هنیه

دو مقام آمریکایی طی روزهای آینده برای پیگیری طرح موسوم به "معامله قرن" به سرزمین‌های اشغالی، مصر، اردن، قطر و عربستان سفر خواهند کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، طی روزهای آینده "جرد کوشنر" داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلات فرستاده آمریکا در خاورمیانه به منظور بررسی اوضاع نوار غزه و بازاریابی برای طرح موسوم به معامله قرن به منطقه سفر می‌کنند.

منابع آگاه گفتند که این دو مقام آمریکایی طی روزهای آینده به سرزمین‌های اشغالی، مصر، اردن، قطر و عربستان سفر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش حماس به حمایت سازمان ملل از ملت فلسطین

شب گذشته کوشنر و گرینبلات و نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدارها گفت‌وگوهای نتیجه‌بخشی درباره تلاش‌های آمریکا برای تقویت سازش در منطقه و تامین نیازهای انسانی در غزه و اقدامات اخیر آمریکا با همکاری سازمان ملل صورت گرفت.

منابع غربی چهارشنبه گذشته گفتند که گرینبلات بیستم ماه جاری میلادی (30 خرداد) برای بررسی اوضاع انسانی با مقامات قطر به دوحه سفر می‌کند.

این منابع گفتند که دیدگاه گرینبلات با دیدگاه قطر درباره ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بدون ورود به پیچیدگی‌های سیاسی مسئله آشتی فلسطین و محاصره نزدیک است.

منابع مذکور تاکید کردند که گرینبلات چراغ سبز تل‌آویو برای ورود فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بدون نیاز به گرفتن امتیازاتی از حماس در برهه کنونی، دریافت کرده است.

تماس تلفنی هنیه و مسئولان امنیتی مصر

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و مسئولان سازمان اطلاعات مصر تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

هنیه در این تماس از اقدامات اخیر مصر در راستای کمک به مردم غزه و بازگشایی گذرگاه "رفح" در طول ماه رمضان تمجید کرد.

مسئولان سازمان اطلاعات مصر نیز در این تماس اعلام کردند که کمک‌ها به غزه ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس