کواکبیان

نماینده مردم تهران در مجلس این سوال را مطرح کرد که اکنون جمشید بسم‌الله‌ها در بازار نیستند اما چرا نرخ ارز بالا است؟

به گزارش مشرق، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در جریان بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم در حال حاضر مناسب نیست، شب می‌خوابیم و صبح بلند می‌شویم می‌بینیم قیمت‌ها از این رو به آن رو شده است. 

وی افزود: زمانی که در وضعیت فعلی هستیم، حقیقتا یک دفعه می‌بینیم قیمت‌ها دگرگون شده است،‌ به عنوان مثال؛ تفاوت قیمت خودروها نسبت به یک ماه گذشته 20 میلیون تومان تفاوت کرده است و مردم می‌گویند شما برای چه می‌روید مجلس و در آنجا چه کار می‌کنید؟ 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: ما با این لایحه‌ای که در مجلس آورده‌ایم نمی‌توانیم وضعیت اقتصادی را سر و سامان دهیم، به عقیده من اسکله‌های غیرقانونی در این لایحه دیده می‌شود.

کواکبیان ادامه داد:‌ برخی به من گفتند منظور تو در مخالفت با این لایحه در واقع سپاه و نیروهای نظامی است،‌ خیر، هرگز اینگونه نیست، سپاه که نمی‌رود کالا وارد کرده و تجارت کند، اگر سپاه باشد مسئله دفاعی خود را دنبال می‌کند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: عناصری در این کشور هستند که واقعا قاچاق کالا را دارند، آنگاه ما به کولبران بدبخت گیر می‌دهیم و می‌گوییم تو که کولبر هستی بیخود کردی که کالا جابجا می‌‌کنی.

وی با تأکید بر اینکه ما باید به صورت جدی با قاچاق کالا مبارزه کنیم، گفت:‌ ما سرمنشأهای اصلی قاچاق را فراموش می‌کنیم و به افراد جزئی ایراد می‌گیریم.

وی با اشاره به آمار دولت در حوزه قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: امیدواریم این آمار درست باشد که می‌گویند قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار رسیده است، اما وضعیت جامعه غیر از این را نشان می‌دهد. 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: علت اصلی علت مخالفت من با این لایحه این است که این لایحه به دلیل اینکه 19 ماه قبل تهیه شده است، با توجه به شرایط فعلی پاسخگو نیست، بسیاری از گزارش‌های ما حاکی از این است که گمرک خود ایکسری‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که قاچاق کالا به صورت قانونی انجام شود. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این تشکیک ایجاد شده است، این طرح به کمیسیون اقتصادی بازگردد و در شرایط فعلی لایحه‌ای که تمام منافذ قاچاق کالا و به ویژه قاچاق ارز را ببندد، ارائه شود. 

کواکبیان خاطرنشان کرد: در قدیم می‌گفتند در قاچاق کالا یک جمشید بسم‌الله در چهارراه استانبول بوده است که باعث می‌شده ارز بالا برود، اکنون که این جمشید بسم‌الله‌ها نیستند، پس چرا وضعیت اقتصادی اسفبار است؟ بخشی از علت اصلی گرانی این است که صرافی‌های ما به وظایف خود عمل نمی‌کنند و منافذ قانونی هم باید در این رابطه مشخص شود، بنابراین اگر در کمیسیون اقتصادی این لایحه بازگردد، شاید با شرایط فعلی مواد قانونی دقیق‌تری ارائه شود که ما شرمنده مردم نباشیم.

کواکبیان در خاتمه گفت: کسانی هستند که برای افزایش حقوق چنددرصدی‌شان ساعت‌ها در مجلس بحث می‌کنیم، اما شب خوابیدند و صبح قدرت خریدشان نصف شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    واسه اینه که حسن بسم ا... و اسحاق بسم ا... و سیف بسم ا... که همگی باشند هنوز توی راس کار هستند این بی لیاقتها بروند ارامش و اسایش به بازار و ملت برمیگرده . خواهشا رفتید لاریجانی را هم با خودتون ببرید
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    0 0
    واسه ی اینکه حسن برکت الله اومده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس