کد خبر 864613
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
 دیدار فرستاده رهبر کره شمالی با ترامپ و پمپئو

وزیر خارجه آمریکا از همکاری واشنگتن، سئول و توکیو و همین طور کل جهان برای خلع سلاح کامل کره شمالی خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو کی بی اس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزرای خارجه ژاپن و کره جنوبی تاکید کرد: واشنگتن، سئول و توکیو و همین طور کل جهان برای خلع سلاح کامل، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر کره شمالی همکاری و تلاش خواهند کرد.


وی این اظهارات را امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک به همراه کانگ کیونگ ووها وزیر خارجه کره جنوبی و تارو کونو وزیر خارجه ژاپن در شهر سئول بیان کرده است.

پامپئو در ادامه افزود: اتحاد سه کشور کاملا مستحکم و قوی است و ما روابط دوستانه و نزدیکی را ایجاد کرده ایم و به همکاری نزدیک خود درباره مسائل مربوط به کره شمالی ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

پامپئو: کره شمالی باید ظرف ۲ سال و نیم خلع سلاح هسته‌ای شود

پامپئو باز حرف خودش را زد



وزیر خارجه آمریکا ضمن اشاره به اظهارات اخیر دونالد ترامپ که گفته بود "اگر کره شمالی به خلع سلاح هسته ای دست یابد، آینده درخشانی خواهد داشت،"، گفت: ترامپ این دیدگاه را به روشنی در جریان سفر ماه نوامبر به سئول ابراز داشته است.

پامپئو اظهار داشت: آمریکا در حال به تصویر کشیدن یک کره شمالی است که با جهان همگراتر باشد و کیم جونگ اون نبز همین دیدگاه را دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با هرگونه لغو گام به گام و تدریجی تحریم ها علیه کره شمالی مخالفت کرده است.

وی در این باره گفت: کره شمالی تا زمانی که خلع سلاح کامل اتمی را به نمایش نگذارد هیچ تخفیفی در تحریم‌هایش داده نخواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس