کد خبر 863183
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
خودکشی نمایه

میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی در آمریکا طی ۱۸ سال اخیر به شدت افزایش یافته است، و در بیش از نیمی از موارد، قربانیان سابقه‌ای در زمینه بیماری‌ها یا اختلافات روانی نداشته‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی براساس داده‌های منتشر شده از سوی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا که یکی از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت این کشور است گزارش می‌دهند که طی 17 سال اخیر، میزان مرگ‌ومیر ناشی از خودکشی حدود 24 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

مرگ خاموش سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ پزشک در آمریکا

طبق گزارشی که این مرکز تخصصی وزارت بهداشت آمریکا منتشر کرده است، در 18 سال گذشته، نیمی از ایالت‌های آمریکا دستکم شاهد افزایشی 30 درصدی در نرخ مرگ‌ومیر ناشی از خودکشی بوده‌اند.

طبق این آمار رسمی، تنها در سال 2016 میلادی در آمریکا حدود 45 هزار (44965) نفر بر اثر اقدام به خودکشی جان خود را از دست دادند. همچنین بررسی‌های آتی از موارد مرگ و میر ناشی از خودکشی نشان می‌دهد که 54 درصد جان‌باختگان ناشی از خودکشی در معرض بیماری‌ها یا آسیب‌های روانی نبوده‌اند.

براساس آنچه در تصویر زیر مشاهده می‌شود، به غیر از ایالت نوادا، در بقیه ایالت‌های آمریکا، نرخ مرگ و میر ناشی از خودکشی افزایش قابل توجهی داشته است.

طبق گزارش سی‌بی‌اس آمریکا، سالی کورتین، یکی از آماردان‌های مرکز ملی آمار سلامت آمریکا،‌ که از نویسندگان این گزارش است، این میزان رشد در بین زنان و مردان و در بین تمامی رده‌های سنی بین 10 تا 75 سال مصداق داشته است. با این حال، در سال 2016 میلادی تعداد جان‌باختگان مردم بر اثر خودکشی 3.53 برابر زنان بود.

در بین مردان، بیشترین رشد نرخ خودکشی در بین مردان میانسال -45 تا 64  ساله - بود. اما در بین زنان بیشترین نرخ خودکشی در بین دختران 10 تا 14 رخ داده است.

دکتر ماریا اوکائندو، رئیس انجمن روان‌پزشکی آمریکا می‌گوید که طی سال‌های اخیر، علیرغم تلاش‌های بسیاری که برای کاهش نرخ خودکشی در ایالات متحده انجام شده است، اما موفقیتی حاصل نشده است. وی تصریح کرد «مشخص نیست که چرا این نرخ‌ها در حال افزایش است.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس