کد خبر 864021
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
هواشناسی نمایه

روز آینده سامانه بارشی در دامنه‌های مرکزی و شرقی البرز، سواحل شرقی خزر و شمال شرق کشور فعال است و سبب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در این مناطق خواهد شد.

به گزارش مشرق، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز به سبب نفوذ جریانات شمالی، ضمن خنک شدن 3 تا 5 درجه هوا در استان‌های ساحلی خزر، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

بارش های امسال همچنان ۲۷ درصد کمتر از پارسال

امروز با فعالیت سامانه بارشی در شمال‌غرب،‌ دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شمال‌شرق کشور، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

بعداظهر امروز در شمال‌شرق، شرق کشور، استان‌های سمنان، اصفهان، قم، قزوین، البرز و تهران وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که برخی مناطق با گرد و خاک همراه است. 

روز آینده سامانه بارشی در دامنه‌های مرکزی و شرقی البرز، سواحل شرقی خزر و شمال شرق کشور فعال است و سبب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در این مناطق خواهد شد، در برخی مناطق شمال‌غرب کشور نیز رشد ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فردا شدت بارش‌ها در شرق تهران، شمال سمنان و دامنه‌های شرقی البرز در استان مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود. 

روز آینده در شرق و برخی مناطق شمال‌شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط به ویژه زابل با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود. 

روز پنج‌شنبه از فعالیت سامانه بارشی در کشور کاسته می‌شود و فقط در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های البرز مرکزی رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد و روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. 

امروز خلیج‌فارس و روز چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج است. 

آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی ابری، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 31 و 21 درجه خواهد بود. 

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 43 در جه بالای صفر گرم ترین و شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 18 خردادماه امسال 161.6 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 207.5 میلی متر بود، بنابراین بارش سال جاری 22.1 درصد کمتر از سال گذشته است، همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 219.4 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 26.4 درصد کمتر از سال بلندمدت است؛ بیشترین میزان بارش در هفته 37 متعلق به منطقه آستارا در استان گیلان به میزان 33.3 میلی‌متر بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    0 0
    کدوم تخت ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس