تخصص دارند.

به گزارش مشرق، سایت اسکواکا در تحلیلی نوشت: سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی باشگاه منچسترسیتی در دقیقه 19 بازی با یک شلیک دیدنی دروازه ایسلند را باز کرد اما آلفرد فینبوگاسون، خیلی زود و پس از سه دقیقه، کار را به تساوی کشاند.

در این بازی، نتیجه برخلاف پیش بینی‌ها رقم خورد و  مردان سرزمین یخی، چون کوهی از یخ در مقابل آلبی‌سلسته ایستادند و این تیم را متوقف کردند اما از این بازی چه نکاتی را آموختیم؟

1-سرجیو رومرو؛ چه حیف که نیستی!
علی‌رغم اینکه رومرو در منچستریونایتد، ذخیره داوید دخه‌آ است اما او در تیم ملی آرژانتین به عنوان دروازه بان فیکس به کار گرفته می‌شود اما مصدومیت زانو، سبب شد تا او نتواند همراه آلبی‌سلسته به روسیه بیاید و راه درخشش ویلی کابایرو در جام جهانی هموار شود. کابایرو در صحنه گل، یکی از مقصران اصلی بود؛ چرا که می‌توانست ضربه سیگوردسن را از منطقه خطر خارج کند اما نه‌تنها او این کار نکرد بلکه توپ را جلوی پای فینبوگاسون انداخت تا این بازیکن شاغل در بوندسلیگا آلمان، تنها چهار دقیقه پس از گل سرخیو آگوئرو، بازی را به تساوی بکشاند و کار را برای آلبی‌سلسته سخت و سخت تر کند!


البته نباید از عملکرد ضعیف مدافعان آرژانتین نیز گذشت. در نیمه اول و در یکی  از خطرناکترین موقعیت‌های ایسلند، پاس به عقب خطرناک مارکوس روخو به کابایرو رسید اما کابایرو فرصت کنترل توپ را نداشت و سریع به زیر توپ زد اما بازیکنان ایسلند توپ را از آن خود کردند و حرکت خوبی را آغاز کردند که با کم‌دقتی مهاجم ایسلند از دست رفت.از سوی دیگر، هالدورسن، دروازه بان تیم ملی ایسلند با نمایش خارق‌العاده خود نشان داد که داشتن یک دروازه بان مطمئن، چگونه می‌تواند به یک تیم کمک کند. کابایرو حالا سایه سنگین نیمکت‌نشینی را نیز بالای سر خود احساس می‌کند و برای جلوگیری از این امر، چنین نمایش‌های ضعفی نباید تکرار شود.

2-آگوئرو؛ تا 9 نشه بازی نشه!
فرم افتضاح آگوئرو در بازی‌های جام جهانی در بازی مقابل ایسلند به پایان رسید و پای این مهاجم در بازی مقابل مردان سرزمین یخی در جام جهانی به گلزنی باز شد. تا پیش از این مسابقه، آگوئرو در هشت بازی جام‌جهانی آفریقای جنوبی و برزیل موفق به گلزنی نشده بود. او ضربه بلوکه شده مارکوس روخو را دریافت کرد و با چرخشی دیدنی، دروازه هالدورسن را باز کرد.
سامپائولی این مهاجم 29 ساله را به گنزالو هیگوایین در خط آتش تیمش ترجیح داد و آگوئرو، پاسخ اعتماد کادر فنی تیمش را به خوبی داد و با شماره 19، در دقیقه 19 بازی موفق به گلزنی برای تیمش شد. درست است که این بازی، جزو بازی‌های خوب آگوئرو نبود اما تمام‌کنندگی آگوئرو نشان داد که او می‌تواند نقش مهمی در تیم ملی آرژانتین داشته باشد.

3- ایسلند نیازی به مالکیت توپ ندارد!
مردان خورخه سامپائولی در بازی امروز، توپ را مال خود کردند و ماسکرانو، با پاس‌های بسیار زیاد، نقشی همانند نقش بوسکتس در بارسلونا را ایفا می‌کرد. آرژانتین سامپائولی با حدود 80 درصد مالکیت توپ از این نظر آمار خوبی را از آن خود کرد. مردان سرزمین یخی در تمام طول بازی، تنها 132 پاس ارسال کردند و 8 شوت را راهی دروازه ویلی کابایرو کردند که این آمار، آن‌ها را فعال‌تر از رقیب قدر نشان می‌دهد.( 674 پاس و 27 شوت)


روش بازی هیمیر هالگریمسون و تیمش در این بازی، دفاع پرتعداد و استفاده از سرعت بازیکنانش در ضدحملات بود و در نهایت نیز این تاکتیک منجر به یک نتیجه تاریخی برای ایسلندی‌ها شد. پرتاب اوت دستی بلند نیز در دستور کار ایسلندی‌ها بود اما اگر بازیکنان تیم ایسلند به خصوص گودمونسن، دقت بیشتری داشتند نتیجه می‌توانست با برتری ایسلندی‌ها همراه شود!

4- مسی همه کار کرد جز گلزنی!
هر موقع که آرژانتین شکست می‌خورد؛ بازی لیونل مسی مورد بررسی موشکافانه و دقیق قرار می‌گیرد. او در بازی مقابل ایسلند به خوبی در فضاها قرار گرفت و تیمش را در امر حمله یاری کرد اما در زدن ضربات آخر و دادن پاس‌های کلیدی، یک عملکرد ناموفق را ارائه داد. دیگر بازیکنان خط آتش آلبی‌سلسته در حد و اندازه‌های مسی ظاهر نشدند و نتوانستند آرژانتین را در راه کسب پیروزی یاری کنند. 64 دقیقه از زمان بازی گذشته بود که یک پنالتی برای آرژانتین به دست آمد و همه منتظر اولین گل مسی در جام جهانی 2018 روسیه بودند؛ اما وی ضربه پنالتی را به دستان دروازه بان ایسلند زد تا رویای آرژانتین برای کسب پیروزی در اولین بازی، به نتیجه نرسد.  در نهایت

بیایید نگاهی به آمار مسی در بازی امروز بیندازیم:


115 لمس توپ
84.5 درصد دقت پاس
71 پاس
60 پاس صحیح
11 شوت
9 دریبل
7 بار از دست دادن مالکیت توپ
4 مرتبه گرفتن خطا
3 شوت در چهارچوب
3 خلق موقعیت
1 پنالتی از دست رفته

5-نشانه‌هایی از یک تیم خوب!
ایسلند، اولین بار در جریان رقابت‌های یورو 2016 نام خود را به عنوان یک تیم قدرتمند مطرح کرد. آن‌ها در بازی اول یورو 2016 در مقابل پرتغال به تساوی 1-1 رسیدند و در ادامه رقابت‌ها با حذف انگلستان، نام خود را به عنوان یک تیم غول‌کش مطرح کردند. در بازی ایسلند و پرتغال، مردان سرزمین یخی با یک دفاع منسجم توانستند مانع از درخشش کریستیانو رونالدو شوند؛ کاری که آن‌ها امروز در مقابل مسی نیز انجام دادند و او را نیز متوقف کردند.
آن‌ها مسی را مجبور به شوت زدن از راه دور کردند؛ شوت‌هایی که حاصلی برای آرژانتین و مسی نداشت. ایسلندی‌ها می‌دانند که کرواسی و نیجریه نیز قابل شکست‌دادن هستند و به این امید، به دنبال صعود از گروه خود هستند. به نظر شما آیا مردان سرزمین یخی می‌توانند این کار را انجام دهند؟!

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس