علی دایی نمایه

سرمربی تیم فوتبال سایپا تأکید کرد، به حضور در تیم ملی فکر نمی‌کند و می‌خواهد در جمع نارنجی پوشان تهرانی بماند.

به گزارش مشرق, علی دایی در حاشیه نخستین تمرین تیم فوتبال سایپا در خصوص شروع تمرینات زودهنگام این تیم اظهار داشت: فکر می‌کنم تیم‌های دیگری هم هستند که تمرینات خود را شروع کرده‌اند. البته به صورت غیررسمی برخی از بچه‌های ما کار خود را آغاز کرده بودند. ما به این دلیل تمرینات خود را زود شروع کردیم که وقت کافی برای بدنسازی داشته باشیم. در حال حاضر نیز برخی بازیکنان که با ما قرارداد دارند همراه‌مان نیستند و برخی بازیکنان نیز در اردوی تیم امید حضور دارند.

 

وی در ادامه افزود: ما شرایط زیاد خوبی را از لحاظ مالی نداشتیم و زودتر از این‌ها نیز نتوانستیم بازیکن بگیریم. باید از درویش تشکر کنم که در روزهای اخیر توانستیم سه بازیکن جذب کنیم. البته از مدت‌ها قبل دوست داشتیم با بازیکنان مدنظر به توافق برسیم، اما آنها به دلیل بلاتکلیفی ما جذب تیم‌های استقلال، ذوب‌آهن و سپاهان شدند. خدا را شکر می‌کنم سه بازیکن خوب جذب کردیم و امیدوارم اکثر بازیکنان خوب خود را نیز حفظ کنیم. با وجودی که برخی از آنها طلب‌هایی از سال گذشته داشتند، اما در تمرینات حاضر شدند، چرا که امسال اهداف بزرگی داریم و قصد داریم از ابتدا امتیازات لازم را کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا همچنین خاطر نشان کرد: مطمئناً بازیکنان دیگری نیز جذب تیم ما خواهند شد. ما بازیکن شماره یک، دو یا سه نداشتیم و بازیکنانی در لیست ما بودند که از بین آنها توانستیم سه بازیکن را جذب کنیم. در برخی پست‌ها نیز ضعف داریم و تلاش می‌کنیم، نفرات جدید جذب کنیم.

دایی در مورد غیبت برخی بازیکنان فصل گذشته سایپا در تمرینات این تیم گفت: برخی بازیکنان مدنظر ما نبودند و برخی دیگر نیز پیشنهادات بهتری داشتند که جذب تیم‌های دیگر شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که تیم سایپا از لحاظ مالی در درجه چه تیم‌هایی قرار دارد، گفت: از این لحاظ ما جز تیم‌های دست پایین هستیم و اصلاً قابل قیاس با تیم‌هایی که رقیب ما هستند نیستیم. خواهش می‌کنم ما را از لحاظ مالی با هیچ تیمی قیاس نکنید!

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ به این سؤال که با توجه به حضور سایپا در سه جام و به خصوص لیگ قهرمانان آسیا نباید شرایط برای حمایت از این تیم مهیاتر باشد، گفت: شرایط را من نباید عوض کنم. من تنها می‌توانم از لحاظ شرایط فنی تیم را بهتر کنم، اما متأسفانه شرایط مالی ما اصلاً و ابداً خوب نیست و باید خیلی بهتر از این حمایت شویم. همان‌طور که اشاره کردید ما امسال در لیگ قهرمانان آسیا حضور داریم و این یک تبلیغ بزرگ برای کارخانه سایپا و فوتبال ایران است و باید نگاهی فراملی داشته باشیم.

دایی خاطر نشان کرد: تا این لحظه که حمایت کافی از تیم ما انجام نشده است تا بتوانیم تیمی خوب را مهیا کنیم. نمی‌خواهم از ابتدای کار با گلایه کار خود را شروع کنم، اما ما در سال گذشته نیز شرایط خوبی نداشتیم و امسال نیز شرایط‌مان بهتر از سال گذشته انجام نشده است . تیم‌هایی که تماشاگر ندارند باید انضباط مالی داشته باشند و در غیر این صورت هیچ حرفی باقی نخواهند ماند. سایپا جز تیم‌هایی است که از سرمایه تماشاگر محروم است و با تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی، سپیدرود و استقلال خوزستان که تماشاگران دارند، قابل مقایسه نیست. تیم‌هایی بدون تماشاگری مانند ما باید حالا که از پوئن طرفدار برخوردار نیستند، حداقل از جنبه‌های دیگر تقویت شوند.

وی در ادامه یادآور شد: در فصل گذشته دیدارهای خانگی ما با حضور 100 تا 200 هوادار برگزار می‌شد و باید بتوانیم نبود تماشاگر را با جنبه‌های دیگر جبران کنیم. متأسفانه تا الان که این مسئله در تیم ما دیده نشده است و با این وجود نیز بازیکن ما خیلی زحمت کشیدند و تلاش کردند. در فصل گذشته با وجود تغییر 60 درصدی تیم و جوان شدن سایپا ما نتایج قابل قبولی را به خصوص در نیم‌فصل دوم کسب کردیم و امسال نیز سعی می‌کنیم خود را تقویت کنیم تا بهتر از سال گذشته نتیجه بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ به این سؤال که آیا حضور او در تیم ملی بعد از جام جهانی به عنوان جانشین کی‌روش صحت دارد یا نه، خاطر نشان کرد: من اصلاً به این مسائل فکر نمی‌کنم و کارم در سایپا را ادامه می‌دهم. مطمئن باشید من در سایپا می‌مانم.

دایی راجع به اینکه کی‌روش امکانات کمپ تیم ملی را به وی نشان داده و این مسئله باعث شده است این ذهنیت به وجود آید که او بهترین جانشین کی‌روش از نظر این مربی است، تصریح کرد: کی‌روش امکانات را به من نشان داد و چیز خاصی نبود. به‌هر حال عقیده من این است که امکاناتی که در حال حاضر در کمپ تیم ملی وجود دارد را مدیون کی‌روش هستیم و او این امکانات را به یادگار برای فوتبال ایران گذاشت. اصلاً در مورد جانشینی من صحبتی با او نداشتیم، ضمن اینکه خود من اصلاً دوست ندارم به این مسائل فکر کنم. من چند سال در صبا و نفت تهران با مشکلات زیادی مواجه بودم، اما خوشبختانه در سایپا به آرامش رسیدم و نمی‌خواهم این آرامش را به راحتی از دست بدهم.

وی در ارتباط با اعلام سازمان لیگ مبنی بر اینکه تیم‌های بدهکار نمی‌توانند در مسابقات لیگ شرکت کنند، اعلامی که هر سال صورت می‌گیرد اما عملی نمی‌شود، گفت: وظیفه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این است که از باشگاه‌ها وثیقه بگیرند. اگر باشگاه‌ها وثیقه در اختیار سازمان لیگ قرار دهند آن وقت هزینه‌های بی‌خودی نخواهند داشت. شما می‌بینید باشگاهی 30 میلیارد هزینه می‌کند، اما به خیلی از تعهداتش عمل نمی‌کند و در آخر هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد و سال بعد به همین روند ادامه می‌دهد، اما اگر وثیقه گذاشته باشد هیچ وقت این چنین هزینه نمی‌کند، بلکه به تعهداتش در قبال بازیکنان و مربیان عمل می‌کند. اگر هم تیمی بدهی بازیکن و مربیانش را ندهد سازمان لیگ نباید به آنها اجازه شرکت در بازی‌ها را بدهد. من هنوز از باشگاه‌های راه‌آهن، پرسپولیس، صبا و نفت طلب‌کارم، در این بین راه‌آهن که در آستانه انحلال پیش رفته، صبا راهی لیگ دو شده و نفت هم به لیگ یک سقوط کرده است و ما نه تنها به طلب‌های‌مان نرسیدیم بلکه به پولی که از جیب خودمان برای این باشگاه خرج کرده بودیم هم نرسیدیم. 

سرمربی تیم فوتبال سایپا در این باره اضافه کرد: شش ماه پیش صحبت‌هایی را با گرشاسبی، سرپرست باشگاه پرسپولیس داشتیم و قرار شد طلب‌مان را پرداخت کند، اما هیچ اتفاقی نیفتاد، کاری می‌کنند خودمان از طریق AFC اقدام کنیم. تا اهرم فشار نباشد اتفاقی نمی‌افتد. ما با معاون وزیر ورزش نیز جلسه داشتیم، اما بعد از آن هیچ اتفاقی رخ نداد. شما ببینید در این مدت بازیکنان و مربیان خارجی پرسپولیس از طریق شکایت به پول‌شان رسیدند، برخی از این بازیکنان حتی یک دقیقه هم برای پرسپولیس بازی نکردند، اما چه پول‌هایی گرفتند. با این حال ما، بازیکنان و مربیان ایرانی نتوانستیم طلب‌مان را بگیریم. تا حرفی هم می‌زنیم هزار حرف و حدیث برای‌مان درست می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به بازی تیم ملی مقابل مراکش در جام جهانی اظهار داشت: فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. بعضی وقت‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که شما اصلاً انتظارش را ندارید. من به بازیکنان تیم ملی امیدوارم. مطمئناً بازی با مراکش اولین بازی و مهم‌ترین بازی تیم ملی است. ما از لحاظ فوتبالی می‌توانیم مراکش را ببریم، اما قطعاً مقابل اسپانیا و پرتغال کارمان خیلی سخت‌تر است. مسلماً کارلوس‌ کی‌روش تمهیدات لازم را برای این بازی اندیشیده است. بازیکنان ایرانی مرد روزهای سخت هستند و اگر بخواهند می‌توانند در این بازی‌ها نتایجی آبرومندانه بگیرند.

دایی در پاسخ به این پرسش که «آیا برای تماشای بازی‌های ایران به روسیه خواهید رفت؟»، گفت: من احتمالاً برای بازی ایران و اسپانیا راهی روسیه می‌شوم، آن هم به خاطر این است که برای این بازی پرواز مستقیم از تهران به کازان است و می‌توانم زود بروم و برگردم، چرا که باید در تمرینات سایپا حضور پیدا کنم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    7 0
    اقای دایی شما قبلا هم گفته بودی هرکی بیشتر لابی کنه اون مربی تیم ملی میشه و فردا صبحش شدی مربی تیم ملی!!! حالا هم عاقلان دانند
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    3 0
    خدا خیرت بده هیچ وقت فکرشو نکن. یه بار فاتحه ی تیم ملی رو با اونهمه ستاره خوندی کافیه برامون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس