تب جام جهانی در خیابان های روسیه

با مرور افتتاحیه های جام جهانی به دو نکته جالب برمی خوریم که احتمال دارد دیدار روسیه - عربستان سرنوشتی مشابه با آن داشته باشد.

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی فوتبال روسیه در حالی دیدار افتتاحیه جام جهانی 2018 را برگزار می کند که پیش از آن تیم آفریقای جنوبی تنها تیمی بوده که در دیدار افتتاحیه به میدان رفته و در همان دور اول از ادامه مسابقات حذف شده است.

تیم آفریقای جنوبی که در مسابقات سال 2010 دیدار افتتاحیه را برابر مکزیک برگزار کرد اگرچه نباخت و یک – یک تن به تساوی داد ولی نتوانست از گروهش بالا بیاید و در نهایت هم اسپانیا در آن دوره قهرمانی را برای اولین بار به کشور ماتادورها برد.

از آن سو تیم فرانسه آخرین تیمی بوده که میزبانی جام جهانی را برعهده داشت و در نهایت هم قهرمان شد! جام جهانی 1998 فرانسه با دیدار برزیل – اسکاتلند شروع شد ولی در پایان تیم میزبان بود که در فینال جام را بالای سر برد.

به گزارش مشرق، آخرین برد تیم روسیه در جام های جهانی به سال 2002 و جام جهانی مشترک کره و ژاپن برمی گردد که موفق شد در اولین دیدار خود 0-2 تونس را شکست بدهد. پس از آن برد روسیه در جام های جهانی 2002 و 2014 هرگز بردی بدست نیاورد تا 5 دیدار اخیرش در جام های جهانی را با سه باخت و دو مساوی به پایان برده باشد.

روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در جام های جهانی 1994 آمریکا ، 2002 کره و ژاپن و 2014 برزیل حضور داشت و فقط دو برد بدست آورد که هر دو آنها مقابل تیم هایی از آفریقا بوده است.

در جام 94 روسیه توانست کامرون را با نتیجه 1-6 شکست بدهد. اولگ سالنکو در آن بازی 5 گل برای روسیه به ثمر رساند تا رکورد ثبت 5 گل در یک بازی در جام های جهانی را به نام خود ثبت کند. در همان دوره این بازیکن با 6 گل همراه با "هریستو استویچکوف" مشترکا عنوان آقای گلی رقابتها را از آن خود کردند.

در رزوهای آتی مشخص می شود روسیه که با عربستان سعودی و مصر و اروگوئه همگروه است، سرنوشتی شبیه به آفریقای جنوبی خواهد داشت یا فرانسه!

در واقع تا کنون تنها 5 کشور به عنوان میزبان موفق به کسب برد در دیدار افتتاحیه شده اند، البته برزیل با 2 برد بهترین تیم افتتاحیه بوده است. باید دید عربستان ششمین کشور برنده افتتاحیه می شود یا روسیه؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مانی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    14 7
    عربستان مال این حرفها نیست بابا
  • ایان IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    9 2
    خخخخخ عربستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس