کد خبر 863091
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
تصادف

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، گفت: در سال گذشته روزانه 44 نفر به علت وقوع تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار در تابستان به 53 نفر رسید.

به گزارش مشرق، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی  در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی،  اظهار داشت: در این کمیته اجرای ویژه طرح ترافیک عید سعید فطر و تابستان 97 به منظور تسهیل در تردد هموطنان و همچنین پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی بررسی می‌شود. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به آمار تصادفات در تابستان 96 پرداخت و گفت: براساس آمار پزشکی قانونی در تابستان 96 حدود 4 هزار و 939 نفر در تصادفات جان باختند که بیش از 73 درصد جانباختگان در جاده‌های برون شهری بودند. 

وی گفت: 66 درصد از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها پیوسته است؛ همچنین بیشتر تصادفات نیز سرعت غیرمجاز،‌ سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بوده است که 78 درصد علت وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است. 

سردار مهری اعلام کرد: در سال گذشته ماهانه 1350 نفر جان خود را از دست دادند که این آمار در تابستان به 1646 نفر رسید. 

این مقام ارشد پلیس راهور کشور تصریح کرد: در سال گذشته روزانه بیش از 44 نفر در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در تابستان این آمار روزانه 53 نفر بوده است؛ بیشترین جانباخته نیز در شهریور ماه و حدود 1746 نفر بوده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس