کد خبر 864443
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا امروز بار دیگر گفت، قیمت نفت بیش از حد بالاست و این تقصیر اوپک است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، با وجود اینکه با قوت گرفتن گمانه زنی ها در مورد احتمال تعدیل توافق کاهش تولید در نشست ماه جاری اوپک و متحدانش، قیمت نفت کاهش یافته است، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امروز بار دیگر گفت، قیمت نفت بیش از حد بالاست و اوپک را در این زمینه مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر بخوانید:

نوسان قیمت نفت پس از دیدار اون با ترامپ

قیمت جهانی نفت در طی سال گذشته و پس از آنکه اوپک و متحدانش از جمله روسیه شروع به محدود کردن تولید نفت خود کردند، حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است. برخی تولید کنندگان در هفته های اخیر اقدام به افزایش تولید نفت خود کرده اند و در حالی که اعضای اوپک خود را برای نشست ۲۲ وین آماده می کنند، تحلیلگران معتقدند، چشم انداز بازار نفت در ماه های باقی مانده از سال ۲۰۱۸ نامشخص است.

در آمریکا، رشد قیمت بنزین می تواند موجب پررنگ شدن نارضایتی ها از دولت ترامپ شود. در حالی که آمریکا همزمان با آغاز سفرهای تابستانی وارد فصل اوج مصرف شده، قیمت بنزین در این کشور به نزدیکی ۳ دلار در هر گالن رسیده، هرچند که هنوز با رقم ۴ دلاری که در اوج بحران مالی در سال ۲۰۰۸ به ثبت رسید فاصله دارد.

ترامپ در یک پست توئیتری جدید نوشت: «قیمت نفت بیش از حد بالاست. باز هم دست اوپک در کار است. این خوب نیست.» وی در ماه آوریل هم توئیت مشابهی در انتقاد از قیمت بالای نفت و نقش اوپک در این زمینه منتشر کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس