کد خبر 864647
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
مایک پامپئو

«مایک پامپئو» که از ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به وزارت خارجه رسیده، در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ در کره جنوبی درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی، به خبرنگار خبرگزاری فرانسه توهین کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که تنها یک ماه و ۱۸ روز از آغاز وزارت خارجه «مایک پامپئو» در دولت دونالد ترامپ می‌گذرد، عصبانیت او در مواجهه با سوالات یک خبرنگار درباره کره شمالی توجه فعالان رسانه‌ای در آمریکا را به خود جلب کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در سئول کره جنوبی با سوال ساده و طبیعی خبرگزاری فرانسه درباره نحوه راستی‌آزمایی درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی و برگشت‌ناپذیری آن روبرو شد، اما این سوال به مذاق او خوش نیامد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی این هفته با حضور در سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده و سندی را امضا کردند که ترامپ از آن با عنوان «جامع» یاد کرد. با این وجود، در متن این توافق کوتاه و چند خطی، به نحوه راستی‌آزمایی از تعهدات طرفین هیچ اشاره‌ای نشده و دو طرف صرفا تعهداتی کلی از جمله خلع سلاح اتمی کره شمالی و در مقابل تضمین امنیتی واشنگتن به پیونگ‌یانگ مطرح شده است.

در ادامه متن گفت‌وگوی خبرنگار فرانسه با وزیر خارجه آمریکا درباره این توافق، آمده است:

خبرنگار: آقای وزیر خارجه می‌خواهم از شما درباره "راستی آزمایی و برگشت ناپذیری" (خلع سلاح کره شمالی)  سوال کنم. شما روز گذشته گفتید که که این تنها هدف ما است و واضح است که خواهان چنین چیزی هستیم اما در بیانیه (سند امضا شده بین ترامپ و کیم) چنین چیزی نیست. چرا در بیانیه نیست؟

پامپئو: در بیانیه هست. شما اشتباه می‌کنید.

خبرنگار: چطور می‌گویید که در بیانیه است؟ من ..

پامپئو: ببنید به خاطر اینکه تاکید بر (خلع سلاح اتمی) "کامل" شامل راستی آزمایی و برگشت ناپذیری می‌شود. شما می‌توانید درباره معنا شناسی بحث کنید اما اجازه بدهید به شما اطمینان بدهم که  این موضوعات (راستی آزمایی و برگشت ناپذیری) در سند هست.

خبرنگار: رئیس‌جمهور (ترامپ) گفت که درباره (خلع سلاح اتمی) راستی آزمایی خواهد شد.

پامپئو: البته که می‌شود.

خبرنگار: شما می‌توانید کمی بیشتر به ما درباره این موضوع صحبت کنید؟

پامپئو: فقط می‌خواهم شما این را بدانید که می‌توانید این سوال را از من بکنید. صادقانه بگویم که این سوال را توهین آمیز، مسخره و چرند می‌دانم. باید با شما رو راست باشم. این شبیه به بازی است اما در موضوعات جدی شبیه به این نباید بازی کرد.

خبرنگار: چطور راستی آزمایی خواهد شد؟ آیا شما درباره این موضوع صحبت کردید؟

پامپئو: یک روش اقدام و شیوه عمل (مدالیته) قرار است ایجاد شود. کار زیادی باید انجام شود و راه طولانی در پیش است و باید به چیزهای زیادی فکر شود اما مزخرف نگویید. این حرف‌ها را نزنید. این کار سازنده نیست و مزخرف گفتن غیرسازنده است و مفید نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس