کد خبر 864442
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۶
جام جهانی

در همه ادواری که تیم میزبان برگزار کننده دیدار افتتاحیه بود فقط دو تیم موفق شدند در پایان جام جهانی را در خانه خود نگه دارند.

سرویس ورزش مشرق – در حالی که رکورد قهرمانی های جام جهانی نزد برزیل از آمریکای جنوبی است و بسیاری از فوتبالی ها این قاره را مهد فوتبال و معدن بی پایان فوتبالیستها می دانند ولی تنها دو کشور اروپایی بودند که موفق شدند در کشور خود جام جهانی را میزبانی کرده، بازی افتتاحیه را هم انجام بدهند و در نهایت قهرمان شوند.

ایتالیا در سال ۱۹۳۴ برای اولین بار موفق به انجام این کار شد. این تیم دیدار افتتاحیه را با آمریکا برگزار و ۷-۱ این تیم را شکست داد و در نهایت به فینال رسید و قهرمان شد.

۳۲ سال بعد و در حالی که انگلیس میزبان این رقابتها بود این رکورد از انحصار ایتالیایی ها درآمد. انگلوساکسون ها که ادعا می کنند ابداع کننده ورزش فوتبال هستند در انگلیس دیدار افتتاحیه را مقابل اروگوئه برگزار کردند و با تساوی بودن گل به استقبال بازی دوم خود رفتند. این تیم هم در ادامه به فینال رسید و توانست تنها قهرمانی اش در جام جهانی را در خانه خودش جشن بگیرد.

اگر روسیه بتواند در این دوره از مسابقات قهرمان شود (که خیلی بعید به نظر می رسد) سومین کشور از این حیث خواهد بود که به این افتخار دست پیدا می کند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
    0 1
    پس فرانسه چی؟؟ (1998)
  • مجید گودرزی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
    0 1
    فرانسه جام جهانی 1998 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • هاشم IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
    0 0
    فرانسه سانسورشده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس