کد خبر 863879
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
قیمت نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت افزایش به ۷۶ دلار و ۵۳ سنت رسید.

به گزارش مشرق، در حالی که اظهارات وزیر نفت عراق، تردیدها در مورد قطعی بودن تصمیم اوپک مبنی بر افزایش تولید در نشست آتی این سازمان را بیشتر کرده است، قیمت نفت امروز تغییر اندکی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 7 سنت افزایش به 76 دلار و 53 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز 14 سنت افزایش داشت و به 66 دلار و 24 سنت رسید.

بیشتر بخوانید:

آیا هند خرید نفت خود از ایران را ادامه می‌دهد؟

به گفه تحلیلگران، یکی از علل رشد نسبی قیمت ها، تقویت شاخص ها در بازارهای بورس بوده است. هر 3 شاخص عمده بورس آمریکا روز دوشنبه و در آستانه نشست تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی شاهد افزایش بود. دیگر عامل تقویت جزئی قیمت نفت، نامشخص بودن تکلیف افزایش تولید اوپک بود.

اوپک و متحدانش 18 ماه است که به امید بازگشت ثبات به بازار، تولید خود را محدود کرده اند. این گروه از تولید کنندگان قرار است روزهای 22 و 23 ژوئن در وین دیدار کنند و تصمیم بگیرند که با توجه به کاهش تولید ونزوئلا و احتمال افت صادرات نفت ایران به دلیل تحریم ها، سیاست تولید خود را چگونه ادامه بدهند.

جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق گفته، قیمت نفت همچنان مستلزم حمایت و ثبات است و تولید کنندگان نباید در مورد نیاز بازار به عرضه بیشتر «اغراق کنند.» وزیر نفت عراق همچنین «تصمیمات یکجانبه برخی تولید کنندگان نفت بدون مشورت با بقیه اعضای» توافق کاهش تولید را رد کرده است.

به گفته یک منبع آگاه، عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک به این سازمان گفته که تولید نفت خود را در ماه می افزایش داده و به اندکی بیش از 10 میلیون بشکه رسانده است، اما همچنان از مفاد توافق کاهش تولید پیروی می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس