کد خبر 862214
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
سوریه

بزرگراه بین‌المللی حماه به حمص امروز پس از گذشت هفت سال وقفه در پی حملات گروه‌های تروریستی، بازگشایی شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز چهارشنبه بزرگراه بین‌المللی حماه به حمص بعد از 7 سال به روی وسایل نقلیه بازگشایی شد.

بر اساس این گزارش، بعد از پایان یافتن عملیات کارگاه‌های ترمیم و بازسازی جاده‌ها در دو استان حمص و حماه، این بزرگراه بین‌المللی که طی 7 سال گذشته در پی حملات گروه‌های تروریستی دچار خسارات سنگینی شده بود، به روی وسایل نقلیه بازگشایی شد.

این بزرگراه که 47 کیلومتر طول دارد، طی هفت سال گذشته به دلیل حملات تروریستی غیر قابل استفاده بود.

اهالی منطقه حومه شمالی حمص و شماری از شهروندانی که امروز از این بزرگراه عبور کردند، از بازگشایی این بزرگراه و بازگشت امنیت به مناطقشان ابراز خشنودی کردند. آن‌ها همچنین تاکید کردند که بازگشایی این بزرگراه، ثبات را تقویت و اقتصاد و خدمات‌رسانی به روستاها و شهرک‌های منطقه را رونق می‌بخشد.

بزگرراه حمص - حماه، از جاده‌های حیاتی و راهبردی سوریه به شمار می‌رود و بازگشایی آن به تسهیل حمل و نقل بین شمال سوریه و مرکز و جنوب آن منجر خواهد شد و تاثیر مثبتی بر حرکت تجاری و اقتصادی می‌گذارد. همچنین تسریع و بهبود خدمات رسانی به روستاها، شهرک‌ها و شهرهایی که در طول این جاده واقع شده است، از دیگر نتایج بازگشایی بزرگراه بین‌المللی حمص - حماه است.

شانزدهم ماه می (26 اردیبهشت) بعد از تسلیم شدن تروریست‌هایی که تمایل به حل و فصل اوضاع خود نداشتند، دو حومه شمالی حمص و حومه جنوبی حماه خالی از تروریسم شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    12 0
    ان شاءالله راه قدس هم به زودی بازگشایی میشه
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    9 0
    اخه خداروشکر ایشالا کشورشون مثل قبل آباد شه و چشم بخیلان کور
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    9 0
    خدا را شکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس