طرح دفاع مقدس

بعد از عملیات آن‌هایی که سرپا بودند، یکی یکی از راه رسیدند خبر همه شهدا و زخمی‌ها را گرفتیم.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - عملیات والفجر8  که طولانی‌ترین عملیات دوران جنگ تحمیلی محسوب می‌شود 75 روز طول کشید و تقریبا تنها عملیات مهمی بود که طی آن رزمندگان دفاع مقدس توانستند منطقه بسیارمهمی از خاک عراق را به تصرف خود در بیاورند به‌طوری‌که در عملیات والفجر8 ارتباط دریایی عراق با خلیج فارس قطع شد.

قبل از عملیات والفجر8  بچه‌های اطلاعات و عملیات زحمت زیادی برای انجام عملیات کشیده بودند. شب عملیات قرار بود که هر یک از این بچه‌ها یک دسته غواصی را به خط هدایت کند؛ بنابراین از هم جدا شده بودند و کسی از هم خبر نداشت.

بعد از عملیات آن‌هایی که سرپا بودند، یکی یکی از راه رسیدند. خبر همه شهدا و زخمی‌ها را گرفتیم. تنها از ابراهیم اصغری(عضو شورای فرماندهی اطلاعات و عملیات لشگر عاشورا) خبری نبود؛ نه داخل شهدا بود نه کسی او را جایی دیده بود. حدس می‌زدیم که شهید شده است.

چند روز بعد، برای شهدای عملیات مراسم برگزار کردیم. شهید منصور سودی (فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ انصارالمهدی (ع) از لشکر 31 عاشورا) نوحه می‌خواند و شهدا را یک به یک نام می‌برد و با نام هر یک شوری می‌گرفت. می‌گفت: ما از قافله شهدا جا ماندیم، فلانی رفت و فلانی رفت ... تا اینکه گفت: ابراهیم هم رفت!

چون ابراهیم مداح بود و هم صنف منصور، وقتی به اسم او رسید بیشتر بی‌تابی کرد و پشت سر هم می‌گفت:

ابراهیم رفت ... ابراهیم رفت

از قضا در همین لحظه ابراهیم با سر پانسمان شده، وارد مجلس شد و یکی داد زد: ابراهیم آمد!

بچه‌ها با دیدن ابراهیم او را در آغوش کشیدند و عزای بچه‌ها به شادی تبدیل شد. البته یک سال بعد ابراهیم اصغری هم به صف شهدای دفاع مقدس پیوست.

ابراهیم اصغری سال 1336 در زنجان متولد شد. وی دانشجو، معلم، ورزشکار، شاعر، نویسنده، کاریکاتوریست، مداح اهل بیت و عضو شورای فرماندهی اطلاعات عملیات لشکر عاشورا بود و در 19 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 به‌عنوان غواص در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

شهید منصور سودی نیز از نیروهای اطلاعات و عملیات بود که درعملیات نصر7 در حین درگیری با دشمن در ارتفاعات «بلفت» به شهادت رسید و حدود 28 سال پیکرش در همان منطقه مفقود ماند تا اینکه در 26 مهرماه سال 94 به وطن بازگشت.

راوی: احمد بیرامی از رزمندگان زنجانی دوران دفاع‌مقدس.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میری IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    12 0
    انشالله روحشان شد که چقدر ماها مدیون این شهدا هستیم خداوند انشالله اه دل این شهدارو از این مسئولان بی کفایت ووطن فروش بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس