طیبه سیاوشی

امید و ازدواج و رفاه بیشتر سرمایه نیست؛ «حضور زنان در ورزشگاه‌ها سرمایه است!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

سرگیجه‌های «جریان خاص» پس از برد ایران از مراکش

پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل مراکش در چارچوب رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، برخی چهره های اصلاح طلب، صحبت های عجیب و غریبی را در واکنش به این پیروزی ابراز داشتند.

«مصطفی کواکبیان»، از نمایندگان مجلس در یک توییت در همین باره ضمن تبریک به اعضای تیم ملی فوتبال نوشت: به امید پیروزی بر تیمهای پرتغال و اسپانیا.

کواکبیان همچنین یک گاف توییتری هم داد و توییت یک ورزشکار فلسطینی الاصل ساکن فرانسه را با عنوان "حمایت فدراسیون فوتبال فلسطین از مراکش" تفسیر کرد که با واکنش‌های بسیاری مواجه و در نهایت مجبور به اصلاح شد.

«الیاس حضرتی»، مدیر مسئول روزنامه اعتماد و دیگر نماینده اصلاح طلب مجلس نیز نفر بعدی بود که در این رابطه در یک توییت نوشت: گل دقایق پایانی دوباره ثابت کرد تا لحظه آخر نباید ناامید شد.

او همچنین تصریح می کند: فراموش نمی کنیم که امید بذر هویت ماست.

«حسام الدین آشنا»، مشاور رئیس جمهور روحانی هم طی مطلبی در کانال تلگرامی خود از این نوشت که: «برجام زمینه صعود ایران از گروه بازندگان به جام جهانی بود»[1]

*از آرزوی کواکبیان که بگذریم! اظهارات حضرتی درباره تأکید بر امید و مذمت ناامیدی در حالیست که روزنامه اعتماد بعنوان یکی از چند تریبون اصلاح طلب، از مروّجین اصلی فضای یأس و ناامیدی و تأکید بر ناامید بودن مردم ایران است.

تأکیدی که دائما مورد اصرار روزنامه اعتماد قرار دارد.

در واقع مشخص نیست که آقای حضرتی با کدام سابقه و عقبه در حالی صرفا با یک برد فوتبالی، در یک توییت ابراز امیدواری می کند که همه می دانیم ناامیدی قرار نیست از دستور کار اصلی رسانه تحت امر او خارج شود!

جالب آنکه عباس عبدی، از تئوریسین های اصلاح طلب در سرمقاله آخرین شماره روزنامه اعتماد (پنجشنبه گذشته) نوشته است: «نگران، ناامید، خسته: توصیف اجمالی از وضعیت کنونی جامعه ایران است: توصیفی که شاید برخی را خوش نیاید. در گذشته، هیچگاه نه نگران بودم، نه خسته و نه ناامید. دوست نداریم این سخن ها را بگوییم، چون بیم آن داریم که به افزایش نگرانی و خستگی و ناامیدی منجر شود. ولی چاره چیست؟ تا کی می توان زبان در کام کشید؟ اگر سکوت و نگفتن چاره ساز بود، تاکنون چاره کرده بود. نگرانیم. با هر کس که سخن می گوییم نسبت به آینده کشور و ایران نگران است.»

و اما نوشته کنایه آمیز و تلمیح آشنا درباره برد ایران.

اینکه برجام اساسا زمینه چه چیزی جز عبرت و خسارت می تواند، باشد را سوالیست که مردم ایران و البته آقایان آشنا و روحانی باید پاسخ بدهند.

خاصه اینکه مسئله برجام از روز اول لغو بالمرّه تمام تحریم ها بود نه صعود ایران از گروه بازندگان و منزوی شدن آمریکا و غیره... و از طرفی همین «بازندگان» مورد اشاره نیز کشورهایی بودند که آشنا روزگاری می گفت: «می خواهند به ما کمک کنند» و «ما با آنها (گروه بازندگان) در یک کشتی نشسته ایم»!

*** 

امید و ازدواج و رفاه بیشتر سرمایه نیست؛ «حضور زنان در ورزشگاه‌ها سرمایه است!

ایسنا گزارش داد: «طیبه سیاوشی»، از نمایندگان اصلاح طلب مجلس طی یادداشتی در اشاره به بازی تیم ملی فوتبال کشورمان با مراکش نوشته است: 

«دیشب بازی را با مردم و در کنار مردم در سینما فرهنگ تماشا کردم، خانواده‌هایی که زن و مرد و کودکشان باهم و در کنار هم نبرد قهرمانانمان را درنهایت همدلی و همراهی بدون هیچ مشکلی به تماشا نشستند، بله! مردم به هیجان آمدند! فریاد شادی سر دادند و بعد از پیروزی به هم تبریک گفتند. این در کنار هم نشستن خانواده‌ها و این شادی بزرگ موجب افزایش همبستگی ما شد، امیدوارم این نتیجه‌ی خوب، مقدمه‌ای باشد برای ورود خانواده‌ها به ورزشگاه‌های تمام رشته‌های ورزشی و از جمله به استادیوم فوتبال.

همه می‌ترسیدند! ولی عجالتا ایران در کنار غول‌های فوتبال در گروه خود "صدرنشین" است. مردم ما قهرمانان روزهای سختند، حضور دورهمی آنها در ورزشگاه و شادی و نشاط و همبستگی ایجاد شده بین مردم، سرمایه ارزشمندی برای کشور ما و برای جمهوری اسلامی خواهد بود، ان‌شاالله.»[2]

*مسئله عدم توجه نمایندگان اصلاح طلب در مجلس و شورای شهر به مطالبات اصلی مردم ایران، معضلی است که قبل از مردم، دامن اصلاح طلبان را گرفته است.

برخی معتقدند همین رفتارهای مسبوق به سابقه در توجه اصلاح طلبان به مطالبات خود و نه مردم است که موجب شده طی 17 سال گذشته چپ ها در هیچ انتخاباتی رأی اکثریتی مردم را در کشور به دست نیاورند و هیچ رئیس جمهور و هیچ رئیس مجلسی از میان اصلاح طلبان نباشد. مسئله ای که مورد اشاره بزرگان اصلاح طلب نیز قرار گرفته است.[3]

لازم به توضیح است که چهره های جریان چپ غیر از نگاه سرمایه ای به ورود بانوان به ورزشگاه ها از «اعتراضات سال 88» نیز با عنوان سرمایه خود یاد کرده اند.[4]

مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها با رعایت زیرساخت های لازم و تامین دغدغه‌های مقامات و بزرگان کشور امر غیر ممکنی نیست اما اینکه مسائل واجب تر و مهمتر که مبتلی به امروز جامعه ما هستند از نظر معاریف جریان خاص در حضیض توجه و پیگیری قرار دارند، امریست که باید مردم درباره آن قضاوت کنند.

سیاوشی پیش از این مسئولیت مقابله با ریزگردها[5] و برجام روحانی را نیز متوجه رهبری دانسته بود!

*** 

امنیت ایران را تاجزاده حفظ کرد یا سردار سلیمانی؟

«مصطفی تاجزاده»، فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال 88، اخیراً در بخشی از مصاحبه با روزنامه شرق درباره اصلاحات گفته است:

«اصلاحات در ایران هنوز گفتمان برتر در همه عرصه‌هاست؛ یعنی همچنان که اصلاحات، امنیت ایران را چه در زمان آقای خاتمی و چه در حال‌حاضر تأمین و ایران را از جنگ دور کرده، و با تحریم‌ها جنگیده است و کوشیده ایران جایگاه مناسب‌تری در عرصه بین‌المللی به دست آورد و همچنان که همه پذیرفته‌اند اصلاحات مدافع حقوق شهروندی آحاد مردم است و ایران را برای همه ایرانیان می‌خواهد»[6]

*در اشاره به اظهارات تاجزاده بیان چند نکته ضروریست...

یکم: اگر اصلاحات جنگ را از ایران دور کرده پس چرا اصلاح طلبان با جنگ برون مرزی ایران در کشور بوسنی و هرزگوین در دهه 70 مخالف بودند و چرا با نبرد ایران با تکفیری ها در سوریه مخالفت‌های شدیدی ابراز داشتند و آنرا دفاع از دیکتاتوری اسد! نامیدند؟!

دوم: اگر اصلاح‌طلبان امنیت ایران را تأمین کرده اند پس چرا شخص آقای تاجزاده به دلیل فعالیت براندازانه خیابانی علیه نظام اسلامی دستگیر شده و چرا همواره «خیابان»، نقطه کانونی تحلیل‌های اصلاح‌طلبان است و چرا در هر سه فتنه کوی دانشگاه، فتنه 88 و فتنه اقتصادی دیماه 96، رد پای اصلاح‌طلبان دیده می‌شود؟!

از طرفی این جریان هنوز که هنوز است پاسخ دقیقی به این مسئله نداده است که چگونه در سال 88 مستظهر به حمایت عبدالمالک ریگی، تروریست معدوم بود اما سخنی در مخالفت با این قضیه نمی گفت! آیا ریگی موجد امنیت کشور و مردم بوده است؟

سوم: اگر اصلاح‌طلبان امنیت را به ایران آورده‌اند و جنگ را از کشور دور کرده‌اند پس چرا تندترین فحاشی ها و مخالفت های علیه فعالیت های موشکی کشور از سوی همین جریان و منتسبین آن ایراد شده به نحوی که حتی رزمایش‌های موشکی کشور «کم عقلی» هم خوانده شده است؟!

و چهارم: در مسئله ادعای تاجزاده مبنی بر تلاش اصلاحات برای جایگاه بهتر ایران در عرصه بین المللی و جنگ با تحریم ها نیز چند نکته مد نظر است!

اولا چرا کسانی از اصلاح طلبان سابق در نامه ای به رئیس جمهور آمریکا رسما و صراحتا خواستار تحریم ایران شدند؟

ثانیاً چگونه ممکن است جایگاه بهتر ایران با نامه دولت اصلاحات به آمریکا موسوم به «نامه 2003»[7] که سراسر عجز و اظهار خفت در برابر آمریکا بود، تأمین شود؟! و یا چپها چطور تصور کردند که با کدخدا نامیدن آمریکا، کم عقلی خطاب کردن رزمایش های موشکی کشور، عبور از خطوط قرمز نظام و سیاه نمایی از اوضاع کشور، شرایطی بهتری برای کشور بوجود خواهد آمد؟

و ثالثاً آقای تاجزاده بهتر از هرکسی می داند که اصلاح طلبان این روزها با کوبیدن بر طبل ناامیدی و بحرانی بودن شرایط کشور و نیز دادن آدرس خیابان به مردم، در حال دمیدن بر پروژه «اعتراض ظالمانه» هستند که مشخص نیست آیا امثال او پس از وقوع احتمالی این قضیه که پیش لرزه آن در دیماه 96 رخ داد؛ آیا باز هم مدعی ایجاد امنیت برای ایران و مردم ایران خواهند بود یا خیر؟

***

1_http://khabarone.ir/news/16970674

2_https://www.isna.ir/news/97032612067/

3_mshrgh.ir/800614

4_mshrgh.ir/800614

5_mshrgh.ir/824424

6_http://sharghdaily.ir/fa/main/print/189363

7_https://www.farsnews.com/news/8904220050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    چرا بانوان در مسابقاتی که زنان در ورزشگاه باهم رقابت میکنند مثل فوتبال بانوان و دوومیدانی بانوان به ورزشگاه نمی روند؟!!! عقده تماشای بازی مردان نامحرم را دارند؟!!!
    • فريبرز سپنتا IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      واقعنا فعلا در رقابتهاي بانوان سالنها را پر كنيد تا بعد ...
    • امیر IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      «برجام زمینه صعود ایران از گروه بازندگان به جام جهانی بود». الله اکبر!!! انقد خندیدم رودم پاره شد. مفت خورها
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      موافقم
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      کاملا نظردرستی است.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      کدوم بازی؟چه کشکی؟چه پشمی؟ اینهمه مسابقات بانوان داریم تماشاگر نداره اینا دردشون اینه که تو اقتصاد و سیاست گند زدن فقط میخان هوچیگری کنن کار اصلاح طلب ها فقط دادوبیداد وگرنه یه شهردار بلد نیستن انتخاب کنن
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      با شادی مردم بهمراه پرچم زیبای جمهوری اسلامی ایران تمام رشته های لیدرهای مدعی اصلاح طلبی پنبه شد. مشرق روی موضوع بازم کار کنید . یاعلی
    • علی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      13 62
      منم دوست دارم بازی های بانوان رو برم ببینم. واقعا این چه وضعی هستش باید اجازه بدهند بانوان بروند بازی های مردها رو ببینند و مردها بتونند بروند بازیهای بانوان رو ببینند به ضرس قاطع همه مردها میرن بازی بانوان رو ببینند، اون وقت ازادی خالی میشه بانوان بیان فوتبال مردها رو ببینند.
  • برزو IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    یادمون باشه تشکیلات خودگران که اتفاقا فدراسیون فوتبال فلسطین دستشه به رهبری محمود عباس و امثال صائب عریقات از دشمنان ایران هستند و گروههای جهادی حاضر در غزه حامی ایران
  • جواد IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    کدام خر بلا نسبت شماها می گوید برجام برای ایران امنیت آورد؟ یا برجام و اصلاحات باعث شدند که فوتبال ایران به جام جهانی برود؟ اصلا مگر برجام غیراز(تکرار شدن ترکمانچای وگلستان ) نتیجه ی دیگری هم داشته؟ اگرداشته چرا نایس/نانسی به اعضای فوتبال ایران کفش نداد؟ آقای اصلاحات؟؟؟
    • دل ناگرون IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      از تعداد منفی هایی که گرفتی معلومه!!!!!!
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      همینکه به تو افسار زد یعنی امنیت
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      ۰۹:۴۰ - جناب این منفی ها فیک هستن و یک افسادطلب عقده ای که عقدی اکثریت پنداری دارن با فیلتر شکن ساختن ، اکثریت فیک
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      ۰۹:۴۰ - جناب این منفی ها فیک هستن و یک افسادطلب عقده ای که عقدی اکثریت پنداری دارن با فیلتر شکن ساختن ، اکثریت فیک
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      اولا نایک نه نایس دوما خطاب به اون شخص که میگه منفی ها فیک هستن، وقتشه از خواب بیدار شین اینجا یه سایت وابسته هست تو جامعه منفی هاتون خیلی بیشتر هست با واقعیت کنار بیاید تو سایت هایی مثل فارس مثبت منفی رو برداشتن و نظرات سانسور کامل هست تا صورت مسئله پاک بشه اما حقیقت که اقلیت بودن شماست روشنه
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      2 1
      هر دو طرف در اغلب مواقع شررررررر تحویل مردم دادید پس لطفا هیس! چرت نگید.... فقط ایران....
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      ۱۰:۵۸ منفی ها کار یه نفره البته خودتم میدونی فقط کافیه وی پی ان داشته باشی مشرق تو این چند سال مثبت منفیش هیچ وقت به ۱۰۰۰ تا نرسید و تو ۵ دقیقه ۱۰۰۰ منفی یعنی جیره بهش رسوندن فعال شده خخخخ
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      به IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ده هزار سال انسانها به امثال گالیله منفی دادند و گفتند خورشید دور زمین می گردد. آیا خورشید دور زمین گشت؟ سرمایه گذاری اصلاح طلبان هم بر حماقت و بلاهت مردم است.
  • US ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    13 9
    اصلا حرف حساب شماها چیه و دنبال چی هستید؟
  • سعیده IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    طیبه خانم کسی رفاه و امنیت ندارد چطور میرود ورزشگاه بازی تماشا کند آنکه همه چیزش جور است زمان بیکاری برای دیدن بازی و تفریح دارد شما هم اول به مسئولیت خودتان درست رسیدگی کنید بعد با حرفهای دهان پر کن خودتان را مطرح کنید.
    • زهرا IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      احسنت به این میگن حرف حساب
  • DK ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    زنده باد اصلاحات
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      معلومه اربابات جیره این ماهت رو کامل پرداخت کردن هم مثبت میزنی هم مجیزشونو میگی
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      زنده باد اصلاحات و اسهالات
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    این زن را یک روز به ورزشگاه ببرید تا هرچی....نثارش کنند تا بازم ببینیم میگد بریم ورزشگاه یا بعدش به بچه هاش میگد نه دخترم ورزشگاه جای بدیه نثارت میکنند یا... خطرناکه اجازه نمیدم برید ما برای خوب جلوه دادنمان این شعار را میدیم مردم بهمون رای بدند
    • Mdsh IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      8 41
      تازه ما پسر هستیم میریم ورزشگاه ... ادمای‌ زور زیاد دیگه زنان برن باید ...
  • احدی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    اصلاح طلبا از هر موقعیتی برای عقده گشایی استفاده میکنند آقای کواکبیان امسال حضور مردم در روز قدس بی نظیر بود نتونستین شعار نه غزه نه لبنان بدین ناراحتیتو اینجا بروز دادی فکر کنم طیبه خانمم قرص هاشو نخورده بوده بازم هزیان گویی کرده
  • DK ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    لطفا سخنان بی ارزش اشخاص بی ارزشی مانند تاج زاده را اصلا دنبال نکنید
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      آره واقعا معلوم نيس چي ميزنن كه اينطور خزعبلات ميگن!
  • AE ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    آقایان ابتذال طلب شما در برجام جامی را گرفته اید که همیشه تاریخ در کلکسیون افتصاح های شما باقی خواهد ماند پس دیگر نگران جام جهانی نباشید وطن فروشان ...
  • احمد IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    احتمالا منظور آقای آشنا این است که چون شرکت نایک حاضر شده پس از توافق برجام و رفع تحریمها به تیم ملی ماکفش دهد این کار تاثیر درپیروزی تیم ماداشته است!!!
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    منفی ها خودش نمایان گر خیلی چیزهاست
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      نمایانگر استفاده مزدورهای لیبرال از فیلتر شکنه هیچ وقت مشرق ۱۰۰۰ تا مثبت و منفی نداشته کار یه توله مزدوره
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      9 138
      یعنی اگر تمام دنیا بگویند خورشید دور زمین می چرخد یعنی حرفشان درست است؟ دموکراسی جهل مرکب است.
  • علی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    متاسفانه افراط و تفریط در مسائل مختلف از جمله فرهنگی در کشور دیده میشود بهتر بود به این خانم متذکر شد آیا قبل از فرهنگ سازی میشود زمینه حضور بانوان در مسابقات را فراهم کرد وقتی عده ای در استادیومها رکیک ترین فحاشی ها را میکنند ؟ آیا بانوان میتوانند در بعضی سالنها مخصوصا کشتی و یا وزنه برداری و بعضی ورزشها که مردان با اقتضای آن ورزش باید لباس ... بپوشند وارد شوند دیدن این وضعیت برایشان چه ارمغان خواهد داشت جز ..... بهتر است امثال ایشان برای تهییج احساسات جوانان حرفهای بدون پشتوانه مطالعاتی نزنند
  • ایرانی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    15 44
    ببخشیدا ولی فکر کنم این حناها دیگه رنگش از بین رفته اینطور نیست؟!!
  • بهرام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    واقعا من موندم چرا سایت جماران بیشتر به تبلیغ و بیان نظرات مهره های سوخته و خائن و مجرمی مث تاجزاده می پردازد
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    هذیان گویی اصلاح طلبان فتنه گر شروع شد. شوک برجام سنگین بوده.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    13 53
    سرکار طیبه سیاسی ؛ خانمی هستم با تحصیلات تکمیلی از بهترین دانشگاه کشور (تربیت مدرس ) از سال 88 بیکارم در هر گزینشی و...پارتی امان مردم را بریده است با رانت به مجلس رفته ای و بر مشکلات واقعی مردم چشمانت را بسته !!!!؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    من نمیدونم چطور میشه که من نه خونه دارم نه بسترکاری دولت برام فراهم کرده .بعد باید برم ورزشگاه کسانیکه میلیونی حقوق میگیرن رو تشویق کنم !!؟ من نمیدونم این اصلاح طلب ها تا کی میخوان مردم رو فریب بدن و کمبودها وخواسته های اصلی مردم(شغل ،مسکن،ازدواج)رو رفتن به ورزشگاه وکنسرت نشون بدن بابا بسه دیگه شرمم خوب چیزیه.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    11 6
    کسانی که جامعه ایران را "نگران، ناامید، خسته" می پندارند زبان حال خود را می گویند جامعه ایران امیدوار به اینده و شاداب است و این دشمن و ایادی داخلی انها هستند که از مقاومت ملت ایران خسته شده اند.
  • آشنا IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    دمت گرم خوب گفتی.دختر من نه کاری داره نه ازدواج کرده بلند شه بره ورزشگاه بگه چی!!؟ روحانی مچکریم!!؟
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    چپ ها لااقل حیا کنند و در قضایای مرتبط با سرنوشت اکثریت مردم ایران است، حرفهای بدون مطالعه نزنند. البته اگر غرض خاصی ندارند!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    6 189
    تاجزاده هنوز همون خوی فتنه گری و نوکری اربابان غربیش رو داره باید هم دم تکون بده
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    8 183
    اینها همه مریض روانی هستن.یه بیمارستان روانی آشنا تاسیس بشه برای درمان
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    9 222
    جونورای اسلاحتلب
  • آرش IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    6 174
    همتون سرو ته یکی هستید!!!
  • آشنا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    سلام خدمت طیبه خانم محترم که هر از چندی برای دلخوشی خودتان باب سخن می گشایید کاش چند روزی به شهرها و خانه ادم هایی سفر کنید که دغدغه ورزشگاه را ندارند چرا که فرصتی ندارند به این مسایل بپردازند خواهر عزیرم به شما توصیه می کنم به نیازهای سلسه مراتبی مازلو رجوع منید بعد در مورد کشور تصمیم گیری نمایید مازلو در این سلسله نیازها بیان می کنند وقتی نیازهای فیزیولوژیک تامین شد صعود می کند به مرحله امنیت وقتی امنیت تامین بشود به شکوفایی و مدارج بالاتر اما سوالم از شما این است وقتی کسایی هستند در کشور که هم امنیت و نیازهای فیزیولوزیکتان را برآورده می کنند نیاز به حضور زنان در ورزشگاه 100 به ذهن تان خطور خواهد کرد چرا که مردم از امکانات شماها برخوردار نیستند و فقط نظاره گر شماها هستند که همیشه از سفره ملت بدون هیچ تلاشی بیشترین سهم را برداشتید لطفا بجای اینکه وقتتان را در مجلس به مسایل اختصاص بدید به فکر سکه ای باشید که هزاران زن سر ماه منتظرن سکه ای که قیمت آن نزدیک به 2 و نیم میلیون است بابت مهریه اشان از شوهرانشان بگیرندو در صورت عدم پرداخت صدور حکم جلب و راهی زندان شدن در انتظارشان است بنظرت کدام نیاز در اولویت است؟ لطفا تامل کنید
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    6 142
    برجام اگر باعث امنیت شد پس چرا برجام دو به همین بهانه داره قالب میشه؟؟
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    ما هم میتونیم یه گروه بزنیم فقط مثبت بدیم!!!با تعداد منفی و مثبت نمیشه جامعه رو اداره کرد!
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    7 183
    خوبه توله جیره خور همچنان فعاله و برای اربابش جهاد میکنه با فیلتر شکن الحق سگ وفاداریه
  • داداش IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    8 130
    زن کالا نیست. زن وسیله ارضای مردان نیست. زن وسیله نیست. زن انسان است. مادر خلقت پس از خدا زن است. زن مظهر پاکی و حیا و وفاداری است. نه منشی پولدارها
  • SE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    0 0
    هیچکدام مردم
  • DE ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    0 0
    الی برکت الله
  • DE ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    0 0
    الی برکته الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس