کد خبر 863246
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
مرغ

با توجه به هزینه‌های جانبی، اکنون باید قیمت هر کیلوگرم مرغ 9500 تا 10 هزار تومان باشد.

به گزارش مشرق، محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به اعتراضات مرغداران اظهار داشت: با توجه به اعتراضاتی که صورت گرفته، مسئولان قول داده بودند که بعد از تعطیلات به موضوع رسیدگی کنند تا مرغداران از این وضعیت نجات پیدا کنند، اما تا این لحظه هیچ گونه تصمیمی به ما اعلام نشده است.

وی در پاسخ به اینکه قیمت مرغ ظاهراً طی چند روز اخیر ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم گران شده، با رد این موضوع تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های جانبی، اکنون باید قیمت هر کیلوگرم مرغ 9500 تا 10 هزار تومان باشد، اما شاهدیم که در سازمان میادین و تره‌بار که ملاک اصلی توزیع مرغ است، هر کیلوگرم مرغ 6500 تومان به فروش می‌رسد و نباید اگر قیمت کمی افزایش یافت آن را گران دانست، بلکه با این هزینه‌ها قیمت بالای 10هزار تومان را باید گران شدن مرغ نامید.

بیشتر بخوانید

وی نسبت به افزایش قیمت مرغ تا مرز 15 هزار تومان هشدار داد و گفت: اگر مسئولان فکری به حال وضعیت هزینه‌های سربار تولیدکنندگان مرغ نکنند، به مرور تولیدکنندگان از جوجه‌ریزی امتناع خواهند کرد و با کمبود عرضه قیمت مرغ تا مرز 15 هزار تومان خواهد رفت.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در مورد آخرین قیمت نهاده‌هایی مانند کنجاله سویا، ذرت و جوجه یک‌روزه هم گفت: وضعیت در مورد جوجه یک روزه به جایی رسیده است که قیمت هر عدد جوجه یک روزه از 3 هزار تومان به 400 تومان رسیده، چرا که کسی جوجه‌ریزی نمی‌کند و روز گذشته یکی از تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه به دلیل آنکه نمی‌تواند تولید خود را نگه دارد حاضر شد در ازای پرداخت هزینه حمل، جوجه را به طور رایگان به یکی از استان‌ها ارسال کند که این خود یک فاجعه است.

یوسفی همچنین در مورد قیمت کنجاله سویا و ذرت هم گفت:‌ سال گذشته در همین زمان هر کیلوگرم ذرت 820 تومان به تولیدکننده تحویل داده می‌شد، در حالی که اکنون به 1300 تومان رسیده و هر کیلو کنجاله سویا هم سال گذشته 1300 تومان بود که اکنون 2700 تومان به فروش می‌رسد.

وی در پاسخ به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مگر برای تنظیم بازار این دو نهاده را به نرخ مصوب دولتی توزیع نمی‌کند که او در پاسخ گفت:‌ این شرکت مقدار کمی از این دو نهاده را در بازار توزیع می‌کند که میزان آن این قدر نیست که بتواند قیمت را در بازار تنظیم کند.

جوابیه:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    72 2
    خاک بر سر مسئولان بی تدبیر که همیشه ده قدم از مردم عقب هستند! مردم زیر بار گرانی دارند می میرند! این مرغداران هم حق دارند و هزینه ها سرسام آور بالا رفته اما مسئولان انگار اصلا در ایران نیستند! بیشتر از اینکه به فکر جان و مال مردم باشند به فکر رفتن به جام جهانی روسیه هستند!!!!
  • خبر IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    14 3
    چرا باید قیمت خوراک دام رو 2 برابر بگین یعنی 100 درصد افزایش قیمت داشته این کذب هستش قیمت دلار 15 درصد گران شده نه بیشتر در حالی که دولت 400 تومن به این قبیل کالاها یارانه میدهد یعنی با دلار 3800 خرید میکنید. هر سازمانی در کشور به فکر جیب خود است رئیس جان حتما خودت چند تا مرغ داری میخوا گرون کنی بیشتر سود ببری.
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    5 1
    ملت مرغ نخورند، بلدرچین بخورن....
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    7 1
    تا کی باید سوبسید مرغ بدهیم و گوشت با کیفیت کم تحویل بگیریم؟
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    3 4
    مردمان گوشتخوار حالت عادی ندارند
  • حسن IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    6 3
    با این بی ثباتی نه دولت برنامه ونه ملت نمی تواند برنامه برای زندگی وامور خود داشته باشد
  • AU ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    7 0
    پس این مردم چه بخورند؟ وقاحت تا کجاست؟ حتما آقایون انتظار دارید که کسی هم صداش درنیاد!
  • بقیه الله IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    1 0
    افرین به مرغ کاری کرده که گاووگوسفند ازیادها رفته حححححححححححححح
  • US ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    3 0
    نفرین بر این دولت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس