کد خبر 863192
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
تصویر جالبی از حاشیه نشست سران گروه هفت

سران هفت کشور گروه صنعتی، موسوم به گروه هفت، در بیانیه پایانی این گروه به موضوع برنامه هسته‌ای ایران پرداختند.

به گزارش مشرق، سران هفت کشور صنعتی موسوم به «گروه هفت» در بخش‌هایی از بیانیه پایانی این گروه پس از پایان نشست دو روزه کانادا به برنامه هسته‌ای ایران پرداخته‌اند. 

در بند 20 این بیانیه آمده است: «با  درک تهدیدهایی که برنامه موشک‌های بالستیک ایران متوجه صلح و امنیت بین‌المللی می‌کند، از ایران می‌خواهیم پرتاب موشک‌های بالستیک و تمامی دیگر اقداماتی که با قطعنامه 2231- و تمامی ضمایم آن- مغایرند و منطقه را بی‌ثبات می‌کنند را متوقف کرده و به اشاعه فناوری‌های موشکی خاتمه دهد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ بیانیه پایانی نشست گروه 7 را تایید نکرد

ما متعهد به ضمانت دائمی این هستیم که برنامه هسته‌ای ایران، طبق تعهدات و ضمانت‌های بین‌المللی این کشور مبنی بر امتناع همیشگی از جستجو، توسعه یا اکتساب سلاح هسته‌ای، صلح‌آمیز باقی می‌ماند. ما تمامی موارد حمایت‌های مالی از تروریسم، از جمله حمایت‌ از گروه‌های تروریستی تحت حمایت ایران را محکوم می‌کنیم. از ایران می‌خواهیم با کمک به تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و دست‌یابی به راه‌حل‌های سیاسی، آشتی‌جویی‌ها و صلح در منطقه، نقش سازنده‌ای ایفا کند.  

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از انتشار این بیانیه حمایت خود از آن را پس گرفت و «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا را به عملکرد ضعیف متهم کرد.

ترامپ در حالی که عازم سنگاپور برای دیدار با رهبر کره شمالی بود، توئیت کرد: «نخست‌وزیر ترودو از کانادا در جریان دیدارهای ما بسیار بردبار و مهربان عمل کرد، غیر از اینکه بعد از رفتن من در یک کنفرانس خبری گفت که "تعرفه‌های آمریکا به نوعی توهین‌آمیز هستند" و او «تسلیم زور» نخواهد شد. بسیار بی‌صداقت و ضعیف. تعرفه‌های ما در پاسخ به تعرفه‌ای 270 درصدی خود او برای لبنیات هستند.»

ترامپ قبلاً بیانیه مشترک مورد توافق سران کشورهای گروه هفت را امضا کرده بود. وی علی‌رغم این در یک توئیت گفت: «به دلیل بیانیه‌های نادرست جاستین در کنفرانس  خبری و این واقعیت که کانادا تعرفه‌های سنگینی علیه کشاورزان، کارگران و شرکت‌های آمریکایی اعمال می‌کند به نمایندگان آمریکا دستور داده‌ام در حین بررسی‌های ما بر روی تعرفه‌های خودروهایی که روانه بازار آمریکا می‌شوند، بیانیه مشترک را تأیید نکنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    2 0
    موشکهای مقاومت خاری در چشم و استخوانی در گلوی دشمنان خارجی و خائنان داخلی هستند و ما هیچ وقت از انها کوتاه نمی آییم
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    1 0
    ترامپ هواپیمات سقوط کنه دیگه برنگردی به امریکا یکسره بری جهنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس